koncept-Audi_Avus_quattro- (3)

Každá automobilka představuje koncepty, kterými ukazuje, co všechno dokáže, anebo na co se můžeme v budoucnu těšit. Také automobilka Audi přišla s koncepty, jež vzbudily nadšení, přesto se nikdy nedočkaly realizace. Mezi nimi ani Audi Avus quattro, který už v roce 1991 předznamenával budoucí Audi R8.

Koncept Avus Quattro nesoucí jméno závodní tratě v Berlíně byl veřejnosti představen roku 1991 v Tokiu. Byl něčím revolučním a futuristicky vypadá ještě dnes. Můžeme v něm vidět jistou podobnost s ikonickým Audi R8, ale také s Bugatti Veyron. Jeho design navrhl J Mays.

Přečtěte si také:  Manhart RQ 900 je upravené Audi RS Q8 s více než 900 koňmi

Designově povedený kousek

Audi Avus Quattro bylo bombou hned z několika důvodů, přineslo totiž spoustu novinek. Je velice nízké, vnější zpětná zrcátka připomínají při pohledu zepředu uši. Koncept přišel s hliníkovou karoserií, která byla vyráběna výhradně ručně, a to z plátů tenkých 1,5 mm. Pláty jsou nelakované, aby připomínaly závodní speciály Auto Union z 30. let. Hliníkový rám navíc pomohl snížit hmotnost, Avus Quattro vážilo jen 1250 kg.

První Audi s motorem uprostřed

O pohon se staral mezi nápravami uložený šestilitr W12 s výkonem 512 koní, který byl spojen se šestistupňovým manuálem a poháněl všechna čtyři kola. Tento koncept se stal vůbec prvním Audi, jež mělo motor uprostřed.

Maximální rychlost byla podle automobilky působivých 334 km/h a zrychlení z nuly na stovky měl vůz zvládnout za tři sekundy. Jde ale o teoretické hodnoty, v autě nebyl skutečný motor, protože šestilitr W12 s výkonem 512 koní byl v době představení tohoto modelu stále ve vývoji. První dvanáctiválec přišel do Audi až v roce 2001, kdy se objevil pod kapotou první generace modelu A8: Audi A8 6.0 W12 quattro. V Audi Avus Quattro byla osazena maketa motoru z plastu a dřeva. 

Avus Quattro si prohlédnete v muzeu

Ano, model skutečně existoval a existuje dodnes. Můžete ho najít v muzeu Audi v německém Ingolstadtu. Tam se lze vydat obdivovat karoserii, jež připomíná jedno velké zrcadlo, i ladné tvary.

Přečtěte si také:  Stellantis a Foxconn začali spolupracovat. Budou vyvíjet inovativní digitální kokpity a personalizované online služby

Je velká škoda, že Audi model nikdy nezačalo skutečně vyrábět. Zájemci by přitom byli, prý automobilce někdo nabídl, že by za skutečný model Audi Avus Quattro zaplatil 12 milionů dolarů, což byla v roce 1991 ještě více ohromující částka než dnes.

Přidat komentář