Když se spojí špičková technika, lehká konstrukce a pořádná dávka jízdní dynamiky, může i poměrně malé auto konkurovat těm největším. Důkazem je nové BMW M2 CS, které 11. dubna 2025 zajelo Severní smyčku legendárního okruhu Nürburgring za působivých 7 minut a 25,5 sekundy.
Za volantem seděl vývojový jezdec BMW M Jörg Weidinger a šlo o oficiálně ověřený čas. Je to ten nejlepší čas, jaký kdy na této trati zajel kompaktní vůz. Tímto výsledkem překonalo nové M2 CS předchozí rekord v kategorii o celých osm sekund. A pokud se vám to nezdá jako moc, na Nordschleife je to „věčnost“.
Vývoj, který má smysl
Weidinger už v roce 2023 zajel na Severní smyčce Nürburgringu čas 7:38,7 za volantem tehdejšího BMW M2. Letos ovšem posunul hranice ještě dál. Nejenže vylepšil svůj vlastní rekord o více než 13 sekund, ale také se s malým kupé od BMW poprvé dostal pod hranici 7 minut a 30 sekund. A to byla do té doby výsada silnějších modelů vyšších tříd.
„Tento čas je důkazem, co všechno dokáže spojení výkonu, technologií a precizního ladění,“ komentoval výsledek šéf BMW M GmbH Franciscus van Meel.
Severní smyčka Nürburgringu je často označovaná jako „Zelené peklo“, protože nejenže vede lesem, ale kvůli své délce může na jedné straně okruhu svítit sluníčko, ale na druhé straně bude sněžit. Se svými 20,8 kilometry, více než 70 zatáčkami a navíc také extrémně proměnlivým profilem (převýšení je tady obrovské, stejně jako střídání rychlých úseků a naopak technických pasáží) s minimálními únikovými zónami je to trať, která neodpouští chyby.
BMW a Nürburgring: víc než jen testování
BMW M má s tímto legendárním německým okruhem dlouholeté pouto. Už více než 25 let slouží Nordschleife jako testovací trať pro všechny modely divize BMW M. Je tu kompletní zázemí – od testovacího centra přes M Driving Experience až po slavnou tribunu BMW M Power.
Rekordní časy tu pravidelně zajížděly i další modely značky jako BMW M3 CS, M4 CSL nebo M4 CS. Mimochodem, oficiálně nejrychlejší čas pro sériový vůz značky BMW tu drží M4 CSL. Okruh zajelo za 7:18,137.
Co je BMW M2 CS?
BMW M2 CS není jen faceliftem nebo výkonnější variantou standardního BMW M2, ale úprav je tady mnohem víc. Pod kapotou má dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec s výkonem 530 koní a točivým momentem 650 Nm. Ten na zadní kola posílá osmistupňová automatická převodovka M Steptronic s funkcí Drivelogic.
Zásadní roli hraje i hmotnost. Díky rozsáhlému využití karbonových dílů (včetně střechy, kapoty a dalších částí karoserie i interiéru) je M2 CS o 30 kg lehčí než standardní BMW M2. Přidejte adaptivní podvozek, karbon-keramické brzdy a kovaná kola, a máte stroj, který je doma jak na trati, tak na silnici.
Výroba probíhá v mexickém závodě San Luis Potosí a vůz bude k dispozici jako limitovaná edice s plánovaným uvedením na trh koncem léta 2025. Cena pro český trh byla stanovena na 2 798 900 Kč.