KIA_ZenevaMS2019_ModernizaceNiroHEV&PHEV_foto_cz1

Nejlépe prodávaný elektrifikovaný crossover automobilky Kia s ultra nízkými emisemi prodělal celou řadu vylepšení. Na mezinárodním ženevském autosalonu se 5. března 2019 ve světové premiéře představí modernizovaná hybridní a plug-in hybridní varianta modelu Niro.

Niro nově nabízí přepracovaný design exteriéru, luxusnější a vysoce kvalitní interiér, resp. nové barevné pakety pro uživatelské přizpůsobení kabiny. Hybrid a plug-in hybrid rovněž používá vůbec poprvé nový vyspělý systém telematiky Kia UVO CONNECT s praktickými online funkcemi.

Od zahájení prodeje v roce 2016 se pro Niro celosvětově rozhodlo přes 270 tisíc zákazníků, z toho přes 100 tisíc kusů vozidel se prodalo v Evropě. Crossover s označením Niro byl v roce 2018 pátým nejlépe prodávaným modelem Kia v Evropě a jeho prodeje vzrostly o 33 % na 45 255 vozidel – vč. 34 642 hybridů a 9 951 plug-in hybridů. Modelová řada Niro se na konci roku 2018 rozšířila o třetí alternativní variantu pohonu, uvedením čistě elektrického provedení e-Niro.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Niro se stalo klíčovým hnacím motorem dalšího růstu značky Kia v Evropě a tvoří základ naší strategie elektrifikovaných produktů. Svým svěžím vzhledem crossoveru, vysokou všestranností a nízkými emisemi i provozními náklady se stává atraktivní volbou soukromých i firemních zákazníků. Se zohledněním nového posunu v kvalitě a designu nebo nasazení našeho systému ‚konektivity‘ UVO se atraktivita modelové řady Niro ještě zvýšila.“

Evropské prodeje modernizovaných vozů Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid budou zahájeny ve druhém čtvrtletí 2019. Niro se jako jediný ze všech hybridních vozů v Evropě prodává s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Modernizovaný design exteriéru

Modernizovaná Kia Niro si zachovává stylový design crossoveru, který nyní vylepšuje o několik nových prvků. Osvěžený design spojuje hybridní a plug-in hybridní provedení se vzhledem nového čistě elektrického e-Nira.

Niro si zachovává svůj markantní design a ikonickou masku chladiče ve stylu ‚tygřího nosu‘, ale nové nárazníky vpředu i vzadu mu propůjčují rozhodnější vzhled a sebejistější postoj. U standardních projektorových světlometů byl nově uplatněn jedinečný design připomínající ‚kostky ledu‘, přičemž zákazníci si mohou objednat i plně diodové světlomety. V nárazníku pod světlomety jsou nová LED světla denního svícení s jedinečným uspořádáním ve tvaru dvou šípů; najdeme zde i LED mlhová světla (výbava na přání).

Nově tvarované diodové svítilny na zádi vytvářejí markantnější a modernější světelný podpis. Novýnárazník zkrášluje stříbrně lakovaný ochranný kryt a v jeho rozích najdeme nové odrazky a zadní mlhová světla.

Přečtěte si také:  Cupra pilně testuje svůj oficiálně první model. Formentor dorazí příští rok

Niro Hybrid nyní zákazníkům nabídne širší možnosti přizpůsobení, např. dvě různá provedení 16″ litých kol nebo zbrusu nová 18″ litá kola ve dvoubarevném provedení s broušenými povrchy. Pro Niro Plug-in Hybrid jsou k dispozici nová 16″ litá kola s tmavě šedými prvky.

KIA_ZenevaMS2019_ModernizaceNiroHEV&PHEV_foto_cz2

Nové barevné pakety interiéru pro přizpůsobení kabiny

V interiéru se nově nachází řada vylepšení co do vzhledu i použitých materiálů.

V horní části přístrojové desky je použita vysoce kvalitní měkká povrchová úprava; samotná přístrojová deska a přístrojový panel zaujme novými elegantními obklady v leskle černém provedení a stříbrnými nebo matně chromovými akcenty. Kia rovněž volitelně nabízí nový širokoúhlý hlavní displej typu TFT o úhlopříčce 10,25″, resp. 7,0″ TFT displej Supervision v přístrojovém štítu před řidičem. Ve standardu je vůz vybaven systémem palubního infotainmentu s dotykovým displejem 8,0″, resp. přístrojovým štítem s TFT displejem o velikosti 4,2″.

Pro modelovou řadu Niro jsou nyní k dispozici nové možnosti úpravy na míru v podobě dvou barevných paketů. V závislosti na výbavě vozidla a konkrétním trhu se pro Niro nabízí barevné pakety ‚červená-oranžová‘ nebo ‚fialová‘, dodávající kabině větší barevnost a eleganci. Součástí barevného paketu červená-oranžová je i barevné kontrastní prošívání u veškerého čalounění kabiny v teplém odstínu červené, sladěné s červenými a oranžovými obklady přístrojové desky. Fialový barevný paket přidává nové čalounění z perforované kůže ve fialovém tónu s hřejivě purpurovým prošíváním sedadel i v dalších částech kabiny, novou fialovou loketní opěrku ve dveřích a obklady přístrojové desky v matném chromu.

V interiéru se řidič dále může těšit na pádla pod volantem. Niro Hybrid i Niro Plug-in Hybrid je vybaveno hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, projevující se přímější a bezprostřednější odezvou – a zábavnějšími jízdními vlastnostmi – než tradiční elektronické bezestupňové převodovky (e-CVT) vídané u jiných hybridních modelů.

Kia nyní do nového Nira Hybrid a Plug-in Hybrid instalovala novou elektronickou parkovací brzdu, kterou doprovází větší zadní brzdy ve prospěch lepších brzdných schopností za všech podmínek.

Kia uvádí pokrokový systém telematiky UVO CONNECT

Niro se řadí k prvním modelům (současně s modelem e-Soul), Kia v Evropě které nabídnou pokrokový systém telematiky Kia UVO CONNECT, propojující řidiče s okolním světem a poskytující neocenitelné informace po celou dobu jízdy.

Přečtěte si také:  10 zajímavých novinek, o jejichž premiéru jsme zrušením autosalonu v Ženevě přišli

Kia představuje systém telematiky UVO CONNECT ve všech hybridních a plug-in hybridních provedeních v rámci modelové řady Niro. Technologie se postupně uvede i v dalších evropských modelech.

Kia v Ženevě představí elektromobil e-Soul. Dojezd bude až 452 km

Systém UVO CONNECT, dostupný prostřednictvím 10,25″ dotykového displeje (výbava na přání) achytrého telefonu, obsahuje nový systém Kia Live, který k načítání a aktualizaci dat v reálném čase využívá vlastní SIM kartu. Majitel vozidla tak má nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně – včetně cen, polohy a dostupnosti. Plug-in hybridní provedení modelu Niro rovněž poskytuje informace o dobíjecích stanicích, tedy jejich umístění, dostupnosti a kompatibilitě připojení.

Druhou klíčovou součástí systému UVO je mobilní aplikace UVO pro chytré telefony se systémem Android i telefony firmy Apple. Aplikace dodává uživatelům pocit bezpečí díky nejrůznějším funkcím zprostředkujícím diagnostiku vozidla i jízdní informace. Aplikace dále majitelům umožňuje na dálku aktivovat řadu vlastností a funkcí. V závislosti na konkrétním trhu mohou uživatelé na dálku ještě před nastoupením odeslat do vozidla trasu, ověřit si polohu vozidla nebo sledovat různé informativní zprávy či diagnostická hlášení.

Palubní navigace s dotykovým displejem o velikosti 10,25″ standardně nabízí multi-připojení Bluetooth (uživatelé si mohou připojit dvě mobilní zařízení současně), stejně tak jako podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto. Díky funkci rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravit si zobrazování pomocí řady různých pomůcek. Řidič se tak může rozhodnout pro samostatný displej (např. zobrazování navigace nebo informací o hnacím ústrojí), nebo na displeji kombinovat různé funkce současně. To znamená, že řidič může sledovat pokyny navigace nebo toky energií v rámci hybridního ústrojí, zatímco cestující si zároveň vybírají své oblíbené skladby nebo zjišťují předpověď počasí. Pro modelovou řadu Niro se současně nabízí stávající systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o velikosti 8,0″.

Uvedená technologie byla vyvinuta tak, aby splňovala nejnovější Obecné nařízení EU o ochraně osobních údajů (GDPR), a zajišťovala tak nejvyšší možnou úroveň ochrany a zabezpečení dat.

Nabídka nových technologií aktivní bezpečnosti

Modernizovaná řada Niro přináší i řadu nových bezpečnostních technologií na podporu řízení. K dříve dostupnému inteligentnímu tempomatu se v modernizovaných modelech Niro Hybrid a Plug-in Hybrid nabízí funkce Stop & Go. Inteligentní tempomat s funkcí Stop & Go následuje vpředu jedoucí vozidlo a pokud se kolona zastaví, automaticky se zastaví i Niro; po opětovném rozjetí vozidla vpředu se Niro rovněž automaticky rozjede.

Přečtěte si také:  15 nejzajímavějších aut, která nám v roce 2019 prošla rukama

Pro hybridní a plug-in hybridní Niro se dále poprvé nabízí systém sledování vozidla v jízdním pruhu, představující technologii autonomního řízení 2. úrovně, již uvedený v čistě elektrické verzi e-Niro. Tato technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování Nira v příslušném jízdním pruhu na rychlostní komunikaci. Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá externí senzory k udržování bezpečného odstupu a současně řidiči vypomáhá při přejíždění z pruhu do pruhu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.

Niro se bude i nadále nabízet vč. ucelené sestavy technologií aktivní bezpečnosti. V závislosti na výbavě se jedná např. o systém pro zamezení čelním kolizím, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, funkci rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světel, systém pro sledování slepých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem a funkci inteligentního sledování rychlostních omezení, včetně nové elektronické parkovací brzdy s posíleným účinkem zadní nápravy.

Kia v Ženevě ukáže čtyřdveřový koncept elektromobilu

Praktické, hospodárné, zábavné za volantem

Hybridní i plug-in hybridní Niro s plně nezávislým zavěšením předních i zadních kol a hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou se pyšní vytříbeným vyvážením jízdního pohodlí a atraktivních jízdních vlastností.

Díky ztvárnění v podobě crossoveru – jedinečném mezi ostatními hybridy v podobné cenové hladině – se majitelé mohou těšit na velkorysý interiér a spoustu místa pro zavazadla i flexibilní prostorové uspořádání. Na rozdíl od řady jiných hybridních modelů nabízí Niro na přání paket závěsného zařízení s možností táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1300 kg.

Niro pohání hospodárný benzínový motor 1,6 litru GDi (zkr. Gasoline Direct injection) v kombinaci s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh (provedení Niro Hybrid), nebo 8,9 kWh (model Plug-in Hybrid). Emise oxidu uhličitého u verze Niro Hybrid činí pouze 99,8 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), přičemž emise provedení Plug-in Hybrid dosahují dokonce jen 31,3 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Niro Plug-in Hybrid ve městě vykazuje dojezd čistě na elektřinu až 65 kilometrů; v kombinovaném cyklu podle WLTP činí elektrický dojezd 49 km*.