Společnost Apollo Automobil GmbH po sérii upoutávek a řadě spekulací odhalila rovnou dvojici modelů. Se situací jsme vás lehce obeznámili v našem nedávném článku, teď po představení v Ženevě jsme zase o něco chytřejší. Pojďme se podívat na detaily jednotlivých vozů.

Prvním z dvojice představených vozů je Apollo N. Ten již svým vzhledem dává jasně najevo, že je evolucí původního Gumpertu. A to jak designem, tak použitou technikou. Základem dvoumístného kupé je vana z karbonových vláken, která tvoří střed vozu, prostor pro posádku a doplňuje jej prostorový trubkový rám. Povrchové panely karoserie jsou opět z uhlíkových vláken a některé části z hliníku. Ještě před zadní nápravou má Apollo N uložen přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l, kterému pomáhá dýchat dvojice turbodmychadel. A ano, je to ten stejný základ motoru jako v případě nového Spykeru C8 Preliator. V tomto modelu byl naladěn na rovných 700 koní (515 kW) při 6 000 ot./min a točivý moment 880 Nm při 4 400 ot./min. Všechen ten výkon je posílán na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky CIMA a celkem logicky nechybí mezi zadními koly diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Apollo N disponuje maximální rychlostí 360 km/h a je schopno akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 s! Asi nejdůležitější informace je ta, že je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích. A to je velké plus.

Další novinkou je model s názvem Arrow. I ten využívá ve své konstrukci jako základ karbonový monokok, který doplňuje prostorový trubkový rám. Na ten však inženýři navěsili karbonovou karoserii, která působí daleko civilnějším dojmem. Ale tady pozor. To byste se šeredně spletli. Nejde ani až tak o vynikající aerodynamické vlastnosti, ale o monstrum, které použili jako pohonnou jednotku. Zase se nakupovalo u Audi. Tentokrá to však vyhrál osmiválec 4.0 TFSI, který je zde naladěn na výkon rovných 1 000 koní (736 kW) a točivý moment 1 000 Nm. Použitá technika z hlediska převodovky a diferenciálu je stejná. Pohotovostní hmotnost Arrow se má pohybovat pod 1 300 kg!

Dynamické parametry jsou celkem logicky ještě lepší. Vůz je schopen se pohybovat rychlostí 360 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí za 2,9 s, zatímco z 0 na 200 km/h akceleruje za 8,8 s. A i v tomto případě je model Arrow schválen pro běžný silniční provoz. Přejeme nové automobilce lepší prodeje, než v případě již neexistujícího Gumpertu. Takhle “na papíře” to totiž vypadá vážně zajímavě.