Komplexní program vývoje soutěžního speciálu Opel Corsa-e Rally pro připravovaný šampionát ADAC Opel e-Rally Cup jede na plný plyn: Dva rallyové elektromobily v tuto chvíli procházejí vytrvalostními zkouškami v testovacím centru automobilky Opel v německém Dudenhofenu.

„Oba vozy najedou co nejvyšší počet kilometrů,“ říká Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport. „Musíme získat maximum dat hned v první ověřovací fázi. Vždyť dosud nikde neexistují žádné zkušenosti s nasazením elektromobilu do rally, které bychom mohli využít. Musíme se tedy spoléhat jenom na sebe, na naše výpočty a simulace. Současně pracujeme na odladění řídicího software, složitá je i termoregulace akumulátorů. Můžeme ale konstatovat, že vývoj běží podle předpokladů, nejsme ve skluzu…“

Inženýři týmu Opel Motorsport se nyní soustředí na dynamiku soutěžního elektromobilu o výkonu 100 kW/136 koní. „Musíme mít jistotu, že výkonové parametry soutěžního vozu budou konstantní za všech provozních podmínek. Jedině tak bude možné zaručit srovnatelné podmínky pro všechny účastníky značkového šampionátu,“ říká Jörg Schrott. „Dali jsme si hodně náročný cíl: Chceme, aby Corsa-e Rally dosahovala stejných standardů v porovnání s její benzinovou předchůdkyní z Opel ADAM Cupu. A jsme na dobré cestě: Zatímco výkon je téměř shodný, točivý moment elektrické verze činí 260 Nm – je tedy mnohem vyšší, než u vozu pro ADAM Cup. Díky bateriím v podlaze vozu má elektromobil níže položené těžiště, což je výhodné. Také rozložení hmotnosti, které je pro agilitu soutěžního speciálu extrémně důležitým momentem, je vynikající. Nyní musíme najít optimální naladění podvozku, proto už v lednu 2020 budeme testovat na reálných rychlostních zkouškách.“

Jakmile bude vývoj soutěžní Corsy-e Rally završen, postaví tým Opel motorsport tzv. referenční model, který poslouží jako vzor pro závodní vozy zákaznických týmů. Předpokládá se, že pro sezonu 2020/21 bude postaveno asi 20 exemplářů, přičemž asi 15 jich bude připraveno pro týmové testování v červenci 2020.

Různé režimy pro rychlostní zkoušky a přejezdy

Soutěžní Corsa-e Rally má stejnou sadu akumulátorů o výkonu 50 kWh jako produkční Corsa-e, jejíž akční rádius činí (dle WLTP) 337 km. Pro nasazení do automobilových soutěží bude mít Corsa-e Rally tři jízdní režimy:

  • Závodní režim: Ten garantuje maximální výkon a dynamiku vozu v rychlostních sekcích
  • Mokrý režim: Protože elektromobil vyniká mohutným točivým momentem, je nutné jej na kluzkých a mokrých vozovkách vhodně regulovat
  • Eco-režim: Bude využíván pro přejezdy mezi rychlostními zkouškami, protože snižuje spotřebu energie

Zájemci o soutěžní Corsy-e Rally se již nyní mohou hlásit. Registrace do šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup 2020/21 bude spuštěna 15. prosince 2019.