Společnost TOYOTA Motorsport GmbH s potěšením oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol pro automobilové soutěže, jenž se letos objeví v soutěžní premiéře.

Prototyp CS-R3 od svého představení loňského srpna absolvoval zevrubný zkušební program, jehož cílem bylo optimalizovat design a nadefinovat konečné specifikace kitu, jenž se bude nabízet soukromým závodním jezdcům a týmům.

Výsledkem intenzivního vývoje jsou lepší vlastnosti na šotolině i na asfaltu. Vysokou prioritu však měla i spolehlivost a životnost, aby zákazník dostal vůz umožňující za přijatelných nákladů účastnit se soutěží po celou sezónu i v dalších letech.

CS-R3 si zákazníci již nesmírně oblíbili pro jeho uspořádání s pohonem zadních kol, plochý motor boxer 1998 cm3 o výkonu 238 koní a šestistupňovou sekvenční převodovku, což je kombinace přinášející výjimečný požitek z jízdy.

První vozy zákazníci převezmou v květnu; zpoždění oproti původním předpovědím jde na vrub zlepšení, která vyplynula z výsledků zevrubného testování. TMG se proto rozhodla prodloužit dobu platnosti zaváděcí slevy. V případě objednávek podaných do 24. dubna 2015 stojí kit CS-R3 ve specifikaci pro asfalt či šotolinu rovných 79 000 eur (bez DPH), což představuje slevu 5000 eur oproti standardní maloobchodní ceně 84 000 eur (bez DPH).

Kit CS-R3 zahrnuje skelet karoserie GT86, hnací ústrojí a mechanické komponenty potřebné k postavení vozu. Úplné podrobnosti se specifikacemi CS-R3 a přesným obsahem kitu naleznete na těchto internetových stránkách.

Homologace v souladu s regulemi FIA R3 bude potvrzena počátkem července a následně se všechny vozy CS-R3 budou moci účastnit tuzemských i mezinárodních rallyových soutěží různé úrovně, včetně závodů světového rallyového šampionátu (WRC).

První příležitost spatřit CS-R3 v akci budou mít fanoušci 4. července na dolnosaské rallye (Rally Niedersachsen) poblíž Hannoveru, kde by mělo až 10 těchto vozů nastoupit do prvního kola nové soutěže HJS TMG CS-R3 Trophy. Na uvedenou Trophy se již přihlásili první soutěžní jezdci, kteří tak mají možnost získat v každém ze sedmi kol finanční prémii přes 5000 eur a další výhody. Soutěž je naplánována minimálně na tři příští sezóny.

Nico Ehlert, TMG Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „V historii GT86 CS-R3 jsme nyní dosáhli důležitého milníku a opět se dostáváme o krok blíže k soutěžní premiéře tohoto vozu. Do programu testování a vývoje jsme investovali ohromné množství energie, abychom připravili rychlý, spolehlivý a celkově úžasný vůz, který si oblíbí závodní jezdci i fanoušci. S vývojem každého nového vozu je vždy spojena řada náročných otázek; tentokrát jsme se hodně zapotili nad úkolem přizpůsobit naši zadokolku předpisům, které byly napsány především pro vozy s pohonem předních kol. Pro TMG je nesmírně důležité, aby naše vozy splňovaly vysoká očekávání zákazníků, a tak nám celý proces homologace zabral o něco více času, než jsme původně plánovali. Nyní tak máme vůz, který, jak věřím, předčí očekávání našich zákazníků a zaujme i motoristické fanoušky.“

Technické specifikace:
VůzToyota GT86 CS-R3
Pohonná jednotkaFA20
Uspořádáníplochý čtyřválec (boxer)
Zdvihový objem1998 cm3
Max. výkon238 koní
Max. točivý moment230 Nm při 6800 ot/min
Výfuková soustavazávodní výfuk a sběrné potrubí HJS
Palivová nádržbezpečnostní palivová nádrž FT3
Pohonzadních kol
Převodovkašestistupňová Drenth se sekvenčním řazením
Diferenciáls omezenou svorností; několik možností nastavení parametrů
Rozvodovkakrátká rozvodovka+ k dispozici několik nastavení
Spojkazávodní spojka s odlehčeným setrvačníkem
Řízeníhydraulický posilovač; strmý poměr
Karoserieocelový monokok; střešní odvětrávání
Bezpečnostní klecbezpečnostní klec homologovaná pro R3
Délka4240 mm
Šířka1775 mm
Rozvor2570 mm
Hmotnost1080 kg dle předpisů
Zavěšení kolvpředu: typ McPherson
vzadu: multilink
Tlumičešotolina: Reiger; nastavitelné ve 3 stupních
asfalt: Reiger; nastavitelné ve 3 stupních
Stabilizátoryněkolik možností
Disky:šotolina: OZ 6" x 15"
asfalt: OZ 7" x 17"
Brzdy vpředu:šotolina: 300 x 30 mm
asfalt: 330 x 30 mm
Brzdy vzadu:šotolina: 295 x 10 mm
asfalt: 295 x 10 mm
Brzdové třmeny vpředu:Alcon – čtyřpístkové brzdové třmeny
Brzdové třmeny vzadu:Alcon – dvoupístkové brzdové třmeny
Cena79 000 eur (bez DPH) pro objednávky podané do 24. dubna 2015
84 000 eur (bez DPH) standardní cena