Společnost Vitesco Technologies opět prokazuje své znalosti a inovativní schopnosti v oblasti technologicky vyspělé elektroniky a přichází s novým a unikátním procesem výroby řídicích jednotek pro převodovky.
Ve srovnání s konvenčními řídicími jednotkami vyniká nový produkt, známý pod pojmem „overmolding control electronics“ (zalisovaná řídicí elektronika), přibližně o 45 % nižší hmotností, větší robustností a podstatně menším počtem výrobních kroků. Výsledkem jsou jednoznačné výhody z hlediska nákladů.
„Společnost Vitesco Technologies není jen jedním z průkopníků elektrické mobility, ale soustavně a neustále se také zaměřuje na inovace svých elektronických produktů. Tato řídicí jednotka, která nyní vstoupila do sériové výroby, je dalším důkazem průkopnické práce, kterou odvádíme s cílem posunout se k budoucím řešením pro mobilitu a udržitelný růst,“ říká Wolfgang Breuer, vedoucí obchodní jednotky Electronic Controls ve společnosti Vitesco Technologies.
V konvenčním provedení elektronické řídicí jednotky je elektronika umístěna v pouzdře. Naproti tomu v zalisované elektronické řídicí jednotce jsou elektronické součásti, které jsou obvykle osazeny na desce plošných spojů, zcela zalisovány do plastu. Nové, vysoce přesné vstřikovací procesy a nové, výjimečně odolné plasty umožňují společnosti Vitesco Technologies zahájit vůbec poprvé sériovou výrobu tohoto typu elektronických řídicích jednotek pro automobilový průmysl.
Modernizovaná Kia Picanto je prvním autem značky s novou automatizovanou manuální převodovkou
Tento výrobní proces nabízí několik výhod najednou. Zaprvé, díky extrémní robustnosti – jelikož citlivé, technologicky vyspělé komponenty jsou zcela zalisovány v plastu – odolají komponenty snadno i silným vibracím. Zadruhé, zalisovaná komponenta je nejen lehčí než srovnatelná elektronická řídicí jednotka v konvenčním pouzdru, ale také výrazně plošší. Řídicí jednotka pro převodovky vyvinutá společností Vitesco Technologies je s tloušťkou pouhých sedmi milimetrů v současné době nejplošší řídicí jednotkou tohoto typu na trhu. Pro srovnání, dosud používaná řídicí jednotka má tloušťku 1,5 cm. Rozdíl v tomto případě rozhodně hraje rozhodující úlohu, protože elektronická řídicí jednotka je našroubována přímo do převodovky a prostor pro instalaci je zde velmi omezený, počítá se doslova každý milimetr.
Další výhodou je, že součást se zalisovanou elektronikou lze vyrobit s použitím podstatně menšího počtu výrobních kroků, než je tomu v případě montované elektronické řídicí jednotky. Nová technologie snižuje složitost a je také nákladově výrazně efektivnější.
Masové zavedení nové technologie vstřikování
Nová zalisovaná elektronická řídicí jednotka se v závodu v Norimberku vyrábí již od jara 2020 a jedna automobilka ji již používá při hromadné výrobě různých typů vozidel s pohonem zadních kol a automatickou převodovkou. Od začátku roku 2021 bude společnost Vitesco Technologies touto technologií vyrábět elektronické řídicí jednotky také ve svém novém závodě v maďarském Debrecínu, jehož výstavba se právě dokončuje. Díky vysoké míře flexibility a rozsáhlým technickým znalostem dostupným v celosvětové síti výrobních závodů dokáže společnost Vitesco zavést tyto nejmodernější výrobní technologie do praxe ve velkém měřítku.
„Ve společnosti Vitesco Technologies považujeme jednotku overmolding za novou klíčovou technologii, kterou hodláme co nejrychleji začít používat i u dalších elektronických řídicích jednotek. Ze strany automobilových výrobců jsme zaznamenali velký zájem. Již nyní probíhá vývoj další zalisované elektroniky – především pro využití v hybridních a elektrických vozidlech,“ uvádí Wolfgang Breuer. S technologickým skokem, který nový výrobní proces umožňuje, posouvá společnost Vitesco Technologies opět trend směrem k větší integraci, efektivnějším procesům a udržitelnějším technologiím. To znamená, že zvládnutí technologie overmoldingu je dalším stavebním kamenem při prosazování elektrifikace pohonného systému, a tedy udržitelné mobility.