To to trvalo! Po dlouhých měsících, kdy nás Aston Martin lákal na svou novinku s bájným jménem Valkyrie, konečně prozradil podrobnosti. Také ukázal konečnou podobu auta. Vypadá dokonalé!

Tedy, co se designu týče, je to oproti prvním ukázkám a skicám o něco umírněnější. Ale co si budeme povídat, ten designérský úlet, jak Aston Martin model Valkyrie původně ukazoval, by nejspíš nedostal povolení se prohánět po silnicích. Ale ani konečná podoba auta vůbec není špatná nebo snad nezajímavá. Právě naopak! Karoserie, z větší části tvořená super lehkými materiály, je pořád hodně odvážně tvarovaná. Ovšem automobilka kladla největší důraz na aerodynamiku, takže je jasné, že je výsledek takový, jaký určily počítačové simulace a větrné tunely.

Určitě ale nechcete číst naše dojmy z designu, že? Názor si jistě umíte udělat sami. To nejzajímavější na tomto autě se ukrývá pod karoserií. Tam je totiž dvojice motorů, elektromotor a motor s vnitřním spalováním. Jde o vidlicový dvanáctiválec. Záběry toho skvostného dvanáctiválce už jsme vám ukazovali, pro připomenutí je najdete zde. A teď si k té nádheře konečně přiřadíme technické parametry.

Jezdci Red Bullu budou testovat Aston Martin Valkyrie, rychlostí se prý vyrovná monopostům F1

Objem motoru je 6,5 litru, přičemž o vývoj se starala společnost Cosworth. Působivý je výkon, který činí 1015 koní při 10 500 ot./min a točivý moment vrcholí 740 Nm při 7000 ot./min. Ovšem motor s naprostým přehledem zvládne i 11 100 ot./min! Také si myslíte, že jeho zvuk bude v takových otáčkách fenomenální? Aston Martin jako sekundanta k této tradičnější jednotce přidal také elektromotor s akumulátory od chorvatské společnosti Rimac. Tu si asi dobře pamatujete z doby, kdy s jejím elektromobilem havaroval Richard Hammond. Výsledkem spolupráce těchto jednotek je výkon 1176 koní a točivý moment 900 Nm.

Co myslíte? Není tohle nejspíš to nejzajímavější, čeho se letos dočkáme? Podle nás rozhodně ano!