2022-Aston-Martin-Valhalla-2

Aston Martin odhalil detaily hybridního hypersportu Valhalla. Na stovku zrychlí za 2,5 sekundy

Autor: Anina Russová - Zdroj: Aston Martin - Foto: Aston Martin - 19. 7. 2021


O Aston Martinu Valhalla se poprvé mluvilo už asi před dvěma lety. Tehdy automobilka poprvé ohlásila, že plánuje hybridní hypersport a tvrdila, že to bude bomba. A jak vidno, nepřeháněla. Hypersportovní Aston Martin Valhalla je opravdu nesmírně zajímavým autem. 

Doposud Aston Martin o Valhalle mluvil jako o konceptu, to se ale s letošním létem mění. Automobilka konečně ukázala produkční podobu nového modelu a rovnou přidala i technické detaily. Zatím však stále drží pod pokličkou cenu, podobu interiéru či termín zahájení výroby.

Aston Martin Valhalla byl inspirován světem F1 a je to na něm znát. Monokok auta je kompletně karbonový a hodně se mluví o tom, že sedadla auta budou jeho součástí. To ale automobilka zatím tak úplně nepotvrdila. Naopak prozradila, že každičký detail karoserie je konstruován tak, aby byl především funkční. Ostatně, auto prý umí při rychlosti asi 240 km/h generovat přítlak až 600 kilogramů. Valhalla dostala adaptivní podvozek, jehož naladění se mění i s volbou jízdních režimů. Zatímco v tom nejsportovnějším je auto doslova připlácnutá k zemi, pro běžnou jízdu je možné jej lehce přizvednout a pohodlně tak překonat třeba retardéry.

Důvodem, proč je Valhalla označována za hypersport, je pohonné ústrojí a jeho výkon. O pohon se stará přeplňovaná V8 o objemu čtyř litrů, která spolupracuje s dvojicí elektromotorů. Sama V8 je naladěna na výkon 750 koní, elektromotory (jeden pro přední kola, druhý jako spolupráce pro spalovací jednotku vzadu) pak přidávají dalších 204 koní. Celkem tedy Valhalla disponuje výkonem 950 koní a točivým omentem rovných 1000 Nm. Aby auto fungovalo přesně tak, jak si automobilka vysnila, musela vyvinout zcela novou převodovku, které chybí mechanická zpátečka. Nepotřebuje ji, Valhalla totiž couvá výhradně na elektřinu.

Všechny motory zajišťují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,5 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost je 330 km/h. Pokud řidič zatouží alespoň chvíli zanechávat nulovou uhlíkovou stopu, může jet jen na elektřinu. V tu chvíli je ale z Valhally rázem předokolka, která jen na elektrickou energie zvládne dojezd asi 15 kilometrů a to rychlostí až 130 km/h.

Na cenu a také například počet plánovaných kusů si musíme ještě počat, mluví se o tom, že to automobilka prozradí až během podzimu. Odhady ale mluví o maximálně 500 vyrobených kusech a ceně v přepočtu asi 20 milionů korun.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru