Více než padesát testovacích jezdců míří každý den do otrokovické zkušebny pneumatik společnosti Continental, testují výdrž plášťů na běžných komunikacích. Pro optimální testování osobních i nákladních plášťů je nejdůležitější jejich vyrovnaný řidičský styl. Denně najedou na moravských silnicích všech tříd více než 500 km. Společnost jim v autě pouze dělá až 80kg plastová nádrž s vodou na sedadle spolujezdce, která simuluje zatížení vozu posádkou. Výsledkem jejich práce jsou velmi důležitá data o výdrži/životnosti pneumatik v běžném provozu.

Zbrusu nové pláště Continental PremiumContact 6 mají v porovnání se svými předchůdci o 15 % delší kilometrový výkon. Continental se proto rozhodl řady testovacích jezdců rozšířit a na svém facebookovém profilu si vybral deset nových řidičů z řad běžných uživatelů. „Tímto testem chceme potvrdit výjimečnost pneumatiky PremiumContact 6 a její pokrok v oblasti kilometrového výkonu, a zároveň se tak přiblížit i komunitě našich fanoušků. Zpětná vazba od řidičů je pro nás velmi důležitá. Tento dlouhodobý test je jeden ze způsobů, jak můžeme vztah s našimi zákazníky ještě více prohloubit,“ uvedl Juraj Ižvolt, šéf divize Marketingu ve společnosti Continental Barum s.r.o.

Mohlo by vás zajímat:  Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI 81 kW

Všichni řidiči, kteří se k účasti v programu přihlásili, museli splnit důležitou podmínku, a to během jedné letní sezony (od dubna do října) ujet na testovacích pláštích alespoň 15 000 km. Jejich poznatky a měření opotřebení, prováděné každých 5 000 km, budou důležitým vstupem pro hodnocení životnosti pneumatik. Na začátku testu bude u všech vozů provedena důkladná kontrola geometrie náprav, která má na kilometrový výkon pneumatik rozhodující vliv. Vybraní testovací jezdci budou mít oproti zaměstnancům společnosti Continental jednu velkou výhodu: pláště budou moci testovat s rodinou a známými na palubě. Nebudou tak odkázáni na společnost plastové nádrže s vodou.

 

„Výsledky testů, i když z reálných silnic, ale od našich trénovaných testovacích jezdců, jsou trochu jiné, než očekáváme od běžných řidičů. Pro divizi testování pneumatik se jedná o cenná data z praxe, která využijeme při dalším vývoji. Každý řidič je jiný, každý den má jinou náladu a svoje auto používá jako dopravní prostředek a vnímá ho odlišně než testovací jezdec. Proto očekáváme i větší rozdíly v opotřebení pneumatik mezi vybranými řidiči,“ slibuje si od testu Aleš Langer z oddělení Zákaznického servisu Continental Barum s.r.o.

Mohlo by vás zajímat:  Test Škoda Octavia 1.0 TSI 85 kW

„Dlouhou dobu jsem používal pneumatiky Continental SportContact a vždy jsem s nimi byl spokojený. Věřím, že nové PremiumContact 6 budou stejně kvalitní jako předchozí pláště,“ říká jeden z účastníků testu Jaroslav Hortvík.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.