Motor e-VTi a převodovka ETG5: Peugeot 208 snižuje emise CO2 na 95 g/km

Autor: Pavel Srp - 10. 10. 2013


Peugeot 208 sklízí úspěchy, a to i přes klesající tendence evropských automobilových trhů. Za prvních sedm měsíců roku 2013 zaujímá v Evropě (30 zemí) třetí místo v segmentu B. S tržním podílem 9,6 % mu schází jen necelé procento, aby dosáhl na první pozici.

Pokud se na výsledky podíváme podrobně, zjistíme, že na stupních vítězů tento hatchback značky Peugeot skončil hned v několika zemích: je 1. ve Francii a v Nizozemsku, 2. ve Švýcarsku, v Portugalsku, Dánsku a Norsku; 3. v Belgii a v Lucembursku, v Chorvatsku a ve Švédsku.

Za tento skvělý výsledek vděčí Peugeot 208 především nabídce účinných motorů, a to jak naftových, tak benzínových. Pro posílení výsledku a získání ještě dalších podílů na trhu snižuje nová verze 1.2 e-VTi 82 ETG5 emise CO2 jen na 95 g/km a spotřebu na 4,1 l/100 km.

Benzínový tříválcový motor nové generace je vybaven systémem Stop&Start. Nabízí tak zákazníkům výhody, které jsou s touto technologií spojené:

  •  snížení spotřeby v městském provozu až o 15 %,
  • automatické vypínání motoru,
  • téměř okamžité znovunastartování (400 ms),
  • příjemné používání (tichý chod, absence vibrací).

Systém Volt Control řídí alternátor, který rekuperuje energii při zpomalování. Hybridní baterie ji ukládá a dodává při startování (e-booster). Systém Stop&Start funguje v rozmezí teplot od -5 °C do +35 °C, což je širší škála než u konkurenčních řešení.

Na druhé straně je tato verze vozu modelu PEUGEOT 208 vybavena novou pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Funkce postupného zabírání, která je praktická především při manévrování, umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru