kia-aplikace_UVO_Connect

„Kde stojí můj vůz?“ Tuto otázku si někdy položil téměř každý z nás, ať již na nějakém velkém nepřehledném parkovišti, po prohlídce památek v cizím městě nebo na neustále se měnících odstavných místech k parkování na sídlišti. Moderní doba na to ale má řešení.

To, že svůj vůz někdy hledalo mnoho z nás, dokládá nová reprezentativní studie Výzkumného ústavu Innofact provedená z pověření automobilky Kia, v rámci níž bylo v prosinci online dotázáno 1000 řidičů a řidiček automobilů. 80 % účastníků uvedlo, že své auto hledali minimálně jednou. Přitom hledání trvalo ve většině případů pět až deset minut (u 42 % dotázaných, u 20 % pak delší a u 38 % kratší dobu). Zapomenutí místa, kde bylo auto zaparkováno, přitom nepředstavuje jev, který by se s přibývajícím věkem zvyšoval. Naopak: z řidičů ve věku 18-39 let se muselo dokonce 89 procent po svém autu porozhlížet. Podporu v této hře na schovávanou očekávají více než dvě třetiny všech dotázaných od svého chytrého telefonu: 60 % by rádo využilo aplikaci k nalezení svého automobilu, 8 % to tak už dělá.

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Kia e-Niro (2021)

Vedle relevance lokalizačních aplikací v rámci studie zadané automobilkou Kia se také zkoumal zcela obecně stav propojení chytrého telefonu a auta do komunikační sítě. Rozhodujícím prvním krokem je přitom propojení mobilního telefonu se systémem infotainmentu vozidla. Třetina dotázaných (33 %) již v autě takovéto rozhraní chytrého telefonu využívá, ve věkové skupině 18-39 let pak již každý druhý (49 %). Na druhé straně však téměř polovina všech dotázaných (48 %) uvedla, že jejich automobil toho není technicky vůbec schopen.

Vysoká připravenost k využívání aplikací pro automobil není na pozadí všeobecného vývoje vůbec překvapivá. Existuje totiž již jen velmi málo lidí, kteří svůj mobil využívají výhradně k telefonování. Podle studie využívá 92 % všech respondentů aplikace pravidelně, mezi 18-39letými je to dokonce 98 %!

kia-pruzkum-parkovani_auta
Zdroj: Innofact pro Kia

Nové vozy Kia z 95 % s rozhraním pro smartphone, 89 % s navigací

Zájem o funkce zvyšující komfort, které se stávají možnými po propojení mobilu a automobilu do komunikační sítě, se projevuje také ve výbavě automobilů. U značky Kia například v roce 2020 mělo již okolo 95 % nových vozů prodaných v Německu systém infotainmentu s dotekovou obrazovkou a rozhraním pro chytrý telefon. Devět z deseti zákazníků Kia (89 %) se dokonce rozhodlo pro verze s mapovým navigačním systémem, který je standardně dodáván s online službou UVO Connect, funkcí Kia Live a aplikací Kia UVO.

Přečtěte si také:  Test hybridu Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV (2020)

Kia Live vyvolává data pomocí vlastní SIM karty a kromě jiného nabízí i vysoce přesnou online navigaci založenou na cloudu. Pomocí aplikací v systému UVO lze data přenášet z automobilu i do něj a například odesílat plánované trasy do navigačního systému, zjišťovat polohu vozidla, zamykat a odemykat dveře, u elektrifikovaných modelů této značky řídit nabíjení akumulátoru i získat pokyny na „poslední kilometr cesty“ v rozšířené realitě, ukládat či vyvolávat v cloudu osobní nastavení automobilu včetně preferencí pro navigaci, rádio a Bluetooth.

UVO Connect je možné používat bezplatně od prvního uvedení do provozu po dobu sedmi let a při prodeji vozidla převést na nového majitele.