Přímé napojení silnice I/20 na Okružní ulici v Českých Budějovicích si vyžádalo výrazný zásah do Nemanické ulice a jejího okolí. Řidiči proto musejí počítat s objížďkami, protože v místě se nedá projet běžným způsobem. Nejde však jen o jeden bod, práce už běží v celé délce budoucí severní spojky a jednotlivé kroky na sebe navazují tak, aby stavba dodržela termíny.
V tuto chvíli se stavbaři soustředí především na zemní práce a na mostní objekty, které je nejdříve potřeba založit. Jak popisuje ředitelka ŘSD pro Jihočeský kraj Vladimíra Hrušková, práce na mostech jsou klíčové, protože právě od nich se pak odvíjí další postup.
„V současné době se tam provádí práce na zemním tělese a zároveň na mostních objektech, které se musí založit, takže teď probíhají práce na založení mostních objektů, takže cyklostezka na levé straně, to znamená na sídlišti Vltava, bude zachovaná. Budou tam možná nějaké krátké výluky, když se bude osazovat mostní konstrukce,“ uvedla Vladimíra Hrušková.
Přečtěte si také:
Co čeká cyklisty a místní ulice
Pro cyklisty je situace rozdílná podle toho, kudy pojedou. Cyklostezka na levé straně u sídliště Vltava má zůstat zachovaná, i když se mohou objevit krátká omezení v době osazování mostní konstrukce. Naopak cyklostezka na pravém břehu Vltavy bude v místě stavby severní spojky uzavřená po celou dobu stavby.
Zásadní omezení se týká i Suchomelské ulice. Ta má být podle aktuálních informací kompletně uzavřená až do konce roku 2026, což se promítne nejen do dopravy v okolí, ale i do běžného pohybu mezi částmi města.
Za řekou se chystá podjezd pod železnicí a velká železniční přeložka
Důležitá část prací se odehrává i „za řekou“, kde se připravuje zahloubený úsek hlavní trasy. Důvodem je budoucí podjezd pod železnicí, bez kterého by severní spojka nemohla fungovat podle plánů. Současně se intenzivně pracuje na přeložce železniční tratě.
„Když se přesuneme za řeku, tak už se zahlubuje nebo vybírá se část, která bude zahloubená na hlavní trase kvůli podjezdu pod železnicí, intenzivně se pracuje na přeložce, dvojkolejné přeložce železniční tratě, která by měla proběhnout na jaře příštího roku,“ popsala Vladimíra Hrušková.
Tady se hraje o čas. ŘSD musí podjezd v Nemanické ulici stihnout v termínu, protože na jaro jsou naplánované výluky vlaků. Jakékoliv zdržení by mohlo znamenat výrazný skluz a komplikace, které by se následně přelévaly i do dalších etap stavby.
Nemanická je zavřená i pro pěší, problémem je nedodržování uzavírky
Už nyní je Nemanická ulice uzavřená pro veškerou dopravu i pro pěší. Přesto se podle ŘSD najdou řidiči, kteří značení ignorují a do uzavřeného úseku vjíždějí, což situaci dělá nebezpečnou. Stavba totiž potřebuje do prostoru pravidelně vjíždět se svou technikou a každé „cizí“ auto je riziko.
„Plno lidí do uzavírky vjíždí, protože tam musí vjíždět stavba. Už jsme žádali, že je to velice nebezpečné. Příští rok hned na začátku roku budou sundané signální výstražné znamení, to znamená, že ani chodci, kteří tam dneska nemají chodit a chodí, tak ale pořád vidí, že třeba červená bliká, a to už v lednu neuvidí,“ upozornila Vladimíra Hrušková.
Přečtěte si také:
Právě odstranění výstražného signalizačního zařízení na začátku příštího roku může podle ŘSD znamenat, že lidé budou do uzavřeného prostoru vstupovat ještě bezstarostněji. Z pohledu bezpečnosti se tak situace může zhoršit, i když uzavírka platí dál.
Kdy má být hotovo
Jakmile dojde k přeložce kolejí, vlaky po ní budou jezdit až do dokončení celé severní spojky. Kompletní dokončení je plánované na léto roku 2028.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek







