Když Alpine představil model A110 R, zdálo se, že to bude absolutní vrchol spalovacích verzí tohoto francouzského výrobce. Vypadá to ale, že jsme se pletli, protože na Nürburgringu se prohání ještě něco ostřejšího. Je možné, že přijde ještě ostřejší Alpine A110 RS.
Tajemná Alpine A110 nese maskovací polep, ale i tak je jasně vidět, že je tu několik novinek, které mají zlepšit aerodynamiku. Všimnout si můžete hlavně obrovského křídla na víku motoru, ale i křidýlek na předním nárazníku. Ani jedno dosud nejostřejší Alpine A110 R nemá. A všimnout si můžeme i toho, že kolem auta se motá i jezdec Formule 1 Esteban Ocon a šéf testovacích jezdců Alpine Laurent Hugron.
Auto ovšem u Nürburgringu pouze neparkovalo, ale také se po něm s Estebanem Oconem za volantem projelo. A to, co jim lidé naměřili za čas, je působivé. Je to sice pouze na stopky v telefonu, ale i tak je to hodně zajímavý čas. Bezmála 21kilometrový okruh zvládlo auto objet za necelých 7 minut a 19 sekund. To znamená, že Alpine A110 RS (pokud se tak bude jmenovat…) byl rychlejší než Porsche Cayman GT4 (7:28), ale zároveň pomalejší než jeho ostřejší verze Porsche Cayman GT4 RS (7:09).
Očekáváme, že pohonná jednotka bude stále stejná, tedy 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec, ale s vyšším výkonem než je standardních 300 koní. Vždyť Cayman GT4, kterému Alpine nadělil 9 sekund, má 420 koní. Naopak Cayman GT4 RS, který nadělil 10 sekund Alpine, má dokonce 500 koní. Očekává se také ještě důraznější snížení hmotnosti, protože právě Alpine A110 R má všechny komfortní prvky včetně klimatizace i multimediálního systému. A jiné naladění bude mít jistě i podvozek.