Muzeum Mercedes-Benz pořádá až do 8. dubna 2018 speciální výstavu na oslavu 50 let AMG v duchu motta „Půl století vášně pro sportovní výkony“. Hlavními hvězdami je deset vozidel, pestrá řada motorů a další exponáty z historie značky vysokovýkonných a sportovních vozů, založené v roce 1967. Mezi nimi nebude chybět ani designérský model studie Mercedes-AMG Project ONE.
Muzeum Mercedes-Benz vystavuje designérský model studie Mercedes-AMG Project ONE jako jednu z hlavních hvězd nové výstavy. Studie supersportovního vozu s hybridní technikou z Formule 1 bude k vidění do konce roku 2017 jako designérský model na speciální výstavě 50 let AMG. Pro návštěvníky s mimořádným zájmem o techniku bude následně vystaven hnací řetězec s vysokovýkonnou technikou hybridního pohonu s možností vnějšího nabíjení.
Tři písmena AMG vyzařují mimořádnou fascinaci. Jsou symbolem úspěšného příběhu s počátkem v roce 1967. Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher tehdy založili svou konstrukční kancelář s dílnou, zaměřenou na sportovní úpravy. Zaměstnanci společnosti Mercedes-Benz již tehdy soukromě vyráběli závodní vozy na základě sériově vyráběných automobilů a zpočátku to byla také hlavní oblast podnikání nové společnosti. Záhy však byly sportovně optimalizovány také produkční cestovní vozy zákazníků. Postupně vznikla rozsáhlá nabídka pro motoristický sport a sériově vyráběných vysokovýkonných automobilů.
Společnosti Mercedes-Benz a AMG navázaly přímou spolupráci v roce 1990. V roce 1999 pak stuttgartský koncern převzal většinový podíl v AMG. Od roku 2005 je Mercedes-AMG stoprocentní dceřinou společností koncernu Daimler AG. Společnost z Affalterbachu prokázala své mimořádné vývojové kompetence dvěma ve vlastní režii vyvinutými sportovními vozy SLS AMG a AMG GT.
Uspořádání výstavy zachycuje také velmi dynamický designérský styl značky Mercedes-AMG. Exponáty jsou rozděleny do čtyř tematických oblastí: motoristický sport, sériově vyráběná vozidla, technika a budoucnost. Mercedes-AMG se vyznačuje mimo jiné svými kompetencemi v oblasti motorů. Proto výstava prezentuje rovněž osm výjimečných vysokovýkonných agregátů.
Vášeň pro techniku ukazuje cestu do budoucnosti společnosti. To je patrné na designérském modelu studie Mercedes-AMG Project ONE. Koncept oslavil premiéru v září 2017 na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem. Na autosalonu představený koncepční vůz je po studii AMG GT Concept druhou ukázkou, jak bude vypadat Driving Performance v budoucnosti, a poskytuje četné konkrétní poukazy na připravovaný model pro sériovou výrobu. Hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení a nejvyšším celkovým výkonem více než 740 kW (více než 1000 koní) pochází ze závodního vozu Formule 1 Mercedes-AMG Petronas, s nímž stuttgartská značka získala v uplynulých třech sezonách tituly mistra světa ve Formuli 1 v hodnoceních jezdců i konstruktérů. Hnací řetězec je tvořen zážehovým motorem V6 1,6 litru s přímým vstřikováním benzinu, elektricky podporovaným přeplňováním turbodmychadlem a elektromotorem, spojeným s klikovým hřídelem. Na přední nápravě jsou uloženy další dva elektromotory. AMG Project ONE zrychlí z klidu na 200 km/h za méně než 6 sekund a pravděpodobně bude schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti více než 350 km/h.
Výstava ukazuje kromě toho aktuální model Mercedes-AMG GT R, který je k vidění jako kompletní vozidlo, prostorový rám a hnací řetězec, jakož i následující tři závodní vozy a pět sériově vyráběných vozidel:
- AMG 300 SEL 6.8 (1969): S tímto vozidlem na základě sedanu vyšší třídy Mercedes-Benz modelové řady W 109 vybojovalo AMG v roce 1971 vítězství ve třídě a druhé místo v celkovém hodnocení ve 24h závodě ve Spa-Francorchamps.
- Závodní cestovní vůz AMG-Mercedes CLK GTR (1997): Klaus Ludwig startoval s tímto vozem v roce 1997 v mistrovství FIA GT. V následujícím roce získal s nástupcem CLK-LM mistrovský titul.
- Mercedes-AMG GT3 (2016): Závodní vůz pro soukromé týmy vznikl v roce 2014 na základě vysokovýkonného sportovního vozu Mercedes-AMG GT modelové řady 190. V roce 2016, v dosud nejúspěšnější sezoně od vzniku programu zákaznického sportu AMG, zvítězili jezdci Maro Engel, Bernd Schneider, Adam Christodoulou a Manuel Metzger z týmu BLACK FALCON s vystaveným vozidlem ve „čtyřiadvacetihodinovce“ na Nürburgringu.
- AMG 300 CE 6.0 (1986): Toto vozidlo na základě modelové řady C 124 ztělesňuje kulturu výkonu pro ambiciózní soukromé zákazníky. Americký odborný tisk dal ve své době nejvýkonnějšímu modelu vyšší střední třídy přezdívku „The Hammer“.
- Mercedes-Benz C 36 AMG (1995): Vysokovýkonný sedan modelové řady W 202 je prvním sériovým vozidlem, které společně vyvinuly značky Mercedes-Benz a Mercedes-AMG. Z toho vzniklo současné produktové portfolio s více než 50 různými modely.
- Mercedes-Benz E 50 AMG (1995): Vrcholná verze AMG třídy E modelové řady 210 byla nabízena od roku 1996. Sportovní sedan s designem AMG a motorem V8 o výkonu 255 kW (347 k) byl standardně vybaven sportovním podvozkem a širokými pneumatikami na kolech z lehké slitiny. Typ E 50 AMG se dodával výhradně s novou, elektronicky řízenou pětistupňovou samočinnou převodovkou, která se používala také v osmiválcových a dvanáctiválcových verzích třídy S a sportovních vozů SL.
- Mercedes-Benz SL 55 AMG (2005): První sportovní vůz SL modelové řady R 230 ze společného vývoje značek Mercedes-Benz a AMG byl uveden na trh na podzim 2001. Pohon modelu SL 55 AMG obstarával motor V8 přeplňovaný mechanickým dmychadlem, který poskytoval nejvyšší výkon 368 kW (500 k). V roce 2004 následoval typ SL 65 AMG.
- Mercedes-Benz SLS AMG Black Series (2013): AMG Performance Studio vyvíjí a vyrábí speciální vozidla „Black Series“ v exkluzivních počtech. Zákazníkům AMG se těmito verzemi otvírají možnosti, které dokonce přesahují rámec i standardních vysokovýkonných automobilů Mercedes-AMG. Značkou Mercedes-AMG první kompletně samostatně vyvinutý vysokovýkonný sportovní vůz Mercedes-Benz SLS AMG modelové řady 197 je rovněž k dispozici ve verzi Black Series.
Muzeum Mercedes-Benz je otevřeno každý den od úterý do neděle od 9 do 18 hodin. Pokladna zavírá vždy v 17:00 hodin.