Představujeme

Ceny škodovek v ČR rostou do nebes. Tahle Škoda Rapid z roku 1988 se prodává dráž než nová Octavia

Ceny veteránů a youngtimerů dlouhodobě stoupají, protože lidé si chtějí koupit auta ze svého mládí a zavzpomínat si, nebo chtějí stroj, ve kterém budou opravdu řídit, takový pocit totiž v moderních autech už moc nebývá. Ceny některých aut jsou ale hodně divoké, v ČR jsou to například „zadomotorové“ škodovky. Dali byste za Škodu Rapid z […]

Ceny škodovek v ČR rostou do nebes. Tahle Škoda Rapid z roku 1988 se prodává dráž než nová Octavia Přečíst celý článek...

Technické centrum Renault v Aubevoye slaví 40 let | historie

Televizní reportáže z roku 1987 ukazují trable československých motoristů. Byl kritický nedostatek náhradních dílů

Náhradní díly do aut jsou nesmírně důležité. Občas se i dnes stává, že na náhradní díl do auta musíme pár dní čekat, ale v dobách dávno minulých se to stávalo zcela běžně. A nebylo vůbec jisté, kdy a zda vůbec náhradní díl opravdu dorazí. Informovala o tom poměrně často i tehdejší československá televize. Díly primárně

Televizní reportáže z roku 1987 ukazují trable československých motoristů. Byl kritický nedostatek náhradních dílů Přečíst celý článek...

Škoda Felicia a Škoda Fabia první generace

30 let Felicie a 25 let Fabie. Oblíbené škodovky slaví jubilea

Před 30 lety vyjely z Kvasin první hatchbacky Škoda Felicia a jen o pět let později se do světa rozjely i první Fabie. Oba modely slavily u zákazníků úspěch a mladší z nich dnes jezdí ve své čtvrté generaci. Připomeňte si jejich začátky. Škoda Felicia Škoda Felicia i Škoda Fabia se začaly sériově vyrábět v

30 let Felicie a 25 let Fabie. Oblíbené škodovky slaví jubilea Přečíst celý článek...

Při prodeji ojetých aut v 80. letech minulého století si lidé sami vytvářeli improvizované bazary

V dobách socialismu, kdy lidé nemohli svobodně podnikat, si často poradili sami a přizpůsobili se. Týkalo se to třeba i prodeje ojetých aut. Autobazary tehdy sice také byli, ale byly to státní podniky. Lidé si tak vytvářeli improvizované autobazary sami na ulici. Jeden takový byl začátkem srpna 1983 i u stanice metra na lince C

Při prodeji ojetých aut v 80. letech minulého století si lidé sami vytvářeli improvizované bazary Přečíst celý článek...

skoda_rapid_cabrio

V ČR je na prodej Škoda Rapid kabriolet. Za její cenu byste koupili hezky vybaveného nového Superba

V České republice se objevila na prodej raritní Škoda Rapid Cabrio. Cena, za kterou se ovšem nabízí, je hodně vysoká. Prodejce za ni chce tolik, že byste za to koupili novou Škodu Superb s pěkným motorem i výbavou. Červený kabriolet pochází z Velké Británie, kde byla provedena také samotná přestavba. Provedla ji společnost LDD. Kvůli

V ČR je na prodej Škoda Rapid kabriolet. Za její cenu byste koupili hezky vybaveného nového Superba Přečíst celý článek...

Auto Union Type 52: stavba z roku 2023 podle původního modelu z roku 1934

Auto Union Typ 52: „Audi“ s motorem V16 se představilo o víkendu v závodech do vrchu

Kdo by neznal „stříbrné šípy“ Auto Union, legendární závodní vozy Velkých cen 30. let 20. století. Málokdo však ví, že na základě těchto progresivních závodních strojů byla naplánována také verze silničního sportovního vozu s šestnáctiválcovým motorem, Auto Union Typ 52. Audi tento „rychlý sportovní vůz“ („Schnellsportwagen“) podle původních plánů vyrobila. Veřejnosti se poprvé představil o

Auto Union Typ 52: „Audi“ s motorem V16 se představilo o víkendu v závodech do vrchu Přečíst celý článek...

Tatra 613

Tatra 613 slaví padesátku. Ve výrobě vydržela 21 let, nakonec ale skončila neslavně

Tatra 613 byla bezpochyby nejluxusnějším a nejrychlejším vozem za železnou oponou. I když byla úspěšná, nakonec ji zlomil vaz konec komunismu a image „papalášského auta“. Vždyť i první československý prezident Václav Havel jezdil raději obyčejným Renaultem 21, než aby sedl do „symbolu socialismu“. Vznik v šedesátých letech Na začátku 60. let minulého století bylo jasné,

Tatra 613 slaví padesátku. Ve výrobě vydržela 21 let, nakonec ale skončila neslavně Přečíst celý článek...

2024-skoda_superb-historie

Tak šel čas se Škodou Superb. Toto jsou všechny verze a generace od počátků ve 30. letech minulého století až dodnes

První generace moderního modelu Škoda Superb byla uvedena na trh v roce 2001 – téměř 70 let od premiéry historického modelu Superb v roce 1934. Do dnešního dne bylo vyrobeno více než 1 600 000 vozů této modelové řady. Obě karosářské varianty získaly v průběhu let řadu mezinárodních ocenění a cen renomovaných automobilových médií. Předchůdce: První přelomový model Superb ve 30. letech

Tak šel čas se Škodou Superb. Toto jsou všechny verze a generace od počátků ve 30. letech minulého století až dodnes Přečíst celý článek...

Volkswagen T1 Bulli „Klv-20“ – kolejové motorové vozidlo pro univerzální použití – se vrací do provozu

Auto nebo vlak? Volkswagen T1 Bulli „Klv-20“ je drezína. Po renovaci se opět vrací na koleje

Specialisté z Oldtimer oddělení značky, kteří pečují o historická vozidla značky Volkswagen Užitkové vozy, nalezli další poklad jménem Bulli. Po ohromující „polopásové lišce“, terénním vozidle Bulli se čtyřmi nápravami a pásovým pohonem dvou zadních náprav, představují nyní svého nejnovějšího automobilového jednorožce: vozidlo Bulli z roku 1955 upravené na drezínu, jemuž se v žargonu říká také

Auto nebo vlak? Volkswagen T1 Bulli „Klv-20“ je drezína. Po renovaci se opět vrací na koleje Přečíst celý článek...

Škoda 935 Dynamic - aerodynamika

Aerodynamika se v průběhu času proměňuje. Dříve fungovaly obliny, dnes spíše hrany

Aerodynamikou automobilů se v Mladé Boleslavi zabývají déle, než byste možná čekali. Zatímco dnes pomáhají zmenšovat odpor vzduchu při jízdě spíš ostře řezané linky, dříve se sázelo na oblé tvary. Co všechno se změnilo? Aerodynamika je dnes jedno z klíčových témat při vývoji nových automobilů. Zásadně ovlivňuje spotřebu paliva, v případě elektromobilů pak dojezd na

Aerodynamika se v průběhu času proměňuje. Dříve fungovaly obliny, dnes spíše hrany Přečíst celý článek...

skoda-120-autosalon-veletrh-brno

Dnes chceme v autě hlavně komfort, před 40 lety ale řidiči chtěli nové víčko nádrže

Dnes automobilky své modely vylepšují novými a většími displeji, lepšími jízdními asistenty a podobnými prvky, v době už (naštěstí) dávno minulé byla vylepšení ale mnohem jednodušší. Představte si, že majitelé aut dychtivě toužili například po obyčejném víčku nádrže. Psal se rok 1984, když Orlické strojírny v Rychnově nad Kněžnou začaly vyrábět nový uzávěr palivové nádrže

Dnes chceme v autě hlavně komfort, před 40 lety ale řidiči chtěli nové víčko nádrže Přečíst celý článek...

obytny_vuz-UAZ_2206_Bajkal_AMC- (3)

Obytný vůz slaví 140 let od svého vzniku. Vše odstartoval už v 19. století „Tulák“

Cestování v obytných vozech je dnes naprosto běžnou záležitostí. Víte ale o tom, že první dům na kolech byl sestrojen už před 140 lety, v roce 1884? Tehdy byl takový vynález považován za šílený výstřelek tažený koňmi. S nástupem a rozvojem průmyslové revoluce se však tato možnost přepravy postupně vyvíjela a dnes jsou na silnicích

Obytný vůz slaví 140 let od svého vzniku. Vše odstartoval už v 19. století „Tulák“ Přečíst celý článek...

Přejít nahoru