Veterány

Nová veteránská sezóna začíná. Od září ale přijdou novinky

Provozovatele historických automobilů od 1. 9. 2023 čeká několik důležitých novinek. Například si budou moci registrovat vozidlo nejen v místě bydliště, ale i na dalších 14 místech obcí s rozšířenou působností v jednotlivých krajích a v Kolíně. Prodlužuje se lhůta u testování veteránů ze dvou na pět let. Nově také budou muset veteránská vozidla absolvovat […]

Nová veteránská sezóna začíná. Od září ale přijdou novinky Přečíst celý článek...

NSU Prinz 4 (1961)

NSU je tradiční německá značka, která stála u zrodu značky Audi

Tradiční značka NSU slaví kulaté výročí. V roce 1873 založili Christian Schmidt a Heinrich Stoll v Riedlingenu společnost „Mechanische Werkstätte Schmidt & Stoll“ na výrobu pletacích strojů. Z ní se vyvinula společnost NSU Motorenwerke AG a později současný výrobní závod značky Audi v Neckarsulmu. Úzké sepětí s Neckarsulmem zrcadlí již samotný název firmy, který je

NSU je tradiční německá značka, která stála u zrodu značky Audi Přečíst celý článek...

Citroën Xantia

Citroën Xantia oslavuje 30. výročí. Nabízel i dodnes nepřekonanou verzi Activa s aktivním hydropneumatickým podvozkem

Citroën Xantia, který byl světu představen v březnu 1993 na ženevském autosalonu, slaví 30. narozeniny a stává se sběratelským kouskem. Model Xantia, kterého se v letech 1993–2010 vyrobilo 1 326 259 kusů, z toho většina v továrně Rennes-la-Janais, se stal legendárním modelem značky Citroën. Autorem vozu, který se stal nástupcem slavného modelu BX z 80.

Citroën Xantia oslavuje 30. výročí. Nabízel i dodnes nepřekonanou verzi Activa s aktivním hydropneumatickým podvozkem Přečíst celý článek...

Skoda Octavia Combi - historie

25 let Škody Octavia Combi: Jak šel čas s českou kombíkovou ikonou

Škoda představila první moderní generaci modelu Octavia Combi 3. března 1998 na autosalonu v Ženevě. Sériová produkce budoucího bestselleru nabíhala v moderním výrobním závodě v Mladé Boleslavi již od února 1998. Legendární model Škoda Octavia Combi se během uplynulých 25 let v řadě zemí propracoval mezi nejúspěšnější automobily své kategorie. Aktuální čtvrtá novodobá generace nabízí

25 let Škody Octavia Combi: Jak šel čas s českou kombíkovou ikonou Přečíst celý článek...

Skoda_633-historie-cesta_pres_saharu

Sám v poušti. Před 90 lety přejel Jiří Hanuš ve Škodě 633 celou Saharu, ujel přes 8500 km

Meziváleční cestovatelé prokazovali spolehlivost vozů Škoda v Africe, Asii i Jižní Americe. K průkopníkům patřil Jiří Hanuš, který v roce 1933 překonal vozem Škoda 633 obávanou Saharu. Připomeňte si jeho cestu. Na trasu dlouhou 8 050 km z Čech až do senegalského Dakaru se sedmadvacetiletý Jiří Hanuš vydal zcela sám. Od dobrodružné cesty si v

Sám v poušti. Před 90 lety přejel Jiří Hanuš ve Škodě 633 celou Saharu, ujel přes 8500 km Přečíst celý článek...

bmw-renocar

Veterány táhnou. Češi rozjíždějí prodej a servis klasických BMW

V Česku přibývá oldtimerů. Podle nejnovější analýzy z Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické se v tuzemských garážích nachází na 35 000 starých aut a trh s nimi každým rokem výrazně roste. Dosud se dovozem, prodejem a servisem oldtimerů zabývá jen několik spíše menších firem. To se ale zřejmě brzy změní. Přední český dealer BMW Renocar

Veterány táhnou. Češi rozjíždějí prodej a servis klasických BMW Přečíst celý článek...

peugeot_205

Peugeot 205 slaví 40 let. Ve výrobě se udržel dlouhých 14 let

24. února 1983 se automobilka Peugeot postarala o rozruch, když uvedla na trh model 205, který přenesl značku do moderní éry, a to jak z hlediska produktu, tak i marketingu a motoristického sportu. Pojďme se ohlédnout za okouzlujícím epickým příběhem, který stojí na počátku dlouhé řady úspěšných městských vozů Peugeot. EXCELLENCE: Peugeot se zapsal do

Peugeot 205 slaví 40 let. Ve výrobě se udržel dlouhých 14 let Přečíst celý článek...

laurin-klement-bsc-1908

Klakson a troubení: Za desítky let se od balónku změnil v jasně rozpoznatelný zvuk

Dnes bereme klakson jako běžnou výbavu vozu, u prvních aut se přitom kdysi za trubku s balónkem dokonce připlácelo. Klaksony současných vozů Škoda se testují až na půl milionu zatroubení. Pokud byste se ponořili do zvukových archivů a poslechli si záznamy třeba z meziválečných ulic Prahy nebo jiné poklidné metropole střední Evropy, nejspíše by vás zarazilo neustálé

Klakson a troubení: Za desítky let se od balónku změnil v jasně rozpoznatelný zvuk Přečíst celý článek...

vyvoj-chlazeni-a-klimatizace-seat-ibiza-6K- (1)

Možná už máte v garáži veterána. Letos slaví třicítku řada naprosto běžných aut

Čas je utíká, jako splašený a říká se, že nejvíc je to vidět na dětech. Podle nás je to ale vidět i na autech, především na těch, které máme doma v garážích. Je dost dobře možné, že právě vy máte v garáži nebo před domem své auto, které právě letos oslaví kulatou „třicítku“. A to má řadu

Možná už máte v garáži veterána. Letos slaví třicítku řada naprosto běžných aut Přečíst celý článek...

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe 1955

Jaké jsou nejdražší veterány, které se kdy prodaly v aukcích. Za jeden z nich kupec zaplatil přes 3 miliardy korun

I v roce 2022 se konala velká spousta aukcí s historickými vozidly a veterány a opět padaly obrovské částky, dokonce ta úplně nejvyšší v historii. Mezi nejdražšími klasickými automobily všech dob prodanými v aukci se přesto objevují jen tři značky, přičemž jedna z nich výrazně dominuje. Nejdražšími veterány, které byly kdy prodány v aukcích, jsou

Jaké jsou nejdražší veterány, které se kdy prodaly v aukcích. Za jeden z nich kupec zaplatil přes 3 miliardy korun Přečíst celý článek...

Ferrari 208 GTS Turbo

Ferrari 208 Turbo poháněl osmiválcový dvoulitr. Důvodem byly vysoké daňové poplatky za registraci

Je možné, že o Ferrari 208 Turbo jste nikdy neslyšeli. A nakonec by to nebylo ani nic divného. Tohle auto vycházelo z Ferrari 308 GTB a vypadalo prakticky stejně. Poháněl ho ovšem motor o třetinu menší, který navíc dostal turbo. Důvod? Řešily se tak vysoké daně za auta s velkými motory. Příběh začal u Ferrari

Ferrari 208 Turbo poháněl osmiválcový dvoulitr. Důvodem byly vysoké daňové poplatky za registraci Přečíst celý článek...

hyundai-giorgetto-giugiaro-1974-pony-coupe-concept-02_jpg

Hyundai vyrobí repliku originálního konceptu Pony Coupe z roku 1974

Značka Hyundai dnes oznámila, že bude spolupracovat s italskou designérskou firmou GFG Style, zejména s jejími zakladateli Giorgettem Giugiarem a jeho synem Fabriziem, na výrobě repliky významné studie Pony Coupe Concept z roku 1974, kterou navrhl tehdy sice ještě „mladý“, ale již uznávaný Giorgetto pro debut značky Hyundai na Turínském autosalonu 1974. Replika konceptu bude

Hyundai vyrobí repliku originálního konceptu Pony Coupe z roku 1974 Přečíst celý článek...

Přejít nahoru