Porsche 911 GT2 je pojem, který může i v těch nejlepších řidičích světa vyvolat nirvánu, ale zároveň také pocity strachu. Udržet tohle auto v opravdu ostrém tempu chce obrovské koule a možná až nadpozemský um. Jinak se superrychlé Porsche mohlo přeměnit ve „widow-maker“, tedy „ovdovovač“. A jedno takové auto z vůbec první generace bude na prodej začátkem září v aukci.

První generace, ve které se 911 GT2 objevila, byla ta poslední vzduchem chlazená. Tento ovdovovač tedy nese kódové označení 993, vyráběl se mezi lety 1993 – 1998 a tento konkrétní kus sjel z výrobní linky v roce 1995. Celkem bylo vyrobeno 194 kusů, ale jen 57 z nich bylo určeno do běžného provozu, zbytek vozů se vyrobil jako závodní speciály.

Majitelem tohoto černého Porsche je po celou dobu jeden jediný člověk. Jmenuje se Andreas Knapp-Voith a pochází z německého Düsseldorfu. Vůz si objednal s několika příplatkovými prvky jako je klimatizace, elektrická okna, airbagy, rádio, kožené sedačky a… Nechal si odstranit logo GT2 na zádi, nenápadné ale není ani tak…

 

S autem najel jeho majitel 18 tisíc kilometrů, veškerý nájezd však proběhl hlavně v prvních čtyřech letech jeho vlastnictví. Ptáte se proč? Je to jednoduché, auto nestálo v garáži nebo nejezdilo jen po městě. Občas se podívalo i na závodní okruh a jedna z těchto jízd se mu stala osudnou. V roce 1999 s ním měl Andreas nehodu na Nurburgringu a auto bylo poškozeno kolem dokola. 911 GT2 putovalo do Stuttgartu, kde prošlo prvotřídní opravou. Od té doby už ale najelo jen přibližně tři tisíce kilometrů.

I když auto nejezdilo, stále dostávalo perfektní péči v Porsche servisech, k čemuž je kompletní dokumentace. K autu je také kopie objednávky samotného vozu, ale i některé další dokumenty. Mimochodem, posledním servisem prošlo auto letos, od čehož je doklad k dispozici samozřejmě také. Vůz je tedy v pořádku a připraven přímo na silnici, kde bude možné pořádně vyzkoušet, co v něm dřímá.

O pohon se stará potentní 3,6litrový plochý šestiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Výkon motoru je 450 koní a točivý moment vrcholí 586 Nm. Nástup přeplňování ale nebyl pozvolný, ale naopak skokový, což právě autu dalo jeho přezdívku. Náhlý přísun točivého momentu nejednou rozhodil zadní nápravu, což mohlo (nejen) nezkušenému řidiči způsobit několik nových vrásek na čele – v tom nejlepším případě… Jaká byla jeho dynamika? Úctyhodná i dnes, vždyť zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou jen 3,9 sekundy!