Nové hnací jednotky Drive-E společnosti Volvo Car Group budou dostupné také pro Volvo V40 a V40 Cross Country. Emise CO2 motoru D4 pro Volvo V40 D4 s manuální převodovkou a výkonem 190 koní klesly až na mimořádných 85 g/km, což je v dané třídě bezkonkurenční kombinace.

„Volvo V40 D4 nabízí o působivých 80 koní větší potěšení z jízdy než ostatní vozidla tohoto segmentu, která se mohou pochlubit stejně nízkou hladinou emisí CO2. Jedná se o další pádný důkaz, že motory Drive-E povznášejí potěšení z efektivní jízdy na zcela novou úroveň,“ říká Michael Fleiss, viceprezident oddělení pro vývoj hnacích jednotek ve společnosti Volvo Car Group.

Zpočátku bude možné vybavit V40 dvěma motory z rodiny čtyřválcových pohonných jednotek Drive-E: benzínovým motorem T5 s přeplňováním turbodmychadlem a s výkonem 245 koní nebo naftovým motorem D4, který je taktéž přeplňován turbodmychadlem a disponuje výkonem 190 koní. K velmi příjemnému jízdnímu zážitku přispívá také osmistupňová automatická převodovka.

Mimořádná kombinace

„Díky výjimečné akceleraci a citlivým reakcím těchto motorů s příjemným zvukem bude hbitá V40 nabízet při řízení ještě více zábavy bez kompromisů na nárocích moderních zákazníků, kteří očekávají špičkovou spotřebu paliva a minimální emise CO2,“ dodává Michael Fleiss.

Aby byla zajištěna požadovaná citlivost, hladký chod, úspornost a ovladatelnost, jsou motory Drive-E kombinovány buď s novou osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny společnosti Volvo Cars, nebo zdokonalenou 6stupňovou manuální převodovkou, jež byla seřízena pro vyšší hospodárnost. Varianty s automatickou převodovkou jsou na volantu vybaveny řadicími pádly umožňujícími ruční přeřazování.

Naftový motor s přelomovou technologií vstřikování paliva i-Art.

Nový naftový motor D4 s přeplňováním turbodmychadlem vládne silou 190 koní a poskytuje maximální točivý moment 400 Nm. Součástí motoru je celosvětová novinka, technologie i-Art, která namísto jednoho tradičního tlakového senzoru systému common-rail využívá zpětnou vazbu od každé ze vstřikovacích trysek.

Každá vstřikovací tryska je na vrcholku opatřena inteligentním čipem, který sleduje tlak vstřikování. Na základě těchto informací autoregulační systém i-Art zajistí, že bude při každém spalovacím cyklu vstříknuto ideální množství paliva.

„Spojení vstřikovacího tlaku 2 500 barů a technologie i-Art nabízí zákazníkům motor s vysokým výkonem, lepší efektivitou zpracování paliva a výrazně nižším emisemi,“ vysvětluje Michael Fleiss.

Přečtěte si také:  Hyundai Kona N dostane převodovku N DCT. Doplní ji mnoha zajímavými funkcemi

Naftový motor je vybaven také dalšími vylepšeními, jako jsou moderní systém dvou turbodmychadel, snížené vnitřní tření a inteligentní ventilové řešení chladicího systému, které umožňuje mnohem rychlejší průběh zahřívací fáze při studených startech.

V40 D4 se spotřebou paliva 3,3 l / 100 km

Spotřeba paliva u Volva V40 D4 s manuální převodovkou klesla až na 3,3 l / 100 km (kombinovaný provoz dle standardů EU), což odpovídá emisím CO2 85 g/km. U modelu V40 Cross Country s manuální převodovkou jsou to 4,0 l / 100 km (104 g/km).

Čtyřválcový benzínový motor T5 nabízí výkon 245 koní a maximální točivý moment 350 Nm. Spotřeba paliva u Volva V40 s osmistupňovou automatickou převodovkou se předpokládá 5,8 l / 100 km (136 g/km). (Všechny hodnoty jsou předběžné.)

Představeno v roce 2013

První dva dvoulitrové čtyřválcové motory Drive-E (během vývojové fáze zvané Volvo Engine Architecture [VEA] – Motorová platforma Volvo) byly uvedeny na podzim 2013. Od května 2014 budou veškeré nové modely Volvo s výjimkou XC90 dostupné s motory této nové rodiny. Modely V40 a V40 Cross Country s motorem D4 dorazí na český trh na podzim letošního roku.

Tisková zpráva/-PS-