Sníh už zaklepal i na česká a moravská vrátka, vypadá to podle toho i na silnici. Nenarážím teď ani v náznaku na silničáře, naopak mají můj respekt, ale spíš na umění některých těch “řidičů”. Dnešní auta totiž vše dělají za ně, takže podle některých stačí jen stát na plynu nebo šlapat na brzdu a všechno proběhne hladce. Kde jsou ty doby, kdy auta neměla žádné elektronick pomocníky, posilovače a podobně a lidé je meseli řídit, ne jen točit tím kolečkem, kterému se říká volant…

Pak je občas o život, a nebo o plechy, když vyjedete na zasněžené silnice. Tedy v případě, že nemáte stroj, který si s ním poradí… 🙂 Podívejme se společně na několik těch nejvíc cool sněhových strojů!

  • 1939 Antarctic Snow Cruiser
    Jedním z těch největších strojů na ježdění po sněhu vůbec je Antarctic Snow Cruiser. Na délku měří téměř 15 metrů a na výšku má 4,5 metru. Díky obrovským rozměrům i hmotnosti (37 tun) toho ale nikdy moc nenajezdil, protože motor ho nedokázal pořádně rozjet a neustále se potýkal s technickými problémy. A to už i při první jízdě v roce 1940 z Chicaga do Bostonu. Vyřešena nebyl ani otázka přilnavosti, takže bylo auto nakonec opuštěno kdesi v Antarktidě. A tam možná stojí dodnes.

  • 1937 Bombardier B7, B12 and C18 Snowmobile
    Vynálezce a designér Joseph-Armand Bombardier založil už v roce 1937 kanadskou leteckou a dopravní společnost, která nesla jeho jméno. Mezi jeho vůbec první výtvory patřily sněhové rolby B7, následované B12 (12 sedadel) a C18 (18 sedadel). Měly velký úspěch a do začátku přinesly velký finanční obnos, který posloužil při dalším rozvoji společnosti Bombardier.

  • Sno Coupe (1970-1973)
    V sedmdesátých letech minulého století představila společnost Innovar Corporation of Dunnell z Minnesoty nový “sněžný stroj”. Šlo o malý samohyb, který připomínal spíše autíčko ze sci-fi filmu než soudobý dopravní prostředek. Vyrobeno bylo jen 200 kusů.

  • 1970 Rupp Super Sno-Sport
    I na sněhu je potřeba jezdit rychle! I v zimě se pořádaly závody v rychlosi, na zamrzlých jezerech, a přesně pro tyto účely vznikl “snow-rod” Rupp Super Sno-Sport. Ten se dokázal rozjet až na rychlost 150 mph (240 km/h). Pod kapotou měl motor Ford V8 o výkonu 500 koní! Stojí za ním Mickey Rupp, zakladatel společnosti Rupp Manufacturing.

  • 1958 Cuthbertson Land Rover
    Mysleli jste si, že Land Rover Defender se hodí jen na ježdění po lese nebo v bahně? Chyba! Představujeme vám Land Rover, který se cítí nejlépe právě na sněhu: Cuthbertson Land Rover. Místo čtyř kol má čtyři pásy a vyrobeno bylo pouhých 15 kusů.

  • 1966 Volkswagen T1 ‘Snowmachine’
    Není to originální výrobek, je to přestavba z původní běžné silniční dodávky Volkswagen Transporter T1. Kromě zcela přepracovaného podvozku s pásy dostala tahle bílá věc nový sound systém o výkonu 1600 Wattů, to asi aby se ze sjezdovky domů jelo zábavněji…

Co vy na to? Vyrazili byste s některým z nich na výlet? 🙂

-PS-