wec-2019-2020-toyota-gazzoo-racing

Vozy Toyota TS050 HYBRID týmu TOYOTA GAZOO Racing, trojnásobného vítěze závodu Le Mans, se tento víkend naposledy ukáží v závodním nasazení při ukončení sezóny světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2019-2020 závodem 8 hodin Bahrajnu.

Toyota TS050 HYBRID se od své premiéry v roce 2016 zúčastnila 33 závodů WEC, 18x zvítězila, 15x získala první startovní pozici a 14x dosáhla nejrychlejšího času na kolo; kromě toho zaznamenala nejrychlejší čas na kolo v historii závodu Le Mans. Rovněž v sezónách 2018-2019 a 2019-2020 pomohla týmu TOYOTA GAZOO Racing k vítězství ve světovém šampionátu.

Přečtěte si také:  Řidič převážel na střeše svého auta sněžný skútr. Fotku zveřejnila policie

Po absolvování závodu v Bahrajnu tento týden zamíří do důchodu a v sezóně 2021 je již nahradí vůz nový, navržený v souladu s novými předpisy kategorie „hypercars“. Vychází přitom z aktuálně vyvíjeného vozu GR Super Sport, který má být homologován pro běžný provoz.

Finální závod vozů TS050 HYBRID je zároveň rozhodujícím bojem o titul mistra světa v kategorii závodních jezdců. Po vítězství v závodu 24 hodin Le Mans vede žebříček o sedm bodů posádka vozu č. 8, kterou tvoří úřadující mistři světa Sébastien Buemi a Kazuki Nakadžima společně s Brendonem Hartleyem.

Poprvé tuto sezónu se je v boji o titul snaží dohnat posádka Toyoty TS050 HYBRID č. 7 Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López, kterou na Le Mans postihla smůla, ale v Bahrajnu jí bude hrát do karet příznivější handicap za úspěch.

Tzv. handicapy za úspěch byly zavedeny tuto sezónu s cílem zajistit těsnější konkurenci v LMP1 penalizováním časů na kolo podle pořadí v žebříčku šampionátu, a to ve všech závodech s výjimkou Le Mans. Přestože jsou vozy TS050 HYBRID tento týden jedinými zástupci kategorie LMP1, systém se vztahuje na samostatné vozy, a tak tým podporuje pokračování handicapů za úspěch i v Bahrajnu, aby souboj obou posádek byl maximálně korektní.

Tuto sezónu je to teprve podruhé, co má posádka vozu č. 8 méně příznivý handicap za úspěch než jezdci s vozem č. 7. V předchozích šesti závodech WEC byl vůz č. 7 při třech příležitostech relativně znevýhodněn vůči vozu č. 8, což se projevilo i ve výsledcích.

Mike, Kamui a José tuto sezónu již v Bahrajnu vyhráli a v prosinci 2019 byli tou lepší z dvojice posádek TOYOTA GAZOO Racing na dvou prvních místech; nyní bude tým v království Středního východu usilovat o třetí vítězství v řadě.

Obě posádky pojedou v Bahrajnu s vozem TS050 HYBRID s aero kitem pro vysoký přítlak, čímž se vrátí k uspořádání naposledy použitému v únoru na závodě v Austinu.

V rámci zkráceného rozvrhu je v plánu pouze jedna tréninková jízda ve čtvrtek večer a následovat bude rušný páteční program zahrnující dvě tréninkové jízdy a kvalifikaci. Osmihodinový závod bez diváků (po podobně koncipovaných akcích ve Spa-Francorchamps a Le Mans) bude zahájen v sobotu ve 14 hodin místního času a skončí po setmění téhož dne.

wec-2019-2020-toyota-gazzoo-racing-na-trati

Hisatake Murata, prezident týmu: „Po radosti z našeho třetího vítězství za sebou na Le Mans odjíždíme do Bahrajnu odhodláni rozloučit se s naším vozem TS050 HYBRID co nejlépe. S tímto vozem jsme toho dosáhli opravdu hodně a zažili tolik emocí, takže jsme všichni trochu smutní, že TS050 HYBRID již dospěl na konec své kariéry. Ale již přichází nová kategorie hypercars, což bude hodně zajímavé. V minulém měsíci jsme úspěšně vyjeli s naším novým závodním vozem, což byl důležitý krok tohoto projektu; nyní se již těšíme, až tento nový vůz představíme světu. Tento víkend zjistíme, kteří jezdci vstoupí do nové epochy jako mistři světa; všech šest jezdců tuto sezónu podávalo velmi dobré výkony, a tak by si titul zasloužili všichni. Jednoduše se těšíme na dobrý a férový souboj i napínavé zakončení sezóny.“

Mike Conway (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „S naším vozem jsme před touto sezónou měli dva cíle; vyhrát Le Mans a získat titul mistra světa, takže cíl pro Bahrajn je celkem jasný. Handicap za úspěch je pro jednou v náš prospěch, ale víme, že kolegové s osmičkou nám život nijak neusnadní; pokud chceme vyhrát, musíme do toho dát maximum. Tuto sezónu jsme Bahrajn již vyhráli, takže doufám, že sezónu zakončíme dalším vítězstvím; to by byl parádní způsob rozloučení s vozem TS050 HYBRID.“

Přečtěte si také:  Autodrom Most připravuje kurz sportovní jízdy pro pokročilé řidiče

Kamui Kobajaši (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Je to poslední závod pro TS050 HYBRID a v kategorii LMP1, takže doufám, že bude všechny bavit. Myslím, že to bude dobrá bitva mezi oběma vozy TS050 HYBRID, ačkoli handicap za úspěch je mírně v náš prospěch. Obě posádky chtějí světový šampionát vyhrát, takže budeme hodně tlačit jeden na druhého. Titul získá ten, kdo závod vyhraje, ale tak jednoduché to zase nebude; osm hodin je hodně, takže se musíme snažit zajet čistý závod a dojet bez potíží až do konce.“

José María López (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Zdá se to již dávno, co jsme vloni v červenci zahajovali sezónu prologem v Barceloně. Od té doby se toho hodně událo, ale již nastal čas se s naším vozem TS050 HYBRID rozloučit. Naším cílem v Bahrajnu je samozřejmě stát se mistry světa, což si můžeme zajistit vítězstvím. Víme, co v Bahrajnu očekávat, neboť podmínky budou podobné jako vloni, přičemž ani aero kit pro vysoký přítlak se nijak nezměnil, takže budeme dobře připraveni.“

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Bahrajn je zakončením epochy, kategorie LMP1 i našeho vozu TS050 HYBRID. Naše cesta s vozy LMP1 byla skvělá; pokud jde o technologie těchto vozů nebo rychlost vývoje, bylo to jednoduše úžasné. TS050 HYBRID pro mne hodně znamená, velkým dílem stojí za našimi třemi vítězstvími na Le Mans a naším titulem světového šampiona v minulé sezóně. Jsem skutečně hrdý na to, čeho jsme jako tým s tímto vozem dosáhli, ale raději se dívám do budoucna a v sobotu bojujeme o další titul světového šampiona.“

Kazuki Nakadžima (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „S vozy LMP1 jsme všichni zažili spoustu zábavy a vzrušení, což platí dvojnásob pro TS050 HYBRID. Byla to spousta emocí, štěstí i smutku, a tak na toto období nikdy nezapomeneme. Takže se již těším, až v Bahrajnu s vozem TS050 HYBRID naposledy vyjedeme, protože myslím, že na něj jednou budeme rádi vzpomínat. Dosáhnout vítězství s osmičkou určitě nebude jednoduché, ale nikdy se nevzdáváme; na posádku sedmičky budeme tlačit od začátku až do konce.“

Přečtěte si také:  Z extrému do extrému. Aby se uživila, přestala závodit a začala točit porno

Brendon Hartley (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „V Bahrajnu budeme zažívat smíšené emoce. Skončí tím éra LMP1, kterou jsem měl tak rád, ale na druhé straně všichni pociťujeme velké vzrušení z budoucnosti hypercars. V Bahrajnu je to již druhý závod v této sezóně, takže to tam všichni dobře známe; doufám, že to bude těsný souboj obou vozů TS050 HYBRID. Přestože tam s osmičkou míříme coby leadeři světového šampionátu, bodový zisk je tak těsný, že vítězný vůz získá korunku mistra světa, takže se na to již těším.“