Zběsilá dopravní rozhodnutí radního Prahy 6 vedla až k petici za jeho odvolání. MHD má po jeho zásahu větší zpoždění

Autor: Anina Russová - Zdroj: Seznam Zprávy - Foto: Praha 6 - 11. 10. 2024


V září zavedla Praha 6 na Evropské ulici permanentní autobusové pruhy. Jakkoliv si samotná městská část jejich zavedení pochvaluje, řidiči i obyvatelé jsou naopak naštvaní a autobusy mají větší zpoždění. Výsledkem ovšem nejsou jen dlouhé kolony, které Praha 6 způsobila i v jiných městských částech, ale také petice za odvolání radního pro dopravu Ondřeje Matěje Hrubeše.

Autor petice Lukáš Pospíšil v petici uvádí: „Nesouhlasíme s tím, aby Ondřej Matěj Hrubeš zastupoval nás, občany, protože nejsme přesvědčeni, že jedná v našem zájmu a v zájmu městské části Praha 6 , neboť jako zastupitel městské části Praha 6  pro volební období 2022-2026 se chová v rozporu se složeným slibem, a to konkrétně jeho neodborné zásahy do dopravy v Praze 6 negativně postihuje nejen občany MČ a není v souladu se složeným slibem zastupitele města, jeho neodborné zásahy do dopravy v MČ Praha 6,  způsobují velmi výrazné zpoždění MHD. Stížnosti na pana Ondřeje Matěje Hrubeše podávají i ostatní městské části Prahy. Nepovažujeme za účelné dělat z obyvatel Prahy „pokusné králíky“ ve formě „nějaké zkušební doby“ a žádáme o okamžité řešení situace návratem k původnímu řešení.“

V petici už je podepsáno několik set obyvatel Prahy 6, ale také blízkých Holubic, Horoměřic nebo Svrkyně. Tedy obcí, kterých se dlouhé kolony přímo dotýkají, ale zároveň obcí, jejichž obyvatelé by podle radního měli místo auty jezdit MHD. Jeden z podepsaných do poznámky své rozhořčení shrnul takto: „Mně a mým znám ten blb zasahuje do každodenního života. Auto k práci potřebuji, MHD bohužel ne vždy splní účel.“ A další z podepsaných se vyjádřil velmi obdobně: „Podepisuji, protože jako pracující na Praze 6 vidím extrémní až morbidní komplikace v dopravě, za které může právě Hrubeš. A také za jeho absolutně hloupé, neinteligentní, arogantní, a zakomplexované chování.“

Radní pro dopravu Prahy 6 kritizuje policii za nedostatečnou kontrolu bus pruhů. Chce proto využít kamery

Stejná opatření má zavést i Středočeský kraj

Fakt, že se doprava na Praze 6, ale i části středočeského kraje výrazně zhoršila upozornily před nedávnem Seznam Zprávy. Radní Hrubeš jim potvrdil, že zhoršení vnímá a vysvětlil ho takto: „Skutečně se stává, že ze středních Čech přijíždějí autobusy pozdě, takže budeme rádi, když preferenční opatření pro MHD budou zavádět i obce ve Středočeském kraji.“ V tuto chvíli je běžné, že autobusy MHD mají kvůli kolonám i 40minutová zpoždění.

Problém tak vzniká ze všech stran. Na jedné straně jsou řidiči, kteří způsobují kolony, na druhé pak dopravní omezení, uzavírky a různé zákazy vjezdu a odbočení. Ve výsledku je tak z řady ulic v Praze 6 jedna velká kolona, na což doplácí úplně všichni. Problém je i na kruhovém objezdu ze Suchdola. „Kruhový objezd má takzvaný bypass. Teď je průjezd bypassem umožněn pouze autobusům, osobním autům je blokován. Pak se ale stane, že tam autobusy zůstanou stát v koloně, a to je problematické,“ popsal serveru Seznam Zprávy místostarosta Roztok Tomáš Novotný.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

12 názorů na “Zběsilá dopravní rozhodnutí radního Prahy 6 vedla až k petici za jeho odvolání. MHD má po jeho zásahu větší zpoždění”

  1. Zdenka Ďarmeková

    Rekonstrukce Drnovské také šílené,z Ruzyně se dostanete na Bílou horu za 50 minut, přestože je to 1 km.

  2. proc je na evropske chvilku bus pruh na parvo a chvilku na levo? dochazi tak ke zbytečnému krizeni,,,stacilo by aby bus pruh byl nalevo a auto pruh na pravo,,jednoduche,ale to by radni musel mit mozek,,nebo je to planovana sabotaz ?????

  3. Martin Pavlas

    Ještě levnější než metro by bylo prodloužení tramvaje z Dědiny na letiště. Současně by i výstavba byla rychlejší…

    1. Proč nejezdí autobusy po tramvajovém pásu jako na jiných místech a v jiných městech (Drážďany)? Nebo mohou mít vlastní pruh – Evropská je dost široká…
      Tramvaj už dávno mohla jezdit na letiště a třeba do Hostivice.

  4. Průjezd Prahou 6 i 5 v dobé od 07-10. 00h. je horor. Plzeňská totálně zacpaná směrem do města, kdyby autobusy měly dodržovat PSP a nevynucovat si při odbočení vlevo výjezd z nesprávného(pravého) pruhu, tak jedou z Řep k nemocnici přes hodinu. Totéž je na příjezdu do Prahy od letiště. Zde porušují vjezd do zakázáných pruhů vozidla, která tam nemají co dělat Korunu tomu nasazují částečné opravy vozovky nebo i dokonce chodníků. Správný pražák se těmto zásadním komunikacím vyhýbá a raději jede po vozovkách s menším provozem.

    1. Ivana Cernohousova

      Přitom by stačilo dotáhnout do konce projekt metra na letiště. A Evropské by se ulevilo. Místo toho se tu prohánějí obrovské trolejbusy a bude se kopat paralelní tunel z Dejvic na Veleslavín kvuli rychlodráze a následně i tunel na letiště kvůli rychlodráze. Opravdu mi není jasné, kdo a proč toto prosazuje. Stačilo by 3 km metra a Evropská by si ulevila. Letiště by získalo body k dobru , stredocesi mohli parkovat u metra na Šestce…ale není politická vůle toto prosadit. Selský rozum už nevládne.

      1. Proč nejezdí autobusy po tramvajovém pásu jako na jiných místech a v jiných městech (Drážďany)? Nebo mohou mít vlastní pruh – Evropská je dost široká…
        Tramvaj už dávno mohla jezdit na letiště a třeba do Hostivice.

      2. Miroslav Kroulík

        Vážená paní, jakési paralelní tunely s rychlodráhami z Dejvic přes Veleslavín až na letiště existují pouze ve vaší příliš bujné fantazii, nikoliv ve skutečných plánech, které se v současnosti postupně začínají realizovat. Nejedná se o žádnou extra rychlodráhu, ale pouze o modernizaci železnice, která ze současné zastaralé lokálky udělá moderní regionální trať spojující Prahu nejenom s letištěm, ale i s Kladnem. Kdyby přestavbu železnice dlouhodobě neblokovala různá pomatená občanská sdružení z Prahy 6, mohlo to fungovat už přes čtvrt století. Nakonec si aktivisté tvrdým vydíráním vymohli jinak zbytečnou a nesmyslnou stavbu stavbu tunelu z Dejvic na Veleslavín (za Veleslavínem už naštěstí žádné tunely nebudou). Naproti tomu kopání podzemních tunelů metra několik km pod povrchem nezastavěných polí z Motola na letiště by byl opravdu totální nesmysl (pražské metro na rozdíl od některých jiných metropolí neumí jezdit v exteriéru mimo tunely).

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru