Automobilka Volvo Cars zveřejnila první fotografie novinkového Volva XC90 v provedení R-Design, které je určeno pro všechny, kdo touží po sportovně a dynamicky vypadajícím voze, jenž na sebe svou atraktivitou strhává pozornost.
„Provedení R-Design je stvořeno pro ty, kdo prahnou po všem, co jim okoření život,“ prohlašuje Alain Visser, senior viceprezident oddělení pro marketing, prodej a zákaznický servis ve společnosti Volvo Car Group. „Úroveň výbavy R-Design osloví především zákazníky, kteří milují aktivní jízdní styl a osobitý výrazný design. Doslova každý malý detail výbavy R-Design přispívá k elegantnímu a individualistickému výrazu, který právě tito zákazníci hledají.“
Vizuální příslib dynamické jízdy je potvrzen interiérem soustředěným na řidiče, jehož součástí jsou sportovní sedadla R-Design čalouněná v kombinaci textil Nubuck a perforovaná kůže. Nabídka motorů Drive-E zahrnuje hnací jednotky se silou až 400 koní a kompletně nový podvozek XC90 pro zajištění dynamického jízdního zážitku.
Představení XC90 s výbavou v provedení R-Design následuje po uvedení 1 927 vozů Volvo XC90 First Edition s individuálním číselným označením, které byly k dispozici pouze prostřednictvím exkluzivního online prodeje a k jejichž rozprodání došlo během 47 hodin.
Výrazné detaily R-Design
Exteriér XC90 R-Design dotváří celá řada detailů v charakteristickém provedení. Patří mezi ně mřížka chladiče, přední spoiler, hedvábně kovové lemování oken, integrovaná dvojitá koncovka výfuku, lesklé střešní ližiny a matně stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek. Stylový a dynamický vzhled doplňují 20″ a příplatková 22“ kola R-Design z lehké slitiny.
Sportovní sedadla a volant potažený perforovanou kůží, jež tvoří základ atmosféry v kabině, doprovází speciální detaily v provedení R-Design, například hlavice řadicí páky, pedály, podlahové koberečky a podsvícené prahové lišty. Řidič bude mít k dispozici také klíč s dálkovým ovládáním v exkluzivní kožené úpravě R-Design.
Dotykový displej v podobě tabletu
Součástí úrovně výbavy R-Design je samozřejmě 12,3″ plně grafický displej uživatelského rozhraní, připomínající svým vzhledem tablet. Tento displej samozřejmě nabízí v rámci režimů zobrazení také téma R-Design. Jedná se o srdce zbrusu nového palubního ovládacího systému, který je prakticky prost tlačítek a pro řidiče představuje netradiční, jednodušší způsob ovládání jejich vozu a současně přístup k různým produktům a službám fungujícím na základě internetu a cloudu.
Nová strategie pro úrovně výbavy
R-Design představuje jednu ze čtyř úrovní výbavy dostupných v rámci nově přepracované strategie připomínající strom se dvěma větvemi. Základní úrovní je Kinetic, která je následována velmi konkurenceschopnou úrovní Momentum.
Dvěma větvemi tohoto kmenu jsou úrovně výbavy Inscription a R-Design. Verze Inscription je navržena pro zákazníky, kteří oceňují elegantní vzhled a luxusní zážitek, zatímco R-Design nadchne všechny milovníky sportovního a dynamického vzhledu.
„V zásadě jsme nahradili předchozí nejvyšší úroveň výbavy variantami Inscription a R-Design. Každá z nich zahrnuje povznášející prvky, které byly pečlivě vybrány s důrazem na podtržení charakteristické osobitosti dané úrovně výbavy,“ dodává Alain Visser.