Se začátkem autosalonu v Mnichově svět obletěla zpráva o tom, že španělská automobilka SEAT jako výrobce aut končí. Dokonce to měl v rozhovoru pro britský magazín Autocar říct i šéf značky VW Thomas Schäfer. Zdá se ale, že všechno je trochu jinak.
Schäfer v rozhovoru, který proběhl právě v rámci autosalonu, řekl, že budoucností značky SEAT je CUPRA. A jakkoliv SEAT dovyrobí pár zbývajících aut, dříve či později zanikne. Tato informace vyvolala velké diskuze, ale jak už to tak bývá, nic se nejí tak horké, jak se to uvaří. K tomto rozhovoru se totiž velmi rychle vyjádřila přímo automobilka, která zprávy o jejím konci popřela.
„V některých médiích se objevily nepřesné zprávy o tom, že koncern Volkswagen přestane vyrábět vozy pod značkou SEAT. Ve skutečnosti je značka SEAT silnější než kdy předtím,“ stojí v prohlášení automobilky. Ta zároveň vysvětlila, že v současné době zaznamenává zlepšení situace týkající se zpožděných dodávek čipů, a i díky tomu její prodeje letos vzrostly o 18 % na 199 000 prodaných aut. V takové situaci by ukončování produkce opravdu nedávalo smysl.
Automobilka dle svých slov také hlásí vysoký počet objednávek a chystá modernizace modelů Ibiza, Arona i Leon. Plánuje i nadále nabízet plug-in hybridní i hybridní modely, a to až do konce doby, kdy bude možné v Evropě prodávat spalovací motory. A co potom?
Ani SEAT se elektrifikaci nevyhne. Nicméně jak sama automobilka řekla, už teď na ní pracuje. Plánuje zákazníkům nabídnout nové formy mobility, ostatně, konkrétně s mikromobilitou oblíbenou hlavně u mladších řidičů, má díky divizi SEAT Mó bohaté zkušenosti.