Cyklistů v Praze každoročně přibývá. Jen v loňském roce jich podle TSK bylo 5,4 milionu, což je meziročně o 14 % více. K dispozici mají 549 kilometrů značených cyklotras. Vyplývá to z dat sčítačů cyklistické dopravy.
Těch je na páteřních cyklostezkách a trasách 30 a fungují tak, že je buď v komunikaci umístěna indukční smyčka nebo radar. Na některých místech jsou obě technologie. Zařízení umí rozlišit i to, v jakém směru cyklisté jedou. Tyto sčítače zaznamenaly v roce 2024 nejvíce cyklistů v Modřanech na křížení ulic Vltavanů a U Kina, a to 591 578. Druhý nejfrekventovanější sčítač byl loni v Povltavské ulici poblíž trojského zámku, ten zaznamenal 502 031 bicyklů, což bylo meziročně o 9 % více. Naopak velký pokles o 68 % loni zaznamenala cyklostezka na levém předmostí rekonstruovaného Barrandovského mostu, kudy projelo jen 19 803 cyklistů, což bylo zároveň nejméně ze všech měření. Nejvíce kol sčítače naměřily v červenci.
Podle TSK se v loňském roce zvýšil počet cykloobousměrek, které ale řidiči úplně nevítají. Jde totiž o jednosměrky pro auta, ale cyklisté v nich mohou jet v obou směrech. Meziročně jich přibylo z 46,6 na 63 kilometrů. Nové vznikly ve většině centrálních městských částí. Svoji první cykloobousměrku vyznačila i Praha 2, a to v ulici U Vodárny. „Více než dva kilometry nových cykloobousměrek vyznačila Praha 7, Holešovice se tak po Karlíně a Petrovicích staly třetí městskou částí s plošnými cykloobousměrkami,“ popisuje TSK Praha.
Z 549 kilometrů cyklotras jich je podle ročenky TSK 256 kilometrů vedených odděleně od automobilové dopravy, počet oddělených tras loni vzrostl o osm kilometrů. Vyhrazených a ochranných cyklopruhů na silnicích je 154,3 kilometru a na 40,5 kilometru jezdí cyklisté ve vyhrazených pruzích společně s autobusy. A na 38,2 kilometru silnic jsou vyznačeny takzvané cyklopiktokoridory, kdy jsou na silnici nakresleny obrázky cyklistů upozorňující řidiče na to, že tím místem často projíždějí lidé na kolech.