Není to tak dávno, kdy řada evropských automobilek oznamovala do světa, že se spalovacími motory pomalu končí a začne se zaměřovat pouze na elektromobilitu. A to dříve než musí, protože všem „bylo jasné“, že elektromobilita je správný krok a bude o ni zájem. Realita se ale ukázala být hodně odlišná, a tak se ty samé automobilky zase opatrně vrací ke spalovacím motorům.
A dělá to i Porsche. Není to tak dávno, kdy značka plánovala několik nových elektromobilů a hodně jim věřila. Jenže ani prodeje Taycanu nejdou tak, jak by si ve Stuttgartu představovali. K tomu všemu v Číně klesly o 28 % prodeje a dovoz do Ameriky je zatížen velkými cly. Dokonce se mluví o tom, že Porsche bude propouštět a elektromobilní cíle prý upravilo až o 80 %.
Do toho Porsche v loňském roce ukončilo výrobu modelu Macan se spalovacím motorem. Ne však proto, že by se neprodával, protože spolu s větším modelem Cayenne šlo o prodejní trháky, ale proto, že EU nařizuje, aby všechna zde prodávaná auta plnila až nesmyslné množství různých „bezpečnostních“ podmínek, které se souhrnně označují jako GSR2. Ano, do těchto podmínek patří i nutnost všech těch otravných a pípajících nesmyslů, kterými jsou současná auta prošpikovaná. A Macan to vše prostě nesplňoval, pípající asistenty by dostat mohl, ale větší kybernetickou bezpečnost už ne. Ovšem na některých trzích mimo EU je Porsche Macan stále ještě k dispozici, byť se jeho dny i tak už chýlí ke konci. V EU už máme v nové generaci jen jeho elektrickou verzi.
Cupra míří mezi elitu: Bude sdílet techniku s Audi a Porsche
A co bude u Porsche nového? Před časem se mluvilo o nových elektrických SUV. To je ale pryč. Porsche potvrdilo, že nástupce spalovacího Macanu bude mít spalovací motor. A k dispozici bude už za tři roky. Oliver Blume chystaný model popsal jako velmi typické Porsche pro tento segment a zároveň odlišné od Macanu s elektrickým pohonem. Nicméně tři roky jsou hodně krátká doba na vývoj nového modelu. Dá se tedy očekávat, že novinka bude stát na platformě PPC, kterou má třeba nejnovější Audi Q5.