Toyota GT86 CS-R3 je opět o krok blíže ke své soutěžní premiéře

Autor: Tisková zpráva - 26. 1. 2015


Společnost TOYOTA Motorsport GmbH s potěšením oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol pro automobilové soutěže, jenž se letos objeví v soutěžní premiéře.

Prototyp CS-R3 od svého představení loňského srpna absolvoval zevrubný zkušební program, jehož cílem bylo optimalizovat design a nadefinovat konečné specifikace kitu, jenž se bude nabízet soukromým závodním jezdcům a týmům.

Výsledkem intenzivního vývoje jsou lepší vlastnosti na šotolině i na asfaltu. Vysokou prioritu však měla i spolehlivost a životnost, aby zákazník dostal vůz umožňující za přijatelných nákladů účastnit se soutěží po celou sezónu i v dalších letech.

CS-R3 si zákazníci již nesmírně oblíbili pro jeho uspořádání s pohonem zadních kol, plochý motor boxer 1998 cm3 o výkonu 238 koní a šestistupňovou sekvenční převodovku, což je kombinace přinášející výjimečný požitek z jízdy.

První vozy zákazníci převezmou v květnu; zpoždění oproti původním předpovědím jde na vrub zlepšení, která vyplynula z výsledků zevrubného testování. TMG se proto rozhodla prodloužit dobu platnosti zaváděcí slevy. V případě objednávek podaných do 24. dubna 2015 stojí kit CS-R3 ve specifikaci pro asfalt či šotolinu rovných 79 000 eur (bez DPH), což představuje slevu 5000 eur oproti standardní maloobchodní ceně 84 000 eur (bez DPH).

Kit CS-R3 zahrnuje skelet karoserie GT86, hnací ústrojí a mechanické komponenty potřebné k postavení vozu. Úplné podrobnosti se specifikacemi CS-R3 a přesným obsahem kitu naleznete na těchto internetových stránkách.

Homologace v souladu s regulemi FIA R3 bude potvrzena počátkem července a následně se všechny vozy CS-R3 budou moci účastnit tuzemských i mezinárodních rallyových soutěží různé úrovně, včetně závodů světového rallyového šampionátu (WRC).

První příležitost spatřit CS-R3 v akci budou mít fanoušci 4. července na dolnosaské rallye (Rally Niedersachsen) poblíž Hannoveru, kde by mělo až 10 těchto vozů nastoupit do prvního kola nové soutěže HJS TMG CS-R3 Trophy. Na uvedenou Trophy se již přihlásili první soutěžní jezdci, kteří tak mají možnost získat v každém ze sedmi kol finanční prémii přes 5000 eur a další výhody. Soutěž je naplánována minimálně na tři příští sezóny.

Nico Ehlert, TMG Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „V historii GT86 CS-R3 jsme nyní dosáhli důležitého milníku a opět se dostáváme o krok blíže k soutěžní premiéře tohoto vozu. Do programu testování a vývoje jsme investovali ohromné množství energie, abychom připravili rychlý, spolehlivý a celkově úžasný vůz, který si oblíbí závodní jezdci i fanoušci. S vývojem každého nového vozu je vždy spojena řada náročných otázek; tentokrát jsme se hodně zapotili nad úkolem přizpůsobit naši zadokolku předpisům, které byly napsány především pro vozy s pohonem předních kol. Pro TMG je nesmírně důležité, aby naše vozy splňovaly vysoká očekávání zákazníků, a tak nám celý proces homologace zabral o něco více času, než jsme původně plánovali. Nyní tak máme vůz, který, jak věřím, předčí očekávání našich zákazníků a zaujme i motoristické fanoušky.“

Technické specifikace:
VůzToyota GT86 CS-R3
Pohonná jednotkaFA20
Uspořádáníplochý čtyřválec (boxer)
Zdvihový objem1998 cm3
Max. výkon238 koní
Max. točivý moment230 Nm při 6800 ot/min
Výfuková soustavazávodní výfuk a sběrné potrubí HJS
Palivová nádržbezpečnostní palivová nádrž FT3
Pohonzadních kol
Převodovkašestistupňová Drenth se sekvenčním řazením
Diferenciáls omezenou svorností; několik možností nastavení parametrů
Rozvodovkakrátká rozvodovka+ k dispozici několik nastavení
Spojkazávodní spojka s odlehčeným setrvačníkem
Řízeníhydraulický posilovač; strmý poměr
Karoserieocelový monokok; střešní odvětrávání
Bezpečnostní klecbezpečnostní klec homologovaná pro R3
Délka4240 mm
Šířka1775 mm
Rozvor2570 mm
Hmotnost1080 kg dle předpisů
Zavěšení kolvpředu: typ McPherson
vzadu: multilink
Tlumičešotolina: Reiger; nastavitelné ve 3 stupních
asfalt: Reiger; nastavitelné ve 3 stupních
Stabilizátoryněkolik možností
Disky:šotolina: OZ 6″ x 15″
asfalt: OZ 7″ x 17″
Brzdy vpředu:šotolina: 300 x 30 mm
asfalt: 330 x 30 mm
Brzdy vzadu:šotolina: 295 x 10 mm
asfalt: 295 x 10 mm
Brzdové třmeny vpředu:Alcon – čtyřpístkové brzdové třmeny
Brzdové třmeny vzadu:Alcon – dvoupístkové brzdové třmeny
Cena79 000 eur (bez DPH) pro objednávky podané do 24. dubna 2015
84 000 eur (bez DPH) standardní cena

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru