rychly-test-seat-leon-st-cupra-300-4drive-dsg

Rychlý test SEAT Leon ST Cupra 300 4DRIVE DSG

Autor: Pavel Srp - 24. 10. 2017


V rámci modernizace přišla možnost pořídit si pro SEAT Leon Cupra pohon všech kol. Je to vůbec poprvé, kdy je pro tuto vrcholnou verzi čtyřkolka v nabídce. Rozhodli jsme se vyzkoušet, jak se s takovým autem jezdí.

Testované auto bylo hodně nápadné. Přijelo k nám totiž přímo z mosteckého závodního okruhu, kde se po trati pohybovalo při letošních závodech ETCC jako bezpečnostní vůz, i proto má na sobě polepy SAFETY CAR.

Šlape Volkswagenu Golf R Variant na paty…

SEAT neustále zvyšuje u modelu Leon Cupra výkon. Když před třemi lety SEAT novou generaci nejvýkonnějšího Leonu představoval, nabízel ho s výkonem 265 a nebo 280 koní. Slabší verze se však u nás nenabízela. Další modelový rok přinesl zvýšení výkonu na 290 koní. Zatím poslední zvýšení výkonu doprovázelo letošní výraznější facelift, který ale kromě techniky upravil i vzhled. Leon Cupra je nyní ještě nenápadnější.

SEAT totiž kromě dalšího zvýšení výkonu na 300 koní přichází také s možností připlatit si za pohon všech kol 4DRIVE. Ten se pojí výhradně s převodovkou DSG a verzí kombi označovanou jako ST. 300 koní, pohon všech kol, DSG… Nepřipomíná vám to něco? Přesně takovou konfiguraci jste si mohli pořídit před modernizací ve Volkswagenu Golf R Variant. Po modernizaci Golf R nicméně také posílil a je tak stále o 10 koní výkonnější než Leon Cupra.

Pohon všech kol přidává rychlost i jistotu

Když jsme před pár týdny testovali SEAT Leon Cupra 300 s pohonem předních kol a manuální převodovkou, psali jsme o tom, že přední náprava má s přenosem výkonu na silnici poměrně dost práce. Při zrychlování je třeba volant pevně držet. To se u čtyřkolky neděje. Zrychlování je i (při sešlápnutí plynového pedálu až na zem) z místa jisté, pohon všech kol, který zajišťuje spojka Haldex, pohon mezi přední a zadní nápravu zajišťuje zcela sám a dělá to tak, aby bylo zrychlování, ale i jízda samotná vždy co nejhladší a nejjistější. A že zrychlování je výrazné, o tom se můžete přesvědčit ve videu.

Jenže tahle jistota sice přidává na zrychlení a na rychlosti, ale vlastně tak trochu ubírá na vzrušení – i když to záleží na úhlu pohledu toho kterého řidiče – a to i ve srovnání s „předokolkou“. Díky pohonu všech kol je totiž auto jistější nejen v přímce, ale také v oblouku. Zatáčky lze v opravdu vysokých rychlostech projíždět vlastně docela jednoduše. Díky tomu se z jízdy sice vytratila trocha napětí, ale naopak přichází více jistoty.

Naladění auta je neutrální, ačkoliv je vybaveno pohonem všech kol, tak ani s deaktivovanou stabilizací (nejde to úplně 100%) se nestane, že by mu zadek uskočil do strany. Driftovat se s autem při běžné jízdě na suchém asfaltu nedá a zadní část ani nijak neklouže. Ostatně pohon všech kol tu ale pro tohle není, ten je tu spíše pro praktickou stránku věci.

Auto na každý den?

SEAT Leon ST Cupra 300 4DRIVE DSG  – docela dlouhý název že? – je až překvapivě pohodlné auto. Přímo z Cupry jsme přesedli do Škody Octavia RS245 a bylo to velmi zajímavé. Octavia je totiž v komfortním režimu přibližně stejně tvrdá, jako Cupra v Cupra režimu. Obě auta přitom obouvala 19″ disky. Leon ale není měkký, je spíše poddajný, kola na silnici drží stále i na rozbitém povrchu a i opravdu rychlá jízda je velmi jistá.

Kromě toho, že překvapí komfort podvozku, potěší i velký zavazadelník a dostatek místa v interiéru. Kufr se oproti běžnému kombíku s pohonem předních kol neliší. V základním uspořádání nabízí až 587 litrů v poměrně pravidelných tvarech. Stejně tak v interiéru lze naprosto bez problémů najít místo pro čtyři členy posádky, kteří budou mít na všech sedadlech dostatek místa ve všech směrech.

Závěr a cena

SEAT Leon Cupra 300 je po modernizaci opět o něco rychlejším autem. S pohonem všech kol sice výrazně vylepšuje použitelnost a své schopnosti při běžném každodenním používání, ale naopak ztrácí ze své divokosti. Rychlost auta je dostupnější jednodušeji, jenže s tím trochu trpí vzrušení za volantem. Pohon všech kol Cupru posouvá směrem k hodně rychlému praktickému rodinnému kombíku, už to není tak úplně sportovní auto, ačkoliv bude prakticky všude rychlejší než „obyčejný“ Leon Cupra s pohonem předních kol… 

Základní cena pro SEAT LEON ST Cupra je stanovena na 799 900 Kč, s převodovkou DSG zaplatíte 844 900 Kč a za pohon všech kol připlatíte dalších 50 tisíc Kč (894 900 Kč).

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Opravdu velmi výkonný motor a rychlé auto,Ovládání multimédií s důrazem na dotyk
Praktická karoserie a každodenní použitelnost,Příliš málo designových rozdílů od běžné verze
Pohon všech kol přidává na univerzálnosti…,…ale chybí více vzrušení
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,SEAT
Typ:,Leon ST Cupra 300 4DRIVE
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 984 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,všech čtyř kol
Výkon:,221 kW/300 koní v 5500 ot./min
Točivý moment:,380 Nm v 1800 – 5500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,4.9 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,šestistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,9.1 / 6.1 / 7.2
Emise CO2:,164 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4 548 mm
Šířka:,1 816 mm
Výška:,1 431 mm
Rozvor:,2 631 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 545 kg
Objem zavazadlového prostoru:,587 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru