Ford chce fanoušky sportovních aut zjevně dále těšit. Po letech, kdy se pozornost soustředila hlavně na končící Ford GT a několik jeho sběratelských edic, se nyní chystá nová kapitola. V Detroitu má mít 15. ledna 2026 premiéru zcela nový silniční sportovní vůz, první velký projekt nově uspořádané sportovní a závodní divize Ford Racing.
Nový sportovní Ford vzniká přímo z garáže závodních týmů
Ford spojil síly divizí Ford Performance a Ford Racing a vznikl tak útvar, jehož ambicí je ještě těsněji propojit svět závodních speciálů se světem silničních aut. Právě chystaná novinka má být prvním autem, na kterém se to naplno projeví.
Přečtěte si také:
Automobilka vůz zatím popisuje jen velmi opatrně. Má jít o sériový silniční model, který má být důkazem toho, jak „hluboko Ford dokáže přenášet závodní inovace do aut pro každodenní provoz“. Jinými slovy se dá očekávat velmi ostrý model, který bude vycházet z technologií známých ze závodních tratí a zároveň bude homologovaný pro běžné silnice.
Samotná premiéra má proběhnout ve velkém stylu. Ford odstartuje novou závodní sezonu u nedávno zrekonstruované ikonické Michigan Central Station v Detroitu. Právě tam se mají fanoušci poprvé dozvědět, jak nový sportovní model vypadá a jak se jmenuje.
Mluví se o něm zatím jen v náznacích, ale už se spekuluje i tom, jak bude jmenovat. Nabízí se příbuznost se supersportovním Fordem GT. Výroba poslední, druhé generace Fordu GT byla ukončena v roce 2022, přičemž nástupce oficiálně oznámen nebyl. Přesto, nebo možná právě proto mnoho fanoušků doufá, že právě chystaná novinka by mohla být jeho pokračováním a navázat na modely z let 2005 a 2017. Jisté ovšem není vůbec nic. Ford záměrně drží detaily pod pokličkou a nechává velký prostor pro pouhé spekulace.
Ford Performance vám prodá kompresorový kit na nový Ford Mustang. Výkon mu zvýší na 810 koní
Mluví se ale také například o ještě extrémnější verzi Mustangu GTD, který by mohl být postaven s jasným cílem zaútočit na rekordy na Nürburgringu a poměřit se s ostrými konkurenty typu Chevrolet Corvette ZR1X nebo Porsche 911 GT3 RS. Další z diskutovaných možností je elektrifikovaný terénní speciál s výkonem okolo tisíce koní, na který v minulosti narážel i šéf automobilky Jim Farley. Zmiňuje se také varianta, že Ford využije zkušenosti z dakarských speciálů a postaví extrémní Ranger Raptor s ještě vyšším výkonem a výrazně závodnějším zaměřením.
Jenže jeden detail z oficiálních informací nahrává ještě odvážnější verzi. Automobilka hovoří o „zcela novém modelu“, nikoli o další derivaci existujícího auta. To otevírá možnost, že nepůjde o radikální verzi Mustangu ani Rangeru, ale o samostatný, nový model.
Přečtěte si také:
Od silnice k Formuli 1: Ford plánuje nabitý závodní rok
Tento nový model není jedinou peckou, kterou Ford na příští rok chystá. Během ledna chce poodhalit i další plány týkající se pohonných jednotek pro Formuli 1. Ty mají v budoucnu pohánět monoposty stáje Red Bull a půjde o jednu z nejdůležitějších technických oblastí, kde se závodní technologie mohou znovu promítnout do sériových vozů.
K tomu se přidávají další závodní projekty. Ford se chystá zúčastnit šampionátu NASCAR a nechce chybět ani na extrémních soutěžích typu Rallye Dakar (mimochodem, s továrním Fordem pojede i Martin Prokop) nebo závody Baja. Právě tyto podniky kladou obrovské nároky na odolnost i výkonnost techniky a americká automobilka už nyní naznačuje, že zkušenosti z off-road závodů mohou pomoci při vývoji silničních aut pro zákazníky, kteří touží po opravdu intenzivním zážitku za volantem.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek







