Kapitoly:
První jízda: BMW X3 M40i xDrive
První jízda: BMW 630d GT xDrive
BMW řady 6 Gran Turismo
Zatímco dopoledne jsme strávili za volantem nového X3, odpoledne nás čekal nový model řady 6 Gran Turismo. BMW se totiž rozhodlo zrušit řadu 6 tak, jak jsme ji znali doteď a velké coupé bude rovnou řada 8. Stejně tak skončilo BMW řady 5 GT, které nahrazuje právě řada 6 GT.
BMW se rozhodlo sice navázat na design pětky GT, ale zároveň z poněkud bachratého vzhledu vytvořit vzhled sportovnější. Kvůli tomu změnilo rozměry, snížilo světlou výšku a design trochu přepracovalo. Jestli se změna ke sportovnosti povedla, to nechám na posouzení každého z vás. Jisté ale je, že tohle auto jezdí vážně komfortně.
I v případě takto velkého auta lze pod kapotou najít čtyřválcový model. Verzi 530i pohání benzinový dvoulitr se 190 kW/258 koňmi a se 400 Nm. Technické údaje slibují poměrně slušnou dynamiku, ale i tak bych raději sáhl po šestiválci. A ty jsou v nabídce jak benzinové 640i GT, tak i vznětové pro 630d GT a 640d GT. Všechny šestiválce lze kombinovat buď s pohonem zadních a nebo všech kol. Standardem je pro všechny verze automatická osmistupňová převodovka.
Pro první kilometry pro nás byla připravena verze 630d xDrive a podle nás jde o skvělou volbu, ačkoliv výkonnější 640d (+40 kW) vám rozmlouvat nebudu, protože výkonu není nikdy dost… Ani základní naftový šestiválec se 190 kW/265 koňmi a s 620 Nm s dynamikou nemá jakýkoliv problém. Zrychlení za 6,1 sekundy a maximálka 250 km/h jsou velmi slušné hodnoty. Maximum krouťáku motor dává od 2000 ot./min, ale i pod touto hranicí je zátah příjemný.
To, v čem šestka GT vyniká, je komfort. Naše auto obouvalo 18″ disky s poměrně balónovými pneumatikami, což sice nevypadalo nijak hezky, ale naopak to ještě podpořilo pohodlí. Šestka je měkčí, ale nijak se nenaklání, adaptivní podvozek je naladěn skvěle. Od náprav se navíc neozývají žádné rány. Ve sportovním režimu podvozek ztuhne, ale stále je velmi příjemně poddajný a budete možná překvapeni tím, jak rychlé tohle auto v běžném světě umí být. Alespoň já jsem byl.
Stejně jako u X3 je i v tomto případě palubní deska inspirovaná BMW řady 5 a nabízí stejné funkce, včetně ovládáním gesty. Přední sedadla jsou prostorná, ale takový prostor, který lze najít na zadních sedadlech – zejména pro kolena – by se dal přirovnat k větší sedmičkové řadě. Potěší i přístup do zavazadlového prostoru výklopnými pátými dveřmi. Chybí ale možnost dvojitého otevírání víka zavazadelníku z minulé generace. Objem zavazadelníku je 610 litrů, ale je poměrně nízký, respektive má vysokou podlahu.
Při jízdě je v autě příjemný klid. Jak aerodynamický hluk, tak i odhlučnění motoru jsou prvotřídní. Do kabiny se nedostávají prakticky žádné nepříjemné zvuky.
Chováním se nová šestka gran turismo hodně přibližuje větší sedmičce. Je ale praktičtější, vyšší a vlastně i levnější. Ceník startuje na 1 652 300 Kč s DPH (1 365 537 Kč bez DPH) za základní benzinový čtyřválec. Za vůz se vznětovým motorem zaplatíte minimálně 1 775 800 s DPH (1 467 603 Kč bez DPH). V obou případě jde o modely s pohonem zadních kol. Za pohon všech kol xDrive si lze připlatit u šestiválců 30i a 30d a stojí přibližně 70 tisíc Kč. Vznětová verze 640d má xDrive ve standardu a zapltíte za ni 1 948 700 Kč s DPH, respektive 1 610 496 bez DPH. Kompletní ceník je ke stažení zde.