Český importér MINI pořádal v minulém týdnu na polygonu v Dluhé Lhotě akci s názvem MINI JCW Days. Jak samotný název napovídá, přivezl na ni své nejrychlejší modely. A ty jsme si mohli my i zákazníci vyzkoušet v bezpečí polygonu, ale také na běžných silnicích v okolí.
Zábava i pilování řidičských zkušeností na polygonu
Celá akce byla rozdělena na dvě části. Ta první se konala na polygonu, ta druhá pak v rámci scénické jízdy mimo polygon. My jsme začínali na polygonu, kde nás čekala na jedné straně zábava, na té druhé jsme pak pilovali své řidičské zkušenosti.
Přečtěte si také:
MINI přivezlo všechny své modely JCW – jak spalovací, tak i ty elektrické – takže jsme mohli porovnávat nejen různé velká auta, ale také předokolky a čtyřkolky, ale i to, jak se chovají benzinová auta a elektromobily. A rozdíly to byly mnohdy opravdu obrovské.
První cvičení, které jsme zkoušeli, bylo projíždění kropené zatáčky, která působila jako by šlo o čistý led. Zkoušeli jsme to v elektrickém MINI Aceman JCW s pohonem předních kol a v benzinovém MINI Countryman JCW s pohonem všech čtyř kol. Obě auta snad nemohla být rozdílnější. Zatímco Countryman byl celkově měkčí a díky čtyřkolce mnohem jistější, tak Aceman byl naopak pevnější, agilnější a celkově jistější. Na kluzkém povrchu dokázal bezpečně projet v mnohem vyšší rychlosti, naopak s Countrymanem si i díky čtyřkolce řidič mohl vyzkoušet přetáčivost.
Druhým cvičením bylo krizové brzdění a vyhýbací manévr, pro které byly připraveny klasické modely MINI JCW. Ty nejostřejší benzinové hatchbacky, které britská automobilka aktuálně nabízí. Naším úkolem bylo nejprve rozjet se na asi padesátku a na značce pak začít co nejostřeji brzdit. Vyzkoušeli jsme si přitom rozdíl mezi tím, kdy krizově brzdíme na suchu a pak na kluzné ploše, která se opět chovala jako led. Jakmile jsme si tohle vyzkoušeli, přišlo na řadu něco těžšího. Na kluzné ploše se před námi náhodně vpravo nebo vlevo objevovala překážka (stříkající vodní sloupec), které jsme se museli vyhnout. Nejprve jen jedna, pak i druhá, která nás nutila provádět manévr ne nepodobný klasickému losímu testu.
A pak už přišla řada na zábavu, při které si řidič může připadat jako opravdový Vin Diesel. Přišly na řadu klasické sprinty, i když ne na čtvrt míle, ale „jen“ na 200 metrů. Proti sobě tady stály dva zcela rozdílné pohony. V jedné dráze totiž stálo elektrické MINI JCW, v té druhé pak MINI JCW Cabrio se spalovacím motorem. Nepřekvapivě bylo prakticky vždy rychlejší právě elektrické MINI, které získalo obrovskou výhodu už po startu a na 200metrové dráze už tomu benzinovému uejlo. Pokud by ale trať byla delší, už by to tak jednoznačené nejspíš nebylo. Elektrická verze má navíc k dispozici funkci overboost, díky níž umí krátkodobě zvýšit točivý moment. Aktivuje se páčkou na volantu, která by ve spalovacím autě sloužila pro přeřazení.
Parádní svezení mimo polygon
V druhé části programu pak přišel na řadu klasický výlet pryč, který byl proložen zastávkou na kávu a zákusek v nedaleké restauraci. Po občerstvení následovala cesta okolím dlouhá několik desítek kilometrů, kdy jsme se střídali za volantem čtyř modelů MINI: JCW Cabrio, Countryman JCW, Aceman JCW a MINI JCW.
Přečtěte si také:
Jelo se ve vláčku za instruktorem, přičemž trasa vedla po klikatých okreskách v okolí. Na těch měli řidiči možnost vyzkoušet to, jak se auta chovají v běžném světě. V rámci této scénické jízdy jsme mohli vyzkoušet dvě auta, protože přibližně v polovině trasy jsme se v nich střídali.
Můžete přímo porovnávat
Podobné akce pořádají automobilky poměrně často a je to úplně ideální na to, aby si zákazník mohl nejen auta zařídit, ale aby poznal a zjistil, jak se od sebe jednotlivé modely liší. Přestože ve všech případech jde u verzí JCW o to nejostřejší z nabídky, mezi jednotlivými modely je v jejich naladění velký rozdíl.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek