Německá tuningová společnost ABT je asi všem známá. Za poslední dobu jsme si ukázali Volkswagen Golf sedmé generace, hned dvakrát nebo Audi S8. A dnes tu máme taktéž Volkwagen, tentokrát ale Tiguan, jemuž se v ABTu na zoubek podíval opravdu důkladně. A ty největší změny proběhly pod kapotou. Ale vezměme to hezky popořádku.
Pokud se nejdříve zaměříme na vizáž, pak ABT na Tiguanu přepracoval masku chladiče, zadní spoiler, koncovky výfuku, ale nové jsou i nástavce prahů. Celek povedeně dotváří nabídka litých kol o průměru od 18 do 20 palců, pod kterými se ukrývají nové, větší brzdy. Auto se také díky novému sníženému podvozku přiblížilo k zemi, což nejen zlepšilo jízdní vlastnosti, ale i vzhled. Kola na autě již nepůsobí jako by byla na trakaři. Pomyslnou třešničkou na dortu je zbrusu nové lakování karoserie – tuto barvu v katalogu automobilky Volkswagen nenajdete.
Avšak pojďme se podívat na úpravy výkonu. Chip Abt nabízí pro všechny motorizace od nejslabších až po ty nejsilnější.
Nejdřív si popíšme motorizace benzínové. Základní 1,4 TSI o výkonu 90 kW/122 koní posílí na 118 kW/160 koní, silnější 1,4 TSI 103 kW/140 koní posílá na 132 kW/180 koní, 1,8 TSI 118 kW/160 koní vzroste na 154kW/210 koní a vrcholná benzínová motorizace 2,0 TSI posílí z původních 155 kW/211 koní až na 191 kW/260 koní!
Úpravy software se nabízejí i pro motory spalující naftu. 2,0 TDI 81 kW/110 koní posílí na 103 kW/140 koní, silnější varianta 103 kW/140 koní posílí na 125 kW/170 koní a z vrcholných 125 kW/170 koní vyrobí Abt rovnou 143 kW/195 koní!
-AR-