Alfa Romeo se stala sponzorem závodního okruhu v Monze, jednoho z nejprestižnějších a nejstarších okruhů na světě. Sponzorství pro období 2013-2014 začalo při příležitosti čtvrtého kola mistrovství světa superbiků Eni FIM SBK Superbike 2013. Alfa Romeo je hlavním sponzorem tohoto mistrovství a poskytuje pro něj i oficiální Safety Car, a to již šest let po sobě.
Louis Carl Vignon, ředitel značky Alfa Romeo pro trhy EMEA, zahájil spolupráci mezi Alfou Romeo a organizací SIA (Società Incremento Automobilismo e Sport) předáním klíčů od Alfy Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde zakladateli a současnému prezidentovi SIAS SPA Carlu Edoardovi Vallimu. Vůz bude sloužit jak Safety Car a vůz lékaře. Okruh v Monze, který byl postaven v roce 1922 za pouhých 110 dnů, se nachází v malebném Monza Parku a je domovem jak automobilových závodů, tak testovacích jízd řady automobilových výrobců. S výjimkou válečných let a několika událostí – Livorno 1937, Milano 1947, Turín 1948 a Imola 1980 – byl závodní okruh v Monze vždy domovem italské Grand Prix. Navíc se jedná o třetí nejstarší okruh na světě hned po brooklandském okruhu (1907) a Indianapolis (1909).
Součástí dohody o sponzorství je, že okruh bude během plánovaných sportovních událostí náležitě upraven v souladu s potřebami značky Alfa Romeo a v rámci speciálních akcí se zde pozvaní hosté budou moci blíže zapojit do jejího života a získat tak zkušenosti s vozy Alfa Romeo v duchu typických hodnot této značky – tedy italského stylu, výkonu a technické dokonalosti pro maximální potěšení z jízdy při zachování naprosté bezpečnosti. Kromě toho se bude značka podílet na organizaci, a to prostřednictvím svých vozidel včetně modelu Giulietta, která navázala na tradici těch nejlepších vozů značky Alfa Romeo, na dědictví v podobě špičkových výkonových parametrů bez kompromisů, co se týče účinnosti a pohodlí každodenního provozu.
Právě na tomto okruhu se již od roku 1922 do historie zapisuje celá řada automobilů a motocyklů. U mnoha významných okamžiků byly také vozy Alfa Romeo, například model P2 pilotovaný Antoniem Ascarim v roce 1922. Model P2 triumfoval také v roce 1925, kdy italský jezdec Brilli-Peri zvítězil v italské Grand Prix a značce Alfa Romeo zajistil vítězství v poháru konstruktérů. Jmenovat můžeme také model 8C, který se poprvé předvedl v roce 1931 a v Monze zvítězil s posádkou Tazio Nuvolari a Giuseppe Capari. Nuvolari zvítězil v italské Grand Prix také v následujícím roce za volantem vozu Tipo B P3 (Alfa Romeo P3, 1932). Hned v následujícím roce skvělý úspěch zopakoval Liugi Faglioli na voze Alfa Romeo P3.
S příchodem Formule 1 se vítězem italské Grand Prix stal v roce 1950 Giuseppe „Nino“ Farina, a to za volantem famózní jednosedadlové Alfetty 158. V roce 1963 vyhrála svou třídu v poháru FISA Giulia TZ, která byla prvním vozem vytvořeným závodním oddělením Alfy Romeo Autodelta.
Od roku 1965 vyhrála královna cestovních vozů Giulia Sprint GTA na okruhu v Monze mnohá ze svých nesčetných vítězství, na něž v 70. letech navázal model GT Am. Vozy Alfa Romeo vynikaly také v závodě 1000 km Monzy. Model 33 TT 12 vyhrál závod dva roky po sobě a porazil tak řadu mnohem favorizovanějších soupeřů. Pro tým Autodelta tento vůz získal pohár v Mistrovství světa konstruktérů. Koncem 80. let a začátkem 90. let kralovala šampionátu cestovních vozů Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione. Na tyto úspěchy posléze navázaly Alfy Romeo 155 GTA SuperTurismo a 155 Ts, začátkem nového tisíciletí pak model 156 SuperTurismo.
Prostřednictvím tohoto sponzorství potvrzuje Alfa Romeo svou pozici automobilové značky, která více než kterákoliv jiná dokáže vyjádřit atmosféru tohoto závodního okruhu. Sponzorství okruhu v Monze představuje další upevnění spolupráce, které započalo již v roce 2007, a to v podobě sponzorství světového šampionátu superbiků Eni FIM SBK Superbike World Championship. Toto partnerství dokonale vyjadřuje italský styl automobilových závodů a zkušenosti ze závodů po celém světě.
Fascinujícího šampionátu se Alfa Romeo účastní jako hlavní sponzor a také dodavatel oficiálního Safety Caru. Po několik sezon se této role zhostil model Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde. Tato verze je pochopitelně charakteristická zeleným čtyřlístkem, který označoval takřka všechny nejúspěšnější vozy značky. Letos štafetu přebírá MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 k QV, které je skutečnou kombinací technologií a designu odvozenou od verze Quadrifoglio Verde vyrobené v počtu 200 kusů.
Na závěr je nutné také připomenout, že partnerství mezi Alfou Romeo a závodním okruhem v Monze je součástí širší sponzorské strategie v regionu Lombardie, o čemž svědčí nedávná dohoda společností Fiat S.p.A. a Fiat Industrial, které se společně staly hlavním partnerem výstavy Expo Milano 2015. Vystavení cenných historických modelů Alfa Romeo při příležitosti výstavy Expo hraje v rámci dohody velmi důležitou roli.
Tisková zpráva/-PS-