Ford Mustang byl vždy symbolem síly, svobody a vlastně opravdového amerického auta. Jenže doba se mění a s ní i samotný Mustang. Nejnovější verze Fordu Mustang RTR pro rok 2026 ukazuje, že i čtyřválcový motor může nabídnout opravdové emoce. Samozřejmě v případě, že za ním stojí správní lidé…
A těmi Vaughn Gittin Jr., profesionální drifter a zakladatel RTR Vehicles, a tým inženýrů z Fordu jistě jsou. Společně vytvořili vůz, který sice vychází z Fordu Mustang EcoBoost, ale ve skutečnosti má mnohem blíž k závodnímu autu, než by se mohlo na první pohled zdát.
Přečtěte si také:
Podle hlavní inženýrky programu Mustang Laurie Transou byl cíl této úpravy jasný. V RTR chtěli postavit nejzábavnější a nejlépe ovladatelný přeplňovaný Mustang všech dob. A zdá se, že to Ford s RTR dokázali.
Odvážný vzhled i promyšlená technika
Na první pohled je jasné, že nejde o běžný model. Nová maska chladiče s nasvětlenými „nozdrami“, agresivnější přední nárazník a 19palcová kola s eloxovaným povrchem napovídají, že tady je něco jinak.
Vzhled podtrhují detaily – od brzdových třmenů v odstínu Hyper Lime až po decentní aerodynamické prvky z balíčku GT Performance Pack. Kdo chce ještě víc extravagance, může sáhnout po Hyper Lime Appearance Package, kdy pak limetkovou barvu auto dostane i na karoserii a její grafiku.
Uvnitř odvážnější vzhled pokračuje. Zelené prošívání, zelené bezpečnostní pásy i zelená elektronická ruční brzda vytvářejí sportovní atmosféru. Pokud by vám to nelíbilo, vybrat si můžete i obyčejný černý interiér s kovově šedým prošíváním.
Každý vůz nicméně dostane číslovaný štítek na palubní desce a speciální grafiku na digitálním displeji, která při nastartování připomene, že nesedíte v běžném Mustangu, ale v něčem výjimečném.
Více než jen hezká fasáda
Pod karoserií se skrývá to, co dělá RTR skutečně zajímavým. Ford se při vývoji nebál sáhnout po technice z výkonnějších verzí, například dokonce i po komponentech z vrcholného Mustangu Dark Horse.
Přečtěte si také:
Vůz dostal nový zadní pomocný rám s tužšími silentbloky, tužší stabilizátory, upravené uložení tlumičů a dokonce řízení z verze GT, které umožňuje větší úhel rejdu. To ocení nejen drifteři, ale i ti, kdo chtějí mít auto pod kontrolou v každé zatáčce.
Jedním z nejzajímavějších prvků je anti-lag systém převzatý z vítězného programu Ford GT z Le Mans. Ten udržuje turbo roztočené i v okamžiku, kdy řidič sundá nohu z plynu, takže opětovné reakce motoru jsou prakticky okamžité a turbodmychadlo se nemusí opět znovu roztáčet. Na rozdíl od klasických systémů prý přitom neplýtvá palivem a šetří samotné turbo. Bližší informace k tomu ale ani Ford ani RTR neposkytli.
Podvozek doplňují brzdy Brembo z Mustangu GT, výkonnější ventilátor chlazení a aktivní výfuk, který dá jasně najevo, že i čtyřválcový Mustang může znít.
Ford už nechce dělat nudná auta. Inspirovaly ho úspěchy Mustangu i Raptoru
Mustang, který vznikl už ve výrobě
Na rozdíl od předchozích edic RTR, které byly upravovány až po opuštění továrny, se nový Mustang RTR vyrábí přímo v závodě Ford Flat Rock. Díky tomu nese plnou tovární záruku a je oficiální součástí nabídky, nikoliv jen nějakou tuningovou nabídkou. Mimochodem, výsledkem je výkon 314 amerických koní, což je něco přes 320 evropských koní a točivý moment 475 Nm.
Nabízet se bude výhradně s desetistupňovým automatem, který lépe odpovídá moderním trendům a umožňuje rychlejší reakce turba. Milovníci manuálu si ovšem mohou stále zvolit jiné varianty Mustangu: například Mustang GT nebo Mustang Dark Horse.
Přečtěte si také:
Objednávky budou otevřou na jaře 2026, první kusy dorazí k zákazníkům v létě. Cenu zatím Ford neoznámil, ale očekává se, že novinka zaplní mezeru mezi verzemi EcoBoost Premium a GT Performance Pack. V Evropě ale oficiálně na prodej nebude.
A jak tohle auto shrnul sám Vaughn Gittin Jr.? „Když jsem v roce 2009 zakládal RTR, chtěl jsem, aby Mustang zůstal cool i pro novou generaci. Tenhle to splnil na sto procent.“
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned