Test Honda CR-V 2,0 i-VTEC 4×4

Autor: Pavel Srp - 29. 1. 2015


SUV s benzínovým motorem? Poměrně netradiční spojení. Jak to bude fungovat v případě Hondy CR-V s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou? Podívali jsme se tomu na kloub.

test-honda-cr-v-20-i-vtec-4x4-p1

Pokud si chcete koupit Hondu CR-V a nahlédnete do ceníku, pak zjistíte, že nebudete mít příliš velkou práci se sestavováním té správné konfigurace auta. V nabídce je pětice jasně daných výbav (resp. s příplatky za věcí, které spočítáte na prstech jedné ruky) a trojice motorizací: dvě naftové (1,6 i-DTEC a 2,2 i-DTEC, který ve spojení s automatickou převodovkou testujeme tento týden) a jedna benzínová. A právě benzínové verzi ve čtyřkolce se na několika příštích řádkách budeme věnovat podrobněji.

Benzínový motor je v tomto případě plněn atmosféricky, má objem 2,0 litru a výkon 114 kW/155 koní. Motor se vyznačuje nesmírně klidným a tichým projevem nejen na volnoběh, ale i v zátěži. Po počátečním mdlejším nástupu se přibližně u tří tisíc ot./min sebere a postupně začne jeho zrychlování přibírat na intenzitě. Vždyt maximum točivého momentu (ač poměrně skromného) 192 Nm leží až u 4 300 ot./min, maximální výkon ještě o 2 200 ot./min výše…

Je tedy jasné, že s takovým motorem bude pro svižnou jízdu potřeba častěji řadit a držet ho ve vyšších otáčkách. Nicméně řazení není nepříjemné, řadička je na vyvýšeném míste středového panelu a je po ruce. Stejně tak její dráhy jsou poměrně krátké i přesné.

test-honda-cr-v-20-i-vtec-4x4-p2

Nicméně vysoké otáčky motoru často znamenají vysoké hodnoty spotřeby paliva. Atmosférické motory však nejsou tak náchylné na jízdní styl jako ty přeplňované, a tak je rozpětí poměrně malé. Kombinovanou spotřebu se nám podle palubního počítače podařilo na konci testu udržet kolem 8 l/100 km. Dálnice (při dodržování maximální povolené rychlosti) znamená spotřebu do 9 l/100 km, město přibližně o půl litru až litr více.

Celkový projev auta vás nicméně nebude nutit k žádnému závodění, ale spíše ke klidnému proplouvání krajinou. Tomuto CR-V sluší více motor převalující se v nízkých otáčkách tak, že o sobě nedává takřka vědět, než vytočené kvalty a pískající gumy v zatáčkách. Neznamená to, že by to CR-V neumělo. Pokud se přece jen rozvášníte a na okresce se rozhodnete zrychlit tempo, buďte si jistí, že podvozek vás ve štychu nenechá. Nerovnosti tlumí s jistotou (zejména díky 17″ kolům s poměrně vysokou pneumatikou), a dovolí projíždět zatáčky poměrně svižně, přesto jistě. Vysoká karoserie se přitom výrazněji nenaklání. Chování je spíše neutrální, pokud je nájezdová rychlost přece jen větší (to už ale musíte zatnout zuby…), bude CR-V drobně nedotáčivé.

I když jde o auto z kategorie SUV, která se vyvinula z pravověrných off roadů, CR-V vlastně už žádné terénní ambice nemá. Ačkoliv nabízí pohon všech kol, světlá výška jen 165 mm i tvar nárazníků dává jasně najevo, kde je auto doma. Polní cesta problémem nebude, to dá rozum, ale nějaké větší terénní nerovnosti by mohly Cé-eR-Véčku ukázat brzy STOPku.

Na velmi dobré ergonomické úrovni je pracoviště řidiče. Ačkoliv je v interiéru CR-V znát jistá staromódnost, vše je přehledné a umístěné v dosahu řidiče. Sedadla i volant se dají jednoduše seřídit a řidič si najde pohodlnou pozici pro řízení rychle a jednoduše. Sedadla by jen mohla mít delší sedák a výraznější boční vedení. Zajímavá, rozumějte zvláštní, je grafika palubních přístrojů, zejména při pohledu od spolujezdce. Pozitivem budiž alespoň fakt, že jsou přehledné.

test-honda-cr-v-20-i-vtec-4x4-p3

Místa je na všech sedadlech dostatek, podlaha před zadními sedadly je takřka rovná a pravidelně tvarován je i prostorný zavazadelník. Základní objem je 589 litrů. Při nakládání a vykládání věcí si však musíte dávat pozor na hlavu. Ačkoliv měřím průměrných 180 cm, o víko jsem se mlátil do hlavy poměrně často.

Honda CR-V je příjemné auto s pohodlným podvozkem a jistými jízdními vlastnostmi. V pohodě a bez problémů odveze i pětičlenou rodinu a přitom je spotřeba stále ve srovnání s velikostí auta na slušné úrovni. Ačkoliv nebude benzínová verze trhat prodejní rekordy, musím říci, že se mi líbila. A líbí se mi zejména fakt, že pod kapotou je motor atmosférický – podobně jako to udělala Mazda u CX-5.

Honda už ohlásila také facelift. Můžeme se na něj těšit za pár týdnů v Ženevě, dočkáme se drobných designových korekcí, změny se budou týkat zejména techniky, například historický pštistupňový manuál by měla nahradit devítistupňová skříň. Doufejme, že inženýři zapracovali i na ovládání palubního počítače a zobrazování informací na panelu na vrchu palubní desky, protože tlačítka na palubní desce (pal PC má alespoň trojici tlačítek na volantu) sloužící k ovládání jsou nešťastná…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,CR-V
Motor:,čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4
Výkon:,114 kW/154 koní v 6 500 ot./min
Točivý moment:,350 Nm ve 4 300 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.2 s
Maximální rychlost:,190 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,9.3 / 6.3 / 7.4
Délka:,4 570 mm
Šířka:,1 820 mm
Výška:,1 685 mm
Rozvor:,2 630 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 513 kg
Objem zavazadlového prostoru:,589 / 1 669 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru