Test Peugeot 508 SW PSE | plug-in hybrid | dobíjení (2024)

Němci chtějí majitele plug-in hybridů donutit nabíjet a jezdit na elektřinu. Omezí jim na dálku výkon auta

Autor: Radim Plachý - Zdroj: VDA, Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung - Foto: Pavel Srp - 7. 11. 2025


Moderní auta mají řadu nesporných výhod, především v oblasti bezpečnosti. Mají ale nevýhody, jedna z největších je ta, že jde fakticky o pojízdné počítače, které jsou online. A i kvůli tomu je možné se k nim na dálku připojit. A v Německu je chtějí na dálku kontrolovat, případně s nimi manipulovat.

Tamní Asociace automobilového průmyslu (VDA) se totiž snaží najít způsob, jak majitele plug-in hybridních aut donutit jezdit více na elektřinu. Často totiž platí, že plug-in hybridy jezdí jen na benzin a řidiči je nedobíjejí. To pak znamená, že reálné emise, které tato auta produkují, jsou diametrálně odlišné od emisí, která vykazovala při testování.

A to je problém, na který už reaguje i EU. Ta chce pro plug-in hybridní auta přísnější emisní testy, které by více odpovídaly reálnému provozu u zákazníků. To znamená, že by za ně automobilky platily víc peněz než doposud, kdy si s plug-in hybridy výrobci snižují flotilové emise.

Jak ale upozornil německý magazín Der Spiegel, VDA chce spíše motivovat přímo řidiče k tomu, aby tato svá externě nabíjitelná hybridní auta nabíjeli. Přesněji řečeno jim jde o to, aby řidiči, kteří už plug-in hybrid mají, častěji jezdili v bezemisním režimu a spalovací pohonnou jednotku používali opravdu jen při delších cestách. Jenomže jejich motivace rozhodně není nikterak pozitivní. Prezidentka VDA Hildegard Müller v rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung totiž vznesla, že tou motivací by mohlo být třeba omezení výkonu auta na dálku. V případě, kdy by řidič své auto v rámci cesty alespoň jednou nenabil, měl by omezený výkon, a to až do dalšího nabití, které by výkon opět zvýšilo.

Zatím jde jen o návrh a není vůbec jasné, jak se k němu zákonodárci postaví. Jasný je však stále se zvyšující tlak na výrobce i na majitele aut, aby do ovzduší vypouštěli co nejméně emisí je možné. Ostatně, zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2035 stále platí, byť ze strany EU projde revize.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru