Před týdnem dostali čeští dálniční policisté nové posily – nenápadné faceliftované vozy Škoda Superb 3,6 FSI V6 4×4. Do služby se dostalo hned sedm nových vozů, které na první pohled vypadají jako běžná civilní auta. Na ten druhý se naštěstí několika drobnostmi odlišují. Nabízí se teď jen otázka, zda je v té rychlosti stihnete rozpoznat…

Tím prvním, na co by si každý řidič překračující rychlost na dálnici měl dát pozor, je to, že tato civilní policejní auta jezdí velmi pomalu a mnohdy ani nedosahují maximální povolené rychlosti. Je jedno, zda jde o „první“ civilní policejní stíhačky v podobě Volkswagenů Passat R36 nebo rok a půl starých obyčejných Volkswagenů Passat 3,6 FSI V6 a nebo o tyto nejnovější Superby.

Výjimkou však není ani to, že policisté číhají zaparkovaní na sjezdech nebo nájezdech a za rychlíky se rozjedou až následně. Rychlost nemusejí jen tipovat, protože (kromě nejstarších Passatů R36) mají i běžný radar, s nímž vozidlo změří aniž by museli jet. Na ten však fungují běžné pasivní antiradary.

Dalším poznávacím znakem jsou tmavé fólie na oknech a anténa, kterou běžná provedení aktuálních Passatů nebo faceliftovaných Superbů už nemají. Ti na střeše mají pouze malou ploutvičku.

U Superbů je dalším prvkem, podle kterého lze používanou nejsilnější motorizaci odhalit, je čtveřice koncovek výfuku – vždy po dvojici v rohu nárazníku. Nemusí však vždy jít jen o policejní vozy.

Nicméně věřím tomu, že za pár dnů nebo týdnů se na internetu objeví fotky aut se seznamem jejich registračních značek a prostředím, kde operují. Nejinak tomu totiž bylo u Passatů.

Nezapomínejte ale na to, že nejjistější obranou je jízda podle předpisů!

-PS-