DUCKAR, tedy závodní Citroën 2CV pro Rallye Dakar, a posádka Barbora Holická s Lucii Engovou v příštím roce Dakar Classic 2026 vynechají. Není to ústup, spíš strategická zastávka v boxech. Tým chce věnovat celý rok péči fanouškům, důkladné přestavbě dvoumotorové Kachny na ještě lepší Kachnu a shánění partnerů a sponzorů, aby na dakarských závodech v roce 2027 přijel silnější než kdy dřív.
Rallye Dakar není jen dva týdny závodění, je to celoroční disciplína, která se odehrává po večerech v dílně, u partnerů na schůzkách i v posilovně.„Chodíme do zaměstnání a po pracovní době nezbude moc času na další aktivity, které jsou pro přípravy Dakaru potřeba. Zbylý čas ze dne tak musím efektivně rozdělit – mezi dílnu a jednání s partnery, bez kterých se neobejdeme, dále pak fyzickou přípravu, vytváření obsahu na sociální sítě, projekty spojené s týmem DUCKAR, setkávání s fanoušky… dále příprava eventů a akcí, kde se prezentujeme, obsluha e-shopu s merchem atd. A pak už zbývá málo času na další důležité věci, jako jsou odpočinek a rodina. Bez toho a bez našich partnerů, kteří nám neustále pomáhají a drží při nás, to nejde. Letos jsme se i proto rozhodli dát si pauzu, abychom mohli auto skutečně doladit, připravit se a příště bojovat nejen o to, abychom dojeli, ale i o zajímavé umístění,“ vysvětluje Barbora Holická.
Přečtěte si také:
Tento rok byl pro DUCKAR i obě závodnice nabitý setkáními. Holická s Engovou objely řadu akcí v Česku i v zahraničí, kde se závodní Kachna stala magnetem francouzské komunity a fanoušků odolných veteránů. Možnost prohlédnout si auto ošlehané Dakarem zblízka a někdy se do něj i posadit, patřila k vrcholům těchto setkání. „Je to taková malá odměna, kterou můžeme fanouškům za jejich neutuchající podporu, někdy i finanční, dopřát,“ říká navigátorka Lucie Engová.
Technika pod lupou a plán pro rok 2026
Intenzivní fanouškovská sezona měla i svou daň. Na rozsáhlejší zásahy do závodního vozu nezbývalo tolik prostoru. To je další důvod, proč v roce 2026 tým do nejtěžšího závodu světa neodstartuje. Hlavní mechanik a konstruktér dvoumotorového Citroënu 2CV Tomáš Neruda popisuje, co je potřeba udělat.
„Auto je v tuhle chvíli prakticky plně funkční, ale musíme se zaměřit na věci, které nás v uplynulé sezóně trápily. Jedním z problémů pro dvoumotorové auto byl písek v zadní spojce. Zadní setrvačník, prostor spojkové lamely a přítlačáku je otevřený a jemňoučký pouštní písek každý den skoro odstavil spojku u zadního motoru. Děvčata tak mívala problém dojet do bivaku po pískových etapách. My jsme pak prakticky každou noc museli zadní motor vyndat a spojku důkladně čistit. Musí se taky předělat výfuky, aby se lépe odvedlo teplo, nebo vést jinudy spojkové lanko k zadnímu motoru, které nás také letos několikrát potrápilo. Trochu si chci pohrát i s podvozkem a stabilizovat náklony. Jinak to auto je skvělé. Chová se perfektně, je plně funkční a v Česku jezdí naprosto bez problémů. Musíme se ale připravit pro jiné podmínky,“ vysvětluje Neruda.

Zázemí týmu je skromné a o to víc závislé na partnerech. Startovné, přeprava, doprovodné auto, vybavení, náhradní díly: To vše jsou položky, za které se náklady sčítají rychleji, než kolik zvládne pokrýt nadšení a práce zdarma. „To je druhá stránka Dakaru a bohužel ta náročnější. Klíčové je sehnat peníze. Náš celý tým tohle dělá srdcem, tudíž všichni pracují bez honoráře a svou účast na Dakaru si platí ze svých úspor. Nejsou to malé částky a já ke klukům a Lucce cítím obrovskou úctu, že do toho takto jdou. Stále tu ale jsou náklady na startovné, cestu, vybavení, doprovodné auto a pak samotné závodní auto a náhradní díly. Náklady se v porovnání s velkým závodem mohou zdát zanedbatelné, ale pro nás je i milion obrovská suma. A to z výplat za rok nestihnu našetřit. Partnerům za jejich podporu ale umíme nabídnout velkou pozornost, kterou DUCKArka a náš tým strhává,“ říká pilotka a současně manažerka týmu, Bára Holická.
Tým zároveň nechce zmizet z očí. Čekají jej motoristické akce, soutěže, přednášky a komunitní setkání. V plánu je i dokumentární film, který vznikne ve spolupráci s Filmovou akademií Miroslava Ondříčka v Písku. Student Sebastian Fiala zachytí zákulisí příprav, drobné výhry i momenty, kdy je třeba zatnout zuby. „DUCKAR má duši a příběh. Chceme ho sdílet a inspirovat další, aby si šli za svými sny. Dakar Classic 2027 bude náš velký návrat,“ uzavírá Lucie Engová.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned




