Představujeme

historie-skoda_octavia-prvni_generace- (4)

První generace Škody Octavia slaví 25 let. Jak tehdy vznikala a co nabízela?

První dny září roku 1996 započaly úspěšnou éru vozu Škoda Octavia, která trvá už čtvrt století. 1. září byl vůz oficiálně odhalen a o dva dny později zahájila v Mladé Boleslavi provoz moderní továrna a začala sériová výroba nového automobilu. Nová Škoda Octavia využívala nejmodernější technologie koncernu Volkswagen v dané třídě, například podvozkovou platformu nové […]

První generace Škody Octavia slaví 25 let. Jak tehdy vznikala a co nabízela? Přečíst celý článek...

SKODA-200-RS-Rallye

Škoda 180 RS a 200 RS byly stroje jako z jiné galaxie. Poháněly je prototypové motory se 163 koňmi

Ještě před příchodem legendárního modelu Škoda 130 RS hájily na tratích československých soutěží barvy mladoboleslavské automobilky fantasticky rychlá kupé Škoda 180/200 RS. Jimi zavedené označení RS (rallye sport) se u sportovních verzí vozů Škoda používá dodnes. Počátkem 70. let začalo v Mladé Boleslavi dozrávat přesvědčení, že v absolutní klasifikaci náročných soutěžních podniků s mezinárodní účastí

Škoda 180 RS a 200 RS byly stroje jako z jiné galaxie. Poháněly je prototypové motory se 163 koňmi Přečíst celý článek...

verve-office-dublin-citroen-ds-11

Citroën DS bylo krásné auto, které navíc předběhlo dobu a uteklo konkurenci

Na našem kontinentu nebylo vytvořeno o moc známějších vozidel než francouzský Citroën DS. Jednalo se o luxusní vůz, který v mnoha ohledech předběhl svou dobu. V současnosti je to již déle než šedesát let, co byl tento vůz uveden na trh, a stále patří suverénně mezi nejlepší vozy starého kontinentu, které kdy spatřily světlo světa.

Citroën DS bylo krásné auto, které navíc předběhlo dobu a uteklo konkurenci Přečíst celý článek...

Ferrari_330_GTO_With_250_GTO_Body_at_Brands_Hatch

Ferrari 330 GTO: Věděli jste, že legendární Ferrari 250 GTO má silnějšího sourozence?

Legendární Ferrari 250 GTO je dodnes považováno za jedno z nejlepších závodních aut, jaká kdy byla vyrobena. Zvítězilo rovnou ve třech mistrovstvích světa! Méně známý je jeho silnější sourozenec Ferrari 330 GTO. Jaký byl jeho osud? V sezóně 1962 byla změněna pravidla mistrovství světa, místo dřívějších speciálně zkonstruovaných sportovních vozů došla řada na homologované vozy

Ferrari 330 GTO: Věděli jste, že legendární Ferrari 250 GTO má silnějšího sourozence? Přečíst celý článek...

toyota-corolla-slavi-50-let-generace-1

Toyota Corolla slaví 55 let a 50 milionů zákazníků. Připomeneme si její historii

Současná Toyota Corolla je už 12. generací a na pomyslném narozeninovém dortu by pro ni automobilka musela zapálit už 55 svíček. Za tu dobu si Corollu koupilo už 50 miliónů zákazníků po celém světě. Když byla Corolla v roce 1966 uvedena na trh, nacházelo se Japonsko uprostřed rychlého ekonomického růstu. V té době existovaly tři nové posvátné

Toyota Corolla slaví 55 let a 50 milionů zákazníků. Připomeneme si její historii Přečíst celý článek...

BMWClassicBlog_Heart_NazcaM12_IMG0076_2224x1482px

BMW Nazca M12 a Nazca C2 skončily pouze jako průkopnické koncepty

Legendární placaté BMW M1 mohlo mít nástupce. Návrhy italského designéra a jeho šikovného syna byly zhotovené na papíře, bohužel zůstaly pouze ve formě konceptu. Sběratelé a znalci si jich nicméně cení dodnes. V raných 90. letech se mnichovská automobilka spojila s významným ateliérem Italdesign Giugiaro, aby se společně zaměřily na supersportovní automobily. BMW chtělo zjistit,

BMW Nazca M12 a Nazca C2 skončily pouze jako průkopnické koncepty Přečíst celý článek...

Peugeot_203_kombi-Break

70 let kombíků u Peugeotu: Od rodinného modelu Peugeot 203 po nový Peugeot 308 SW

Peugeot představil před několika týdny další verzi karoserie modelu Peugeot 308. Jedná se o nový Peugeot 308 SW. Má výrazný design, elegantní profil a propracovanou záď. Je úsporný a supermoderní, aniž by slevil ze zásadních principů a očekávání zákazníků v segmentu kompaktních kombi. Dnešní vozy kombi jsou dávno nejsou strohé, jsou mnohem atraktivnější a výkonnější.

70 let kombíků u Peugeotu: Od rodinného modelu Peugeot 203 po nový Peugeot 308 SW Přečíst celý článek...

Skoda_Favorit-VR6- (3)

Na prodej je Škoda Favorit s šestiválcem. Prodejce za ni chce půl milionu

Do Škody Favorit jste si mohli vybrat jakýkoliv motor, pokud to byl atmosférický čtyřválec s objemem 1,3 litru. Ovšem na prodej je kus s 2,8litrovým šestiválcem, navíc vypadá na první pohled jako úplně obyčejný Favorit. Škoda Favorit bylo přelomové auto, protože po éře již přežitých škodovek s motorem vzadu a pohonem zadních kol, přišel tehdy

Na prodej je Škoda Favorit s šestiválcem. Prodejce za ni chce půl milionu Přečíst celý článek...

oldtimer-car-old-car-classic-cars

LADA byla založena před 55 lety, výroba však začala později

V roce 1966 byla založena dnešní automobilka AvtoVAZ, tedy LADA. Letos oslavuje 55. výročí od svého založení, ne však od výroby prvního modelu. Ten vyjel z linky až téměř o čtyři roky později. Automobilka AvtoVAZ byla v období Sovětského svazu zakládána s velkým cílem podobně jako všechny ostatní snahy. Nutno podotknout, že se jí nakonec

LADA byla založena před 55 lety, výroba však začala později Přečíst celý článek...

Ferrari F40

Posaďte se virtuálně za volant Ferrari F40 a užijte si zvuk jeho řvoucího osmiválce

Už jen to, abyste vůbec někdy zahlédli Ferrari F40 naživo se rovná takřka zázraku, ale to, abyste se posadili za jeho volant je takřka nemožné. Přesto to s trochou fantazie jde. Třeba v přiloženém videu. V tom je totiž hlavní hvězdou právě Ferrari F40 a řidič s kamerou. Ten nám v pár desítkách sekund dopřeje,

Posaďte se virtuálně za volant Ferrari F40 a užijte si zvuk jeho řvoucího osmiválce Přečíst celý článek...

Skoda_110_Super_Sport-Upir_z_Feratu

Škoda 110 Super Sport byl krvežíznivý sporťák, který si ve filmu zahrál z donucení

Když se řekne „škodovka“, většina lidí si vybaví lidové vozidlo určené hlavně pro rodinu. Občas ale dokázala tato automobilka vykouzlit i něco nečekaného, třeba Škodu 110 Super Sport, nakonec známou hlavně jako „Upír z Feratu“. Jedná se o produkt ze začátku sedmdesátých let. V době, kdy se u nás jezdilo Škodou 100, její luxusní sestřička

Škoda 110 Super Sport byl krvežíznivý sporťák, který si ve filmu zahrál z donucení Přečíst celý článek...

Původní ŠKODA Felicia

Zamaskované prototypy Škody Felicia naháněla i TV Nova. Ukazovala je v hlavních zprávách

Škoda Felicia byla prvním modelem, který byl představen automobilkou po převzetí koncernem Volkswagen. Nešlo o zcela nový vůz, nýbrž o výrazně modernizovaný Favorit. I tak to ovšem byla velká událost. A zamaskované testovací prototypy se dostaly do televizních zpráv, což je dnes už nemyslitelné. Dnes už je automobilový svět orientovaný hlavně na to, že auta

Zamaskované prototypy Škody Felicia naháněla i TV Nova. Ukazovala je v hlavních zprávách Přečíst celý článek...

Přejít nahoru