test-audi-a8-d3-37-v8-quattro

Test Audi A8 3.7 V8 quattro: Na silnici jako v obýváku (2003)

Autor: Pavel Srp - 29. 1. 2012


Co se vám vybaví při vyslovení Audi A8? Obrovské luxusní auto pro generálního ředitele, úspěšného podnikatele a podobně? Mě taky. Ale to je pravda jen z poloviny, což si vysvětlíme o pář řádků níže. Audi A8 je mezi luxusními limuzínami stálicí už od roku 1994, kdy byla představena její první generace (typ D2). Ta se udržela v prodeji až do roku 2002, kdy ji nahradil model nový (D3). I ten se v autosalonech nabízel dlouhých 8 let a teprve v roce 2010 ho nahradila současná generace (D4). A teď je ta správná chvíle na vysvětlení oné „poloviny“. Testovali jsme prostřední generaci. Ta se v bazarech pohybuje od cca 220 000 tisíc Kč. Při jejím řízení jsem si připadal jako Kurýr z filmu, který v tomto autě jezdil ve druhém i třetím pokračování. I to je ten důvod, proč jsem z nabídky půjčovny ENGINE EMOTION EXPERIENCE sáhl zrovna po tomto autě, ačkoliv je v nabídce mnoho lepších.

Karoserie druhé generace Audi A8 je celá vyrobena z hliníku za použití hliníkového příhradového rámu (Audi Space Frame) a  dávaly se do ní naftové i benzínové motory s objemy od 2,8 litru až do 6,0 litru. My jsme, díky spolupráci se společností ENGINE, měli půjčenou Audi A8 s motorem V8 o objemu 3,7 litru a výkonu 206 kW/284 koní spojený s automatickou šestistupňovou převodovkou. To uděluje autu velice slušnou dynamiku.

Při pohledu zvenku zjistíme, že jde o úplně první A8 D3 (rok výroby 2003), kdy je ještě přední část rozdělena a mezi maskou a spodní mřížkou nárazníku je lakovaná část nárazníku. Později se na příď stěhovala typická „velká tlama“ Audi. Ač je auto již téměř 9 let staré, rozhodně to na něm poznat není. Po otevření dveří se před vámí objeví pohodlná kožená křesla a opravdu prostorný interiér vpředu i vzadu.

Hned po prvním usednutí se s interiérem skamarádíte a víte, kde co najdete. Ovšem první kontakt se systémem MMI (Multi Media Interface), kterým ovládáte celé auto (rádio, navigaci, klimatizaci, nastavení jízdních režimů, atd.) je spíše chaotický, ale pokud nejste „trouba“, brzy mu přijdete na kloub. Po nastartování vozu se ozve brumlavý zvuk osmiválce, který je, jak se na luxusní limuzínu sluší a patří, parádně odhlučněn a na volnoběh na křižovatce ani nevíte, že motor běží. Při jízdě se v interiéru sem tam nějaké to povrzávání ozve, ale nesmíme zapomenout na jeho věk.

Naše auto bylo vybaveno adaptivním vzduchovým podvozkem s proměnlivou tuhostí a možností nastavení výšky, tím pádem bylo jen na nás, jaké nastavení si zvolíme. Na výběr jsou 4 varianty: LIFT (vysoké), Comfort (vysoké a komfortní houpavé) Automatic (které si hlídá nastavení „samo“) a Dynamic (nižší a tvrdší). Rozdíl mezi nimi byl znatelný (a výška je viditelná ve fotogalerii). Ani s nastavením Dynamic však nesmíte zapomenout, že řídíte auto, které váží skoro 2 tuny! Fyziku proste neošálíte…

Chtělo by se říci, že dnes jde, vzhledem k vnitřnímu prostoru i pořizovací ceně, o ideální rodinný vůz, ale vzpomeňme si na strojovnu pod kapotou! Osmiválec je opravdu žíznivý a pod 11 litrů se nedostanete, snad jen klidnou jízdou po okreskách. Po našem celodenním ježdění po městě a po pražském okruhu se spotřeba ustálila na cifře kolem 15 litrů na 100 km. Jízdu jsme si ale náležitě užívali a auto večer s těžkým srdcem vraceli.

Pokud si jako „velký šéf“ chcete připadat i vy, není nic jednoduššího, než si toto auto v půjčovně ENGINE EMOTION EXPERIENCE půjčit, navíc za velice příjemnou cenovku! :)

Za zapůjčení vozidla bychom rádi poděkovali společnosti ENGINE.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru