Značka Audi se bude na letošním mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu prezentovat opět neobyčejnou veletržní architekturou. Místo klasické výstavní expozice budou návštěvníci pozváni do multimediálního zážitkového prostoru, v němž budou moct všemi smysly objevovat čtyři tematické oblasti značky Audi: Audi Sport, quattro, Audi Technologies a Audi ultra. Audi buduje na frankfurtském výstavišti za tím účelem dočasný pavilon. Centrálním prvkem architektonické dramaturgie bude nejprodávanější model značky: Audi A4 ve své nejnovější generaci.
„Ještě nikdy jsme nevyvinuli tak tematicky přesvědčivou expozici, jako je tato. Ještě nikdy jsme nevysvětlovali inovace Audi tak detailně jako na IAA 2015. A zároveň nabídneme našim návštěvníkům ještě více zážitků než dosud. Toto spojení je jedinečné,“ říká Luca de Meo, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za prodej a marketing.
Vstup do pavilonu Audi je začátkem „zážitkové stezky“, která vede uvnitř pavilonu kolem vystavených vozidel a působí dojmem samostatného prostoru v prostoru. Přibližně 100 metrů dlouhá stezka provádí návštěvníky čtyřmi centrálními tematickými světy Audi na IAA a seznamuje je se závodní DNA oddělení Audi Sport, portfoliem inovací pod souhrnným označením „Audi Technologies“, sahajícím od digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit až po laserové světlomety, dále s hospodárnými technologiemi Audi ultra a úspěšnou historií pohonu všech kol quattro. Inovativní formáty prezentace oslovují na „zážitkové stezce“ všechny smysly, od mrazivého prostoru quattro s teplotou minus 21 stupňů Celsia až po holografické okno, které spojuje multimediální informace o technologiích Audi s fyzicky vystavenými automobily prostřednictvím techniky rozšířené reality.
Nové Audi A4 poprvé přináší do svého segmentu mnohé z vystavovaných technických skvostů. Tato novinka je středem pozornosti v úseku „zážitkové stezky“, který prochází zónou s vystavenými vozidly. Bestseller Audi je umístěn uprostřed pavilonu na otočné plošině, která je součástí obrovského kompasu. S každým otočením kompasu na jednu ze čtyř světových stran, přejde multimediální prezentace na další z čtveřice tematických světů. Směrem do budoucnosti ukazuje také studie Audi e-tron quattro concept. Sportovní SUV je výhledem na první velkosériově vyráběný elektromobil značky Audi a veřejnost bude moci tuto novinku poprvé spatřit v pavilonu Audi na IAA.
Tříposchoďový dočasný výstavní pavilon Audi s půdorysem 70 krát 55 metrů vyrůstá na centrální volné ploše Agora frankfurtského výstaviště. Stavební práce byly zahájeny již v polovině července. Celkem bude položeno více než 200 kilometrů kabelů a instalováno téměř 700 metrů čtverečních velkoplošných displejů LED. Výstavní zóna uvnitř pavilonu nabídne místo pro 33 automobilů. Společnost AUDI AG realizovala koncepci a výstavbu své expozice na IAA ve spolupráci se společnostmi Schmidhuber+Partner GbR a Mutabor Design GmbH.
Značka Audi byla zastoupena samostatným pavilonem na autosalonu IAA, který se koná každé dva roky, již v letech 2011 a 2013. V roce 2013 přivítala značka Audi více než 800 000 návštěvníků a obdržela za svou expozici četná renomovaná vyznamenání, mimo jiné zlatý hřebík od organizace Art Directors Club Deutschland. V roce 2015 budou brány 66. IAA otevřeny pro veřejnost od 19. do 27. září.