Když se řekne tuningu BMW, jistě se většině z vás vybaví německá firma AC Schnitzer. V prvé řadě se tito specialisté vrhli na úpravu verze 840d, tedy verzi s třílitrovým přeplňovaným vznětovým šestiválcem.

BMW 840d je je z výroby standardně naladěno na výkon 320 koní a točivý moment 680 Nm. Slušná porce, ale pro AC Schnitzer je to nedostačující. Po úpravě řídící jednotky výkon vzrostl až na 380 koní a točivý moment vrcholí 780 Nm. Ovšem krom toho zvládá německý úpravce poladit i BMW M850i. To má pod kapotou 4,4litrový motor V8. Ten u AC Schnitzer naladili na výkon 620 koní a točivý moment 840 Nm, což je nárůst o 90 koní a 90 Nm.

Kromě toho úpravce zapracoval i na výfukovém systému. Vyvinul ho prakticky od nuly a speciálně pro tento model. Koncový tlumič v sobě má ukryté klapky, které doprovázejí jízdu parádním zvukovým doprovodem a to ve dvou nastaveních – Sport a Sport black. K tomu pak AC Schnitzer přidává ještě sportovní pružiny, které už tak dost nízké auto ještě více sníží, konkrétně o 20 mm.

Pracovalo se samozřejmě také na designu. Všechny nové díly, spoiler pod předním nárazníkem, boční křidélka na nárazníku nebo zadní difuzor jsou vyrobeny z karbonu, který je v případě této úpravy přiznán a vypadá fantasticky. Jediné, co nám tak úplně nesedí, je velké, samozřejmě karbonové, zadní přítlačné křídlo. To už je možná trochu moc…

Zákazníci si k tomu všemu budou moci pořídit také nová kola a to hned ve dvou verzích. Jedny mají označení AC3 a jsou kovaná, druhá jsou z lehkých slitin v antracitovém provedení a s označením AC1 BiColor. AC3 jsou k dispozici v rozměru 20 palců a obuté do pneumatik 245/35 R20 vpředu a 275/30 R20 vzadu. AC1 pak ve stejném rozměru obouvají pneumatiky v rozměru 245/35 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu.