Spolehlivost aut je pro mnoho zákazníků důležitým faktorem při nákupu nového auta. Existuje několik žebříčků, která ji statistiky ukazují. Jedním z nich je i ten od asistenční služby německého autoklubu ADAC. Ten ukazuje, ke kterým porouchaným autům vyjížděla při poruše nejčastěji a ke kterým naopak nejméně.
Statistika je za loňský rok 2023 a vychází z celkem 3,5 milionu výjezdů asistenční služby ADAC k porouchaným autům přímo na silnici. To znamená, že průměrně vyrážel technik ADAC k porouchanému autu každých 9 sekund. Výsledkem je přehled celkem 156 typů aut od 20 výrobců ve stáří od 3 do 10 let (tedy s roky výroby od 2014 do 2021). Podmínkou také je, že aby se auto do přehledu dostalo, muselo být v uplynulých dvou letech celkem v Německu zaregistrováno alespoň 7 tisíc kusů toho konkrétního modelu.
V přehledu najdeme to, ke kterým autům muselo ADAC vyjíždět nejčastěji, přičemž počet zásahů už nerozlišuje vážnost poruchy. Zdaleka nejvíce ze všech výjezdů však způsobily problémy s nastartováním kvůli vybité baterii (44,1 %), což je dokonce více než v roce 2022 (+0,9 %). Druhou nejčastější poruchou byly problémy s motorem, jeho elektronikou, vstřikováním i zapalováním (22,8 %). Třetí nejčastější byly problémy se startérem, palubní elektronikou a osvětlením (8,8 %), pak s defekty pneumatik (také 8,8 %) a nakonec to byly problémy s odemykáním/zamykáním auta (7,1 %).
Zajímavé je také to, jak poruchové jsou spalovací modely ve srovnání s elektromobily. Elektrických aut je výrazně méně a jsou mladší, takže porovnání není úplně jednoduché. Elektromobily vyrobené v roce 2020 měly ve srovnání poruchy o 1,9 poruchy na každých 100 aut méně a elektromobily vyrobené v roce 2021 dokonce o 3,6 poruchy na 100 aut méně.
Nejlepší a nejhorší auta podle kategorií
| Nejvíc spolehlivá | Nejméně spolehlivá |
---|
Miniauta | Suzuki Ignis, Toyota Aygo | Hyundai i10 (2018), Smart ForFour (2027, 2018) |
---|
Malá auta | Audi A1, BMW i3, Dacia Sander, Ford Ka, Kia Stonic, Mazda2, Mazda CX-30, Peugeot 2008, Renault Zoe | Hyundai i20 (2014), Opel Meriva (2016, 2017), Renault Clio (2014 – 2016), Toyota Yaris (2021) |
---|
Nižší střední třída | Audi A3, Audi Q2, Audi Q3, BMW řady 1, BMW X1, BMW X2, CUPRA Formentor, Mazda CX-5 | Ford Focus (2014), Ford Kuga (2020–2021), Mazda3 (2019), Nissan Qashqai (2019), Renault Kadjar (2015), Renault Mégane (2025 – 2026), Renault Scénic, (2018 – 2019), Toyota C-HR |
---|
Střední třída | Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW řady 3, BMW řady 4, BMW X3, Mercedes-Benz třídy C, Mercedes-Benz GLB, Mercedes-Benz GLC | Ford S-Max (2026 – 2028), Opel Insignia (2025 – 2018), Toyota RAV4 (2017, 2019 – 2021), Volkswagen Sharan (2015) |
---|
Vyšší střední třída | Audi A6, BMW řady 5, BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Volkswagen Arteon, Volkswagen Touareg | Opel Zafira Life (2014 – 2016) |
---|
Nejméně spolehlivá miniauta
Model | Rok první registrace |
---|
Fiat 500 | 2014 |
---|
Hyundai i10 | 2018, 2017, 2016 |
---|
Kia Picanto | 2014 |
---|
SEAT Mii | 2015 |
---|
Smart ForFour | 2018, 2017, 2016, 2015 |
---|
Smart ForTwo | 2018, 2017, 2016 |
---|
Nejméně spolehlivá malá auta
Model | Rok první registrace |
---|
Hyundai i20 | 2021, 2014 |
---|
Mitsubishi Space Star | 2015 |
---|
Opel Meriva | 2017, 2016, 2015, 2014 |
---|
Opel Mokka | 2029 |
---|
Renault Clio | 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 |
---|
Toyota Yaris | 2021, 2020, 2014 |
---|
Nejméně spolehlivá auta nižší střední třídy
Model | Rok první registrace |
---|
Citroën Berlingo | 2014 |
---|
Dacia Logan | 2015 |
---|
Fiat Tipo | 2017 |
---|
Ford C-Max | 2015, 2014 |
---|
Ford Focus | 2015, 2014 |
---|
Ford Kuga | 2021, 2020, 2015, 2014 |
---|
Ford Connect | 2015 |
---|
Mazda3 | 2019 |
---|
Mazda CX-30 | 2020 |
---|
Mercedes-Benz Citan | 2019, 2018, 2017, 2015, 2014 |
---|
Nissan Qashqai | 2019 |
---|
Peugeot 308 | 2017, 2015, 2014 |
---|
Renault Kadjar | 2026, 2015 |
---|
Renault Kangoo | 2018, 2017, 2015, 2014 |
---|
Renault Mégane | 2017, 2016, 2015, 2014 |
---|
Renault Scénic | 2019, 2018, 2017, 2015, 2014 |
---|
Toyota C-HR | 2021, 2020, 2019, 2018, 2016 |
---|
Toyota Corolla | 2019 |
---|
Nejméně spolehlivá auta střední třídy
Model | Rok první registrace |
---|
Ford Mondeo | 2016, 2015 |
---|
Ford S-Max | 2018, 2017, 2016 |
---|
Opel Insignia | 2021, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 |
---|
SEAT Alhambra | 2016, 2015, 2014 |
---|
Toyota RAV4 | 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016 |
---|
Volkswagen Sharan | 2016, 2015, 2014 |
---|
Nejméně spolehlivá auta vyšší střední třídy
Model | Rok první registrace |
---|
Opel Zafira Life | 2026, 2015, 2014 |
---|
Renault Trafic | |
---|
Štítky:
adac,
asistenční služba,
asistenční služby,
Index poruchovosti motoru,
index spolehlivosti,
nejspolehlivější auta,
porucha,
porucha auta,
spolehlivost,
statistika,
statistiky
Je zajímavé, že jsou tam uvedena auta, která se teprve budou vyrábět např. Renault Mégane (2025 – 2026), Opel Zafira Life 2026, Ford S-Max (2026 – 2028), atd.
Je tam vidět i rozmezí let 2025-2018, takže bych řekl, že autor si zkrátka plete jedničku a dvojku…
Přesně. A nejspolehlivější auta globálně – toyoty, jsou nenápadně přimíchány mezi nespolehlivá. Jen to aygo nebylo kam přimíchat, protože němci miniauta nevyfrábějí.
Aha německy ADAC 😂!! Vše německé je spolehlivé a taková Toyota “etalon spolehlivosti” je na ocase statistik!! Připomíná mi to testy v jednom německém časopise o autech!! I kdyby nevím co, tak vždy zvítězí VW, který je dražší menší a hůř vybavený ale stejně zvítězí 👍!! Od roku 2003 jsem neviděl spolehlivé Bmw a už vůbec ne Mercedes!! Je to taková lživá reklama na německé značky až je to okaté na první dobrou 😂!!
Nevím kde u BMW berete rok 2003. To se ještě vyráběly e46 (do roku 2005) , což byla auta, která se řadí k tomu vůbec nejlepšímu, co BMW vyrobilo. Následující e90/91/92 a e60/61 šlo s kvalitou dolů, to jednoznačně, ale pokud si člověk něco přečte a vyhne se problematickým motorům, tak jsou to stále v pohodě provozovatelná auta. To co přišlo pak už je ruská ruleta, to jo.
Takové statistiky jsou jednak jak vidno povrchně provedené a zela jistě zcela bezvýznamné, protože nezohledňují jiné a to zásadní faktory : 1. péče majitele o údržbu svého vozu; 2. styl jízdy a chování řidiče k autu; 3. prostředí, kde se řidič nejvíce pohybuje; 4. kolik lidí vozidlo používá (způsoby zacházení se vždy velmi liší); 5. zda jde o auto služební nebo rodinné laskavého šetrného majitele.
Tak tedy : zvažte, co má větší vliv na poruchovost. Značka vozu to ani náhodou není, ani jeho velikost resp. cena a výbava. Ale způsob užívání a charaktery lidí, kteří ho řídí. Totiž charakter člověka poznáte velmi dobře, když sedí za volntem a jede v hustém provozu.
Kdo to psal? V jedné tabulce je Mazda CX-30 nejvíc spolehlivá a následně o něco níž v další tabulce nejméně spolehlivá.
Podle mne jde o rok výroby 2019 a nikoliv o další.
Ještě tak napsat kde se ty auta vyráběl – v které zemi
Tak koukám, že v tabulkách jsou i auta z budoucnosti 🤣🤣🤣
Tak jsme se dozvěděli, že nejspolehlivější auta jsou německá a nejméně spolehlivá neněmecká..😆.