Víte, často se setkávám s názorem, že testovat vozy jednotlivých automobilek je vlastně velká zábava, žádná velká práce a hlavně žádné starosti. Tohle vše by vám během jedné jediné vteřiny vyvrátil jeden, v tuto chvíli velice nešťastný, novinář na volné noze Mark Hales. Ten si domluvil se známým pilotem Davidem Piperem zápůjčku jeho vlastního Porsche 917. Dohoda mezi nimi byla jasná. Řídíš, hraješ si, zničíš – opravíš. Vzhledem k tomu, že tato konkrétní 917 má hodnotu zhruba 2 milionů liber, je tato dohoda více než logická. A teď musí dotyčný novinář platit zhruba 174 tisíc liber. A proč?
Celá událost se stala už v roce 2009. Hales je sice velice zkušený řidič, je zvyklý půjčovat si velice drahá a silná auta (například Ferrari 512S, které vlastní bubeník Pink Floyd Nick Mason), ale v tomto případě se nechal prostě unést. Přestože mu majitel vozu řekl, aby motor točil maximálně do 7 tisíc otáček a to opravdu až po zahřátí, Hales na to asi zapomněl a vůz točil až do 8 200 otáček. Stalo se to, co se stát muselo a motor doslova explodoval. Stalo se tak, když v těchto opravdu vysokých otáčkách řadil trojku. Jenže náš milý novinář místo toho, aby vše bez jediného slova zaplatil a ještě stáhnul ocas mezi nohy, se s majitele vozu začal soudit. Hájil se tím, že 917 je velice těžké řídít a toto se stalo více řidičům, nejen jemu a navíc prý nebyla úplně v pořádku převodovka. To se samozřejmě ale nelíbí Davidovi Piperovi, který se okamžitě ohradil s tím, že pokud by převodovka nebyla v naprosto perfektním stavu, nikdy by auto nepůjčil.
Nakonec soud rozhodl ve prospěch Davida Pipera a přikázal Halesovi zaplatit 47 tisíc liber za opravu motoru a dalších 63 tisíc liber za další výdaje nutné k opravě a za výdaje za soudní stání. Dalších 64 000 liber stáli jeho vlastní právníci, a tak se dostáváme k výsledné ceně 174 000 liber. Já osobě se mu divím, že vůbec celý spor řešil přes soud. Zničil legendární Porsche známému britskému závodníkovi a to jen proto, že neposlechl dobře míněnou radu.
-AR-