Test Mazda CX-5 Skyactiv-G 2,5 192k AWD (AT)

Autor: Pavel Srp - 30. 8. 2015


Březen letošního roku znamenal pro Mazdu uvedení modernizovaných modelů Mazda6 a CX-5 na český trh. Mazdu6 už jsme otestovali, tentokrát přišla řada na SUV CX-5. Vyzkoušeli jsme verzi s benzínovým čtyřválcem Skyactiv-G o objemu 2,5 litru s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

Stejně jako v případě „šestky“, i u CX-5 šlo z designového hlediska výhradně o retuše, výrazné změny se nekonají. Vlastně je pouze pozměněná maska chladiče, přední světlomety dostaly LED nejen pro denní svícení, ale také pro potkávací i dálková světla (jsou dokonce adaptivní), LEDky se nastěhovaly také do zadních světlometů pro brzdová světla a nově tvarovaná jsou vnější zpětná zrcátka. Mazda CX-5 vypadá hezky, neprovokuje, přesto zaujme. Její tvary jsou jednoduché, nadčasové.

test-mazda-cx5-skyactiv-g-25-192k-awd-at-p1

Změny v interiéru se zaměřily prakticky jen na zlepšení odhlučnění a modernější multimediální systém s větším displejem a otočným ovladačem mezi sedadly, tentýž měla třeba i nedávno testovaná Mazda2. Pokud auto nejede, je možné displej ovládat také dotykem, to se však po rozjetí z důvodu bezpečnosti deaktivuje. Zmizela také klasická ruční brzda, nahradilo ji tlačítko.

Na palubě je po modernizaci příjemněji, co do zvukového komfortu. Auto dostalo dodatečné odhlučnění. Interiér nabízí dostatek prostoru pro cestující na předních i na zadních sedadlech. Posez za volantem je vyšší, z auta je vcelku dobře vidět a pozice vůči volantu není tak dobrá ani u některých hatchbacků. Dostatek místa nabízí i zavazadelník, v základním uspořádání můžete naložit 503 litrů, po sklopení zadních sedadel se prostor zvětší až na 1620 litrů. Sklopení sedadel je jednoduché a stačí k tomu pohyb jedné páčky v samotném zavazadelníku.

test-mazda-cx5-skyactiv-g-25-192k-awd-at-p2

2,5 litrový atmosféricky plněný čtyřválec má v CX-5 premiéru, před faceliftem jste si ho objednat nemohli. Tato motorizace je spojena výhradně s automatickou převodovkou SKYACTIV-Drive a pohonem všech kol. Stačí-li vám pohon předních kol, k dispozici máte pouze základní 2.0 Skyactiv-G 165k, který je v nabídce výhradně s manuální převodovkou. Testovaný motor – s dnes již nezvykle velkým objemem – disponuje výkonem 141 kW/192 koní a točivým momentem 256 Nm.

U Mazdy je jasně vidět, že downsizing není jedinou možností, jak plnit přísné (nejen evropské) emisní limity. Spotřeba paliva má být podle technických údajů 7,2 l/100 km a s trochou snahy je možné ji dosáhnout (podle údajů na palubním počítači). Při klidné předpisové jízdě mimo město se dá spotřeba paliva udržet i pod 7 l/100 km. Velký vliv na tom má nejen použitá technika v motoru, ale také lehká konstrukce a z toho vyplývající nízká hmotnost. Ačkoliv Mazda CX-5 není z nejmenších, váží jen 1 440 kg – se čtyřkolkou i automatem!

A lehkost je cítit i při jízdě. Mazda CX-5 působí svěžím dojmem, otočení volantem znamená zatočení auta. Podobně agilní chování vás u takového auta překvapí, jeho čipernost však sráží právě použitý automat. Jde o klasickou převodovku s hydrodynamickým měničem a šesti rychlostmi. Motoru byste s ní 192 koní netipovali. Spolupracuje sice s atmosférickým motorem, který je potřeba točit (maximum výkonu leží v 5700 ot./min a maximum točivého momentu ve 4 000 ot./min), ale i tak Mazda zrychluje poměrně letargicky, což je škoda.

test-mazda-cx5-skyactiv-g-25-192k-awd-at-p3

O něco lepší je to po přepnutí převodovky do manuálního režimu. Motor se k životu probudí přibližně kolem tří tisíc otáček za minutu, ale pak nepoleví a jeho zátah graduje. Se stoupající tendencí se zastaví až u červeného pole, těsně před omezovačem, kde převodovka i v manuálním režimu přeřadí. „Papírové“ hodnoty slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za rovných 8 sekund a maximální rychlost 194 km/h. Takovým kompromisem je tlačítko „Sport“ vedle voliče přavodovky.

Po pravdě, tohle auto ale stejně není určené na závodění, přestože by to podvozek asi zcela v pohodě zvládl. Jeho nastavení je tužší, auto se s přihlédnutím na jeho výšku v zatáčkách příliš nenakloní. I po českých nerovných silnicích plných děr projíždí Mazda tiše a s jistotou jako by ji snad ani nic rozhodit nemělo. Řízení auta je nakonec poměrně příjemným zážitkem.

Mazda CX-5 je jedním z nejlépe jezdících SUV na českém trhu, na paty mu jízdně šlape jen pár konkurentů, někteří z nich jsou ale výrazně dražší. Mazda na to jde poměrně dobře i nastavenými cenami. Testované provedení s nejsilnějším motorem v nabídce, automatem a pohonem všech kol se nabízí výhradně v nejvyšší výbavě a stojí 860 900 Kč. Základní verzi s benzínovým dvoulitrem však pořídíte už za 524 900 Kč, s pohonem všech kol zaplatíte 689 900 Kč. U naftové motorizace jde o 696 900 Kč za předokolku a 746 900 Kč za čtyřkolku.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mazda
Typ:,CX-5
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2 488 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4
Výkon:,141 kW/192 koní v 5 700 ot./min
Točivý moment:,256 Nm v 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.0 s
Maximální rychlost:,192 km/h
Převodovka:,automatická šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,9.3 / 6.0 / 7.2
CO2:,165 g/km
Objem palivové nádrže:,58 litrů
Délka:,4 555 mm
Šířka:,1 840 mm
Výška:,1 710 mm
Rozvor:,2 700 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 440 kg
Objem zavazadlového prostoru:,503 / 1 620 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru