Spolehlivost aut je pro mnoho zákazníků důležitým faktorem při nákupu nového auta. Existuje několik žebříčků, která ji statistiky ukazují. Jedním z nich je i ten od asistenční služby německého autoklubu ADAC. Ten ukazuje, ke kterým porouchaným autům vyjížděla při poruše nejčastěji a ke kterým naopak nejméně.
Statistika je za loňský rok 2023 a vychází z celkem 3,5 milionu výjezdů asistenční služby ADAC k porouchaným autům přímo na silnici. To znamená, že průměrně vyrážel technik ADAC k porouchanému autu každých 9 sekund. Výsledkem je přehled celkem 156 typů aut od 20 výrobců ve stáří od 3 do 10 let (tedy s roky výroby od 2014 do 2021). Podmínkou také je, že aby se auto do přehledu dostalo, muselo být v uplynulých dvou letech celkem v Německu zaregistrováno alespoň 7 tisíc kusů toho konkrétního modelu.
V přehledu najdeme to, ke kterým autům muselo ADAC vyjíždět nejčastěji, přičemž počet zásahů už nerozlišuje vážnost poruchy. Zdaleka nejvíce ze všech výjezdů však způsobily problémy s nastartováním kvůli vybité baterii (44,1 %), což je dokonce více než v roce 2022 (+0,9 %). Druhou nejčastější poruchou byly problémy s motorem, jeho elektronikou, vstřikováním i zapalováním (22,8 %). Třetí nejčastější byly problémy se startérem, palubní elektronikou a osvětlením (8,8 %), pak s defekty pneumatik (také 8,8 %) a nakonec to byly problémy s odemykáním/zamykáním auta (7,1 %).
Zajímavé je také to, jak poruchové jsou spalovací modely ve srovnání s elektromobily. Elektrických aut je výrazně méně a jsou mladší, takže porovnání není úplně jednoduché. Elektromobily vyrobené v roce 2020 měly ve srovnání poruchy o 1,9 poruchy na každých 100 aut méně a elektromobily vyrobené v roce 2021 dokonce o 3,6 poruchy na 100 aut méně.
Nejlepší a nejhorší auta podle kategorií
Nejvíc spolehlivá | Nejméně spolehlivá | |
---|---|---|
Miniauta | Suzuki Ignis, Toyota Aygo | Hyundai i10 (2018), Smart ForFour (2027, 2018) |
Malá auta | Audi A1, BMW i3, Dacia Sander, Ford Ka, Kia Stonic, Mazda2, Mazda CX-30, Peugeot 2008, Renault Zoe | Hyundai i20 (2014), Opel Meriva (2016, 2017), Renault Clio (2014 – 2016), Toyota Yaris (2021) |
Nižší střední třída | Audi A3, Audi Q2, Audi Q3, BMW řady 1, BMW X1, BMW X2, CUPRA Formentor, Mazda CX-5 | Ford Focus (2014), Ford Kuga (2020–2021), Mazda3 (2019), Nissan Qashqai (2019), Renault Kadjar (2015), Renault Mégane (2025 – 2026), Renault Scénic, (2018 – 2019), Toyota C-HR |
Střední třída | Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW řady 3, BMW řady 4, BMW X3, Mercedes-Benz třídy C, Mercedes-Benz GLB, Mercedes-Benz GLC | Ford S-Max (2026 – 2028), Opel Insignia (2025 – 2018), Toyota RAV4 (2017, 2019 – 2021), Volkswagen Sharan (2015) |
Vyšší střední třída | Audi A6, BMW řady 5, BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Volkswagen Arteon, Volkswagen Touareg | Opel Zafira Life (2014 – 2016) |
Nejméně spolehlivá miniauta
Model | Rok první registrace |
---|---|
Fiat 500 | 2014 |
Hyundai i10 | 2018, 2017, 2016 |
Kia Picanto | 2014 |
SEAT Mii | 2015 |
Smart ForFour | 2018, 2017, 2016, 2015 |
Smart ForTwo | 2018, 2017, 2016 |
Nejméně spolehlivá malá auta
Model | Rok první registrace |
---|---|
Hyundai i20 | 2021, 2014 |
Mitsubishi Space Star | 2015 |
Opel Meriva | 2017, 2016, 2015, 2014 |
Opel Mokka | 2029 |
Renault Clio | 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 |
Toyota Yaris | 2021, 2020, 2014 |
Nejméně spolehlivá auta nižší střední třídy
Model | Rok první registrace |
---|---|
Citroën Berlingo | 2014 |
Dacia Logan | 2015 |
Fiat Tipo | 2017 |
Ford C-Max | 2015, 2014 |
Ford Focus | 2015, 2014 |
Ford Kuga | 2021, 2020, 2015, 2014 |
Ford Connect | 2015 |
Mazda3 | 2019 |
Mazda CX-30 | 2020 |
Mercedes-Benz Citan | 2019, 2018, 2017, 2015, 2014 |
Nissan Qashqai | 2019 |
Peugeot 308 | 2017, 2015, 2014 |
Renault Kadjar | 2026, 2015 |
Renault Kangoo | 2018, 2017, 2015, 2014 |
Renault Mégane | 2017, 2016, 2015, 2014 |
Renault Scénic | 2019, 2018, 2017, 2015, 2014 |
Toyota C-HR | 2021, 2020, 2019, 2018, 2016 |
Toyota Corolla | 2019 |
Nejméně spolehlivá auta střední třídy
Model | Rok první registrace |
---|---|
Ford Mondeo | 2016, 2015 |
Ford S-Max | 2018, 2017, 2016 |
Opel Insignia | 2021, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 |
SEAT Alhambra | 2016, 2015, 2014 |
Toyota RAV4 | 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016 |
Volkswagen Sharan | 2016, 2015, 2014 |
Nejméně spolehlivá auta vyšší střední třídy
Model | Rok první registrace |
---|---|
Opel Zafira Life | 2026, 2015, 2014 |
Renault Trafic |
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned
Je zajímavé, že jsou tam uvedena auta, která se teprve budou vyrábět např. Renault Mégane (2025 – 2026), Opel Zafira Life 2026, Ford S-Max (2026 – 2028), atd.
Je tam vidět i rozmezí let 2025-2018, takže bych řekl, že autor si zkrátka plete jedničku a dvojku…
Přesně. A nejspolehlivější auta globálně – toyoty, jsou nenápadně přimíchány mezi nespolehlivá. Jen to aygo nebylo kam přimíchat, protože němci miniauta nevyfrábějí.
Aha německy ADAC 😂!! Vše německé je spolehlivé a taková Toyota “etalon spolehlivosti” je na ocase statistik!! Připomíná mi to testy v jednom německém časopise o autech!! I kdyby nevím co, tak vždy zvítězí VW, který je dražší menší a hůř vybavený ale stejně zvítězí 👍!! Od roku 2003 jsem neviděl spolehlivé Bmw a už vůbec ne Mercedes!! Je to taková lživá reklama na německé značky až je to okaté na první dobrou 😂!!
Nevím kde u BMW berete rok 2003. To se ještě vyráběly e46 (do roku 2005) , což byla auta, která se řadí k tomu vůbec nejlepšímu, co BMW vyrobilo. Následující e90/91/92 a e60/61 šlo s kvalitou dolů, to jednoznačně, ale pokud si člověk něco přečte a vyhne se problematickým motorům, tak jsou to stále v pohodě provozovatelná auta. To co přišlo pak už je ruská ruleta, to jo.
Takže když má auto A 20 x nižší poruchovost než auto B, nic to pro vás neznamená a autem B dle vás jen jezdili větší blbci😂👍. Zajímavé.
Takové statistiky jsou jednak jak vidno povrchně provedené a zela jistě zcela bezvýznamné, protože nezohledňují jiné a to zásadní faktory : 1. péče majitele o údržbu svého vozu; 2. styl jízdy a chování řidiče k autu; 3. prostředí, kde se řidič nejvíce pohybuje; 4. kolik lidí vozidlo používá (způsoby zacházení se vždy velmi liší); 5. zda jde o auto služební nebo rodinné laskavého šetrného majitele.
Tak tedy : zvažte, co má větší vliv na poruchovost. Značka vozu to ani náhodou není, ani jeho velikost resp. cena a výbava. Ale způsob užívání a charaktery lidí, kteří ho řídí. Totiž charakter člověka poznáte velmi dobře, když sedí za volntem a jede v hustém provozu.
Kdo to psal? V jedné tabulce je Mazda CX-30 nejvíc spolehlivá a následně o něco níž v další tabulce nejméně spolehlivá.
Podle mne jde o rok výroby 2019 a nikoliv o další.
Ještě tak napsat kde se ty auta vyráběl – v které zemi
Tak koukám, že v tabulkách jsou i auta z budoucnosti 🤣🤣🤣
Tak jsme se dozvěděli, že nejspolehlivější auta jsou německá a nejméně spolehlivá neněmecká..😆.