Hned dvě vážné nehody museli krátce po sobě řešit v uplynulých týdnech dálniční policisté na dálnici D11. První se stala 13. července, konkrétně na 68. kilometru, kdy řidič Renaultu nepřizpůsobil rychlost stavu vozovky a dostal smyk. Dostal se vlevo mimo komunikaci, kde přední částí narazil do dálničních středových lanových svodidel. Poté se navíc otočil a do lanových svodidel narazil pravým bokem. Nikomu se naštěstí nic nestalo, ale škoda je odhadnutá asi na 200 000 Kč.
Druhá nehoda se stala 29. července před 50. kilometrem D11. I v tomto případě hrál roli déšť a vysoká rychlost. Tentokrát šlo ale o řidičku BMW, která ovšem stejně, jako v prvním případě, nezvládla své auto na mokré dálnici. I ona dostala smyk, a ačkoliv se jí, ani nikomu jinému nic nestalo, následky jsou mnohem větší. S autem se totiž několikrát přetočila přes střechu a zastavila se až o travnatý svah.
Vlivem tohoto manévru se autu utrhl disk, který se dostal před kolem jedoucí Škodu. Její řidič neměl šanci na to jakkoliv zareagovat. Do utrženého kola naboural a prorazil si o něj olejovou vanu.
A aby toho nebylo málo, ležící kolo totožně potrápilo i dalšího řidiče Škody, který na místě zůstal stát se stejným problémem, tedy s proraženou vanou.
V tomto případě je celková škoda odhadnuta na asi 300 000 Kč.
Policisté před zbytečně vysokou rychlostí na mokré vozovce varují. Magdaléna Vlčková z Královehradecké policie k tomu v tiskové zprávě dodala následující: „Všeobecně platí, že nejčastější příčinou nehod bývá nesprávný způsob jízdy (nevěnování se řízení, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidly, nezvládnutí řízení) a nepřiměřená rychlost (nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu komunikace), což v tomto deštivém období platí dvojnásobně. A samozřejmě o to více na dálnici, kde řidiči jezdí vyšší rychlostí. Svoji roli ale může výrazným způsobem sehrát na mokré komunikaci i aquaplaning“.