Na dálnici D1 se mezi Vyškovem a Kroměříží rozjela oprava, která má zásadní význam pro nadcházející roky. Řidiči na úseku mezi 230. a 246. kilometrem teď projíždějí kolem strojů a pracovníků v oranžových vestách, zatímco tu pracují na novém povrchu. I když tento úsek zatím nepatří k těm nejvytíženějším, denně tudy projede přibližně 20 tisíc aut, za pár měsíců se to změní.
V prosinci se totiž otevře poslední chybějící část dálnice u Přerova a až se 19. prosince pustí doprava naplno, proud vozidel se přelije právě sem. Pokud by se opravy nestihly, hrozilo by, že by se hned na jaře musela klíčová část dálnice znovu uzavírat.
Povrch, který tu slouží řidičům už dvě desetiletí, je plný trhlin a nerovností. Opravy proto nesnesly odkladu. Stavební firmy používají metodu zvanou blacktopping, což znamená, že na očištěný a vyspravený betonový podklad se pokládá speciální asfaltová vrstva. Ta zabraňuje, aby se staré praskliny přenášely do nového povrchu, a zároveň to výrazně zvyšuje bezpečnost.
Technologie je časově náročná, a tak na místo neustále přijíždějí nákladní vozy s asfaltem. Dálnice sice zůstává průjezdná, ale jen v režimu 1+1, což vyžaduje od řidičů trpělivost. Výsledek by měl za to stát, podle plánů má opravený úsek vydržet dalších 10 let v plné kvalitě a hlavně nabídnout mnohem lepší protismykové vlastnosti.
Silničáři slibují, že kompletně hotovo bude nejpozději do první poloviny listopadu příštího roku. Celková cena prací se odhaduje na 190 milionů korun. V době, kdy bude celá D1 od Prahy až k polským hranicím kompletní, tak řidiče čeká nejen rychlejší, ale především bezpečnější cesta.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek