Porsche 911 je synonymem praktického sériově vyráběného sportovního automobilu pro každodenní provoz, stylovou ikonou, nezaměnitelnou tváří a srdcem značky Porsche. Dnes sjel z montážní linky v Zuffenhausenu miliontý exemplář – Carrera S v individuální barvě „irská zelená“ s četným exkluzivními prvky výbavy na přání po vzoru první generace 911 z roku 1963. Tento dvoudveřový vůz je i nadále strategicky nejdůležitějším modelem produktové palety a zásadně přispívá k postavení společnosti Porsche jako jednoho z nejziskovějších výrobců automobilů na světě.
Dr. Wolfgang Porsche, předseda dozorčí rady společnosti Porsche AG, se účastnil vývoje modelu 911 od úplného začátku: „Před 54 lety jsem směl se svým otcem podniknout první jízdy po vysokohorské silnici na Großglockner. Dodnes si za volantem modelu 911 užívám stejný pocit jako tehdy. Základní hodnoty naší značky jsou totiž i dnes díky modelu 911 stejně vizionářské jako po celou naši historii od prvního Porsche 356 z roku 1948.“
Modelová řada Porsche 911 založila novou kategorii a dodnes stojí na vrcholu segmentu prémiových sportovních vozů. Jen v roce 2016 bylo zákazníkům na celém světě dodáno 32 365 vozidel. Přesto si Porsche 911 zachovalo v průběhu desetiletí svou exkluzivitu a stalo se vyhledávaným sběratelským kouskem. Kvalita modelu 911 je legendární. Více než 70 procent všech dosud vyrobených vozů 911 je dodnes v provozuschopném stavu. Navíc dlouhodobě vítězí v žebříčcích kvality, jako je „Initial Quality Study“ amerického institutu pro výzkum trhu J.D. Power.
Kultovní pověst pramení také z bezpočtu úspěchů v motoristickém sportu. Porsche 911 je sportovním vozem pro silnice i závodní okruhy a žádný jiný konkurent neztělesňuje tento koncept tak úspěšně jako 911. Více než polovina z 30 000 vítězství vozů Porsche v závodech připadá právě na tento model. Nadšení jezdci se účastní závodů se závodními verzemi pro soukromé závodní týmy v nejrůznějších závodních seriálech po celém světě.
Jedinečné je také zachování základní koncepce původního modelu 911 až do současnosti. „Modelovou řadu 911 však po technické stránce neustále zdokonalujeme a vylepšujeme,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Díky tomu je i nadále velmi moderní a technicky inovativní. Kromě toho se nám velmi úspěšně daří rozšiřovat tuto modelovou řadu o stále nové verze.“
Zásadním základním kamenem úspěchu je výroba všech verzí modelové řady 911 v hlavním závodě v Zuffenhausenu. Promyšlený systém výroby umožňuje v současnosti montáž všech dvoudveřových modelů 911, 718 Boxster a 718 Cayman, včetně jejich rozmanitých variant, na jedné montážní lince. Pracovníci v oblasti montáže ovládají až 200 různých úkonů a svou vášní ve spojení s know-how zajišťují pověstnou kvalitu značky Porsche. Uwe Hück, předseda ústřední podnikové rady společnosti Porsche AG, zdůrazňuje: „Bez našich jedinečných zaměstnanců společnosti Porsche by byl úspěšný příběh modelové řady 911 nemyslitelný. Dnes máme miliontou ‚devětsetjedenáctku‘. Je skvělé, že naši zaměstnanci věnují její výrobě stejnou pozornost a maximální nasazení jako u prvního vozidla. S výrobou modelu Mission E v Zuffenhausenu zahájíme novou éru značky Porsche. A je jasné, že i zde povede cesta k úspěchu pouze skrze naše nejlépe kvalifikované a maximálně motivované zaměstnance. Ti zajistí, že i Mission E bude emocionálním zážitkem, jaký vždy poskytoval a i nadále bude poskytovat náš model 911.“
Milionté Porsche 911 zůstane majetkem společnosti Porsche AG. Než bude zařazen do sbírky Muzea Porsche, podnikne cestu kolem světa, která povede mimo jiné přes skotskou vrchovinu, Nürburgring, USA nebo Čínu.