Společnost Volvo Cars je přesvědčena, že by měli představitelé automobilového průmyslu po celém světě usilovat o zavedení standardizované nabíjecí infrastruktury pro elektrické vozy, jak uvedl Peter Mertens, senior viceprezident oddělení výzkumu a vývoje automobilky.
Na podporu úsilí o zavedení standardizovaného systému nabíjení se společnost Volvo Cars rozhodla založit asociaci investorů Charging Interface Initiative, jejímž smyslem je zavést kombinovaný nabíjecí systém (CCS) jako standard pro všechna vozidla poháněná elektrickou energií z akumulátoru.
Automobilka Volvo Cars je jedním z předních výrobců plug-in hybridních vozů, přičemž se chystá nabídnout plug-in hybridní variantu pro všechny své nové modely, které by měly v následujících letech nahradit stávající portfolio. V roce 2019 bude dokonce představen plně elektrický vůz postavený na základě modulární platformy SPA.
Pro podporu stále rostoucí popularity elektromobilů a k usnadnění plného přijetí těchto nových technologií zákazníky je podle Petera Mertense nutné nabídnout jednoduchou, standardizovanou, rychlou a globálně fungující infrastrukturu pro nabíjení elektrických vozů.
„Vzhledem ke klesajícím nákladům na výrobu akumulátorů, k jejich vyšší kvalitě a k budování potřebné infrastruktury vidíme, že je posun směrem k plně elektrickým vozům již v plném proudu,“ prohlásil Peter Mertens. „Nicméně ačkoliv jsme připraveni z technologického hlediska, infrastruktura pro nabíjení vozů není dostačující. Aby naši zákazníci nemuseli mít z elektromobilů obavy, je třeba zavést celosvětově standardizovaný systém nabíjení.“
Díky kombinovanému nabíjecímu systému, který umožňuje normální a rychlé nabíjení, dostane vlastnictví elektromobilu výrazně praktičtější a pohodlnější rozměr. Což platí především pro městské prostředí, jež je pro využívání elektrických vozů ideální.
Jedná se o systém, který nabízí jak jednofázové, tak i rychlé třífázové nabíjení prostřednictvím střídavého proudu o maximálním výkonu 43 kW a také pomocí stejnosměrného proudu o maximálním výkonu 200 kW, který bude v budoucnu možné zvýšit až na 350 kW – to vše v rámci jediného systému.
Asociace Charging Interface Initiative je v současné době ve fázi zjišťování požadavků v závislosti na různých normách a certifikacích pro využívání této technologie automobilkami po celém světě.
„Je nám potěšením, že můžeme podpořit stanovování standardů pro systémy na dobíjení elektrických vozů a přímo se na tomto procesu i podílet. To, že tento standard chybí, je jednou z hlavních překážek zvýšení množství elektromobilů nabízených na trhu,“ uvedl Peter Mertens.
Automobilka Volvo Cars, která má za sebou více než 40letou bohatou minulost v oblasti výzkumu a vývoje, je se svou technologií Twin Engine jedním z vedoucích výrobců plug-in hybridních vozů. Již nyní je každé páté prodané Volvo XC90 vybaveno plug-in hybridním agregátem T8 Twin Engine.
„Mezi přednosti naší technologie Twin Engine patří nízké emise, tichý chod, komfortní jízda a výkon čistě elektrického vozu, který je doplněn konvenčním spalovacím motorem naší výroby. Jedná se o technologii, která již dnes nabízí výhody elektrifikace,“ dodává Peter Mertens.