Audi brzy vstoupí do světa Formule 1 a přivede s sebou silného partnera, který bude fintech společnost Revolut. Od roku 2026 ponese budoucí tým Audi v královské motoristické disciplíně jméno tohoto digitálního finančního hráče, který má po celém světě více než 60 milionů uživatelů.
Na první pohled může spojení automobilky a fintechu působit překvapivě, ale podíváme-li se blíž, obě značky mají společné ambice – chtějí věci dělat jinak. Revolut mění způsob, jak lidé zacházejí s penězi a Audi se chystá otřást tradičními pravidly v motoristickém sportu. Právě na této společné vlně vzniklo partnerství, které by mohlo oslovit úplně novou generaci fanoušků.
Fanoušci na prvním místě
Cílem spolupráce není jen mít logo na monopostu. Audi a Revolut plánují vytvořit nové způsoby, jakým mohou fanoušci Formule 1 zažívat závodní víkendy – ať už přímo na okruhu nebo na dálku. Mluví se o exkluzivních zážitcích a výhodách, které mají být dostupné právě přes Revolut. Už teď je jasné, že Revolut poskytne zázemí pro nákup týmového merchandisingu.
Audi plánuje integrovat platformu Revolut Business přímo do svých finančních procesů. Jinými slovy, nejde jen o „nálepku na autě“, ale o skutečné technologické propojení. Revolut se stane součástí zázemí týmu a má pomoci jeho fungování v zákulisí, včetně správy plateb a financí.
Audi přijala do svých služeb simulátorového jezdce pro vývoj své poháněcí jednotky pro Formuli 1
Zástupci obou firem opakovaně zdůrazňují, že tohle není jen marketingový tah. Gernot Döllner, předseda představenstva Audi označuje toto partnerství za „investici do budoucnosti značky“. Jonathan Wheatly, šéf chystaného týmu Audi F1, dodává, že Revolut a Audi chtějí společně „zpochybňovat konvence“ a přinášet do Formule 1 něco nového.
Slovy šéfa Revolutu Nika Storonského je jejich cílem „nově definovat, co je ve Formuli 1 možné“. Ať už se to týká technologií, interakce s fanoušky nebo přístupu ke sportu jako takovému.
Proč právě teď?
Audi plánuje svůj debut ve Formuli 1 už v příští sezoně, tedy v době, kdy se pravidla šampionátu výrazně promění. Do popředí se dostane větší podíl elektrického pohonu, přejde se na udržitelná paliva a zavede se přísnější finanční strop.
Vstup do Formule 1 je pro Audi strategický krok. S globální sledovaností přes 1,6 miliardy diváků a stovkami milionů fanoušků po celém světě se jedná o obrovskou příležitost oslovit nové publikum. A Revolut má být klíčem k tomu, jak z této příležitosti vytěžit co nejvíc.